23 / 12 / 2024

hızlı tren projesinde yerli malzeme kullanılmıyor mu

hızlı tren projesinde yerli malzeme kullanılmıyor mu

ASO hızlı tren projesini yürüten Çinli firmayı yerli malzeme kullanmadığı için Ulaştırma Bakanlığı’na şikayet etti. ASO yüzde 51 yerli şartına işaret etti.

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinde son durum ne?

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin temeli 2013'te atılmıştı. Peki Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinde son durum ne? İşte ayrıntılar...

Ankara-İzmir Hızlı Tren projesinde son durum ne?

Temeli 2013'te atılan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinin yüzde 43'ünün bitirildiği duyuruldu. CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel, konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun da "Altyapı yapım çalışmalarında yüzde 43.44 fiziksel ilerleme sağlanmıştır" dedi.

Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı projesinde sona gelindi!

Merakla beklenen Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı projesiyle ilgili açıklama yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Kısa süre sonra Konya ve Karaman'ı hızlı trenle birbirine bağlıyoruz." dedi.

Ankara-Sivas hızlı tren projesinde sona gelindi!

TRANSİST 11. İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı'nda konuşma yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Turhan, "Ankara-Sivas hızlı tren projesinde sona yaklaştık." dedi....

Ankara-İzmir yüksek hızlı tren projesinde çalışmalar sürüyor!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, çalışmaları hızla devam eden İzmir - Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi Banaz - Eşme Hattı şantiye sahasını ziyaret etti..

Bursa Yenişehir hızlı tren projesi çalışmaları TBMM'de!

Bursa Yenişehir hızlı tren projesinde yaşanan bir aksaklık TBMM gündemine taşındı. CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer konuya ilişkin iki soru hazırladı..

Edirne Hızlı Tren projesinde son durum!

Edirne Valisi Özdemir, Bakanı Arslan’ın ulaşım ve nakliyatla ilgili Trakya ve Edirne için çok önemli açıklamalarını hatırlattı, “Edirne olarak ‘Hızlı Tren’e hazır mıyız?” dedi.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren projesinde son durum!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinde altyapı işlerinde şu ana kadar yüzde 70 ilerleme kaydedildiğini belirtti...

Bursa-Ankara hızlı tren projesinde son durum ne?

Bursa-Ankara hızlı tren projesi adeta yılan hikâyesine döndü. Temeli, 23 Aralık 2012'de 3 bakanın katıldığı törenle atılan proje için şu ana kadar 400 milyon lira harcandı.

Mersin Akdeniz'deki hızlı tren projesinde son durum!

Akdeniz Belediyesi, Hızlı Tren Projesi kapsamında mevcut demiryolu hattının 4 hatta çıkarılmasının planlanması üzerine, genişleyecek hat üzerinde bulunan Huzurkent Koruluğu’ndaki ağaçları sökerek Adanalıoğlu Mahallesi’ne taşıdı.

Endonezya'nın ilk hızlı tren projesinde çalışmalar başladı!

Endonezya'da ilk hızlı tren projesine başlandı. Hızlı tren için Bandung'da yapılan temel atma törenine, Endonezya Cumhurbaşkanı Joko Widodo da katıldı. Endonezya'da ilk olacak hızlı tren projesinin 2018 yılında tamamlanması planlanıyor.

Yüksek Hızlı Tren projeleriyle neresi kaç saat olacak?

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının açılışıyla birlikte işletmede olan YHT hattı uzunluğu 1420 kilometreye ulaşacak. İştehızlı ve yüksek hızlı tren hattı projeleri tamamlanmasının ardından kentler arası hedeflenen seyahat süreleri...

Ankara İstanbul hızlı tren hattı Marmaray ile birleştirilecek!

İstanbul ile Ankara arasını 3,5 saate indiren ve Anadolu ile bağlayan Yüksek Hızlı Tren’in açılışını yapan Başbakan Erdoğan, seferlerin 3 Ağustos Pazar akşamına kadar ücretsiz olacağını müjdeledi.

hızlı tren projesinde yerli malzeme kullanılmıyor mu Haberi

hızlı tren projesinde yerli malzeme kullanılmıyor mu

Devletin yerli sanayinin desteklenmesi için aldığı yüzde 51 malzeme kullanma şartının Türkiye’de iş yapan yabancı firmalarca uygulanmadığı ortaya çıktı. Ankara Sanayi Odası, hızlı tren projesini yürüten Çinli firmayı yerli malzeme kullanmadığı gerekçesiyle Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na şikayet etti.


ASO, Devlet Demir Yolları’nın (DDY) hızlı tren yapımı ihalesine ilişkin anlaşmasında yüzde 51 yerli malzeme kullanım şartının bulunduğuna dikkat çekerek, “Yabancı firmaların bu kurala uymadığı görülmektedir. Bu da yerli sanayiyi baltalamaktadır” dedi.


Sanayiciler krizin nasıl giderileceğine ilişkin öneride de bulundu. ASO raporunda çözüm reçetesi, “Konunun muhatabı Ulaştırma Bakanlığı ve DDY’nin ortak kuracakları birimle firmanın yerli sanayiden alım yapması sağlanmalıdır” diye açıklandı.


YÜKSEK PRİM İSTİYOR


Raporda, 2011-2013 yıllarında kauçuk ve plastik sektöründe aşırı hasar ödendiği için işçilere mali mesuliyet sigortası yapılamadığı da vurgulandı. “Kauçuk sektöründe...