22 / 11 / 2024
fuzul

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinde son durum ne?

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinde son durum ne?

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin temeli 2013'te atılmıştı. Peki Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinde son durum ne? İşte ayrıntılar...




Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin temeli 2013'te atılmıştı. Aradan geçen 8 senede proje altyapısının yüzde 43’ünün bitirildiği açıklandı. BirGün Gazetesi'nden Berkay Sağol'un haberine göre; bu sürede Ulaştırma ve Altyapı Bakanı tam 7 defa değişti. Gelinen son durumda bazı yerlerde inşaatın tamamen durmuş olduğu belirlendi. 

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinde son durum ne?

2019’DA BİTECEKTİ

Projede inşaat alanları, Polatlı-Afyonkarahisar, Afyonkarahisar-Banaz, Banaz-Eşme, Eşme-Salihli, Salihli-Manisa olarak inşaat bölgelerine bölündü. YHT hattının Polatlı-Afyonkarahisar kısmının 2021'in sonunda, Afyonkarahisar-İzmir kesiminin ise 2022'nin sonunda bitirilmesi öngörülüyor. Fakat, Afyonkarahisar-Banaz hattında yaklaşık 2 senedir inşaat sürmüyor. 

Afyonkarahisar-Banaz hattının ihalesini 2016'da Tekfen Holding bağlı ortaklıklarından Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. ile Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. İş Ortaklığı kazandı. Toplam 879 milyon Türk Lirası bedelle alınan ‘Ankara-İzmir YHT Projesi’nin Afyonkarahisar-Uşak (Banaz) Kesimi ile Afyonkarahisar Direkt Geçişi Altyapı İnşaatı’ işleri ihalesinin bitirilme süreci ise 2016'da 36 ay şeklinde belirtildi. Buna göre, bu hattın 2019 yılında bitirilmesi planlanıyordu. 

Daha sonra Tekfen Holding ortaklıklarından Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. ile Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. İş Ortaklığı ihaleyi fesih etti. 2020'de pazarlık usulü gerçekleştirilen ihaleyi bu defa ERG İnşaat, 2 milyar 163 euro, yani yaklaşık 22 milyar TL bedelle aldı. İhale 2021 Haziran'da Danıştay tarafından onaylandı; fakat aradan yaklaşık 6 ay geçmesine rağmen henüz inşaata start verilmedi. 

ERG İnşaat daha önce 4 milyar Euro bedelli yap işlet devret modelinde inşa edilecek Adana- Pozantı karayolu ihalesi ile de gündeme gelmişti.

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinde son durum ne?

KESK’e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Sekreteri İsmail Özdemir, ciddi ödenekler ayrılan projelerin kamunun gereksinimlerine göre oluşturulmadığını, problemin bundan kaynaklandığını belirtti. Konuyla ilişkin konuşan İsmail Özdemir, şu açıklamalarda bulundu:

“Projelere ayrılan ödenekler, tamamen müteahhitlerin isteklerine göre oluşturuluyor. Bu ödenen paralar sonucunda sahaya baktığımız zaman, uzun süre geçmesine rağmen ya tamamlanmayan projeler görüyoruz ya da projeye uygun olmayan işlerin yapıldığını görüyoruz. Bizler hem bu kurumların çalışanları olarak hem de yurttaşlar olarak rahatsızız. Sayıştay raporlarında da bu eksiklikler ve zararlar ortaya çıkıyor. Bu işlerin sorumlularının hukuk önünde hesap vermesi lazım. İhaleler verilirken daha disiplinli olunması ve bunların denetlenmesi gerekiyor."


Geri Dön