İstanbul-İzmir otoyolunun maliyeti Haberi
Deutsche Bank, İstanbul-İzmir otoyol projesinin birinci faz finansman paketine refinansman teklifinde bulundu. Projeyi üstlenen konsorsiyum, 8 Türk bankası ile tekrar masaya oturdu ve daha düşük faizle kredi yenilendi, finansman maliyeti düştü.
Türkiye’de 3. köprü, 3. havalimanı ve İzmir-İstanbul Otoyolu gibi büyük altyapı projelerine Hazine garantisi getirilmesi, bugüne kadar bu tür projelerin finansmanına mesafeli duran yabancı bankaların ilgisini arttırdı. Bu ilgiye en somut örneklerden biri geçtiğimiz günlerde İstanbul-İzmir otoyol projesine Deutsche Bank’tan gelen refinansman (yeniden finansman) teklifi ile yaşandı. Deutsche Bank’ın ilk nakit akışının 2015’te başlaması beklenen İzmit Körfez Geçişi dahil ‘İstanbul-İzmir otoyol’ projesini gerçekleştiren Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay konsorsiyumuna daha düşük faiz oranı ile refinansman teklif ettiği öğrenildi. Deutsche Bank’ın projenin başlaması ve garantiler nedeniyle yaptığı bu teklif sonucunda konsorsiyum hali hazırda krediyi...