25 / 11 / 2024

marmaray bedavamı

marmaray bedavamı

Asya ile Avrupa kıtaları arasında denizin altından kesintisiz demiryolu ulaşımı sağlayacak dünyanın en büyük ve önemli projelerinden Marmaray, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı...

Asrın projesi Marmaray!

Asrın projesi Marmaray için sona gelindi. Marmaray projesi, yarın 29 Ekim 2013'te Üsküdar'da yapılacak bir tören ile açılacak. İşte Asrın projesi Marmaray ile ilgili merak ettikleriniz...

Marmaray ücret!

Cumhuriyet'in kuruluşunun 90. yılının kutlanacağı 29 Ekim Salı günü saat 15.00'te yapılacak bir tören ile Marmaray açılacak. Peki Marmaray biletleri ne kadar? İşta marmaray ücret bilgileri...

Marmaray güzergah haritası!

Cumhuriyet'in kuruluşunun 90. yıl dönümü olan 29 Ekim 2013 tarihinde (yarın) açılış töreni düzenlenecek olan Marmaray projesi ile Halkalı ve Gebze arası yolculuk 105 dakikaya düşecek. İşte Marmaray güzergah haritası...

Marmaray projesini kim yapıyor?

Halkalı ve Gebze arasında inşa edilen Marmaray projesi yarın Cumhuriyet'in 90. yıldönümünde yapılacak bir tören ile açılacak. Peki Marmaray projesini kim yapıyor? Marmaray inşasına ne zaman başlandı?

Marmaray hattı yarın açılıyor!

Toplamda 16,6 kilometrelik uzunluğa sahip "Asrın Projesi" Marmaray hattı 29 Ekim 2013'te (yarın) açılıyor. Marmaray metrosu ile Üsküdar ve Sirkeci arası 4 dakika olacak...

Marmaray metrosu ne zaman açılacak?

Sultan Abdülmecid'in 1860'ta ortaya attığı ve ancak 2004 yılında inşasına başlanabilen Marmaray metrosu ne zaman açılacak? Marmaray metrosu istasyonları nelerdir? İşte marmaray metrosu ve güzergahı...

Marmaray açılışı nerede?

2004 yılında temeli atılan, yarın açılışının yapılacağı ve 1 milyon yolcu taşıması hedeflenen Başbakan Tayip Erdoğan ve Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün katılımları ile gerçekleştirilecek olan Marmaray açılışı nerede yapılacak?

Depremde Marmaray'da bulunanlar gökdelende olanlardan daha güvende!

İstanbul ’un hareket halindeki nüfusu 15 milyon. Marmaray, Kazlıçeşme ’den başlayıp Ayrılıkçeşme ’ye kadar 13,6 km’lik kara bağlantıları dahil 3 milyon insanın hayatına dokunacak.

Asrın Projesi Marmaray'ın açılmasına artık saatler kaldı!

İstanbul trafiğine nefes aldıracak 'Asrın Projesi' Marmaray'ın açılmasına artık saatler kaldı. 5.5 milyar TL'ye mal olan ve 7.5'lik depreme dayanıklı proje hem teknoloji şaheseri hem de tam bir şehir müzesi...

Binali Yıldırım yarın açılacak Marmaray'ı denedi!

Bakan Binali Yıldırım, gazetelerin üst düzey yöneticileri ve köşe yazarlarına Marmaray projesini anlattı. Yıldırım ve gazeteciler, Marmaray ile Avrupa yakasından Anadolu yakasına gelip yeniden Yenikapı istasyonuna getirildi.

20 soruda Marmaray!

Marmaray’ın 13.5 kilometrelik bölümü hizmete açılıyor. Dokuz yıldır sürdürülen proje, Kazlıçeşme’yi Söğütlüçeşme’ye 15 dakikada bağlayacak, Üsküdar ile Sirkeci arası dört dakikaya inecek. Peki ‘asrın projesi’ hayatımıza ne katacak?

Kıtalararası yolculuk Marmaray'la 4 dakika sürecek!

Asrın projesi Marmaray önümüzdeki salı günü devletin zirvesinin katılacağı törenle hizmete açılacak. Üsküdar-Sirkeci arasını denizaltından 4 dakikaya indiren projeyle vatandaşlar her iki yakada metro, metrobüs ve banliyö hatlarına ulaşabilecek....

Vapur seferlerine Marmaray ayarı yapıldı!

İstanbul Şehir Hatları, 29 Ekim Salı günü açılışı gerçekleştirilecek Marmaray nedeniyle bazı vapur seferlerinde düzenleme yaptı, bazılarını da iptal etti. Şehir Hatları'ndan yapılan açıklamaya göre iptal ve düzenlemeler şöyle...

marmaray bedavamı Haberi

marmaray bedavamı


Cumhuriyetin kuruluşunun 90'ıncı yılında hizmete giren Marmaray, 153 yıllık geçmişi ile "Asrın Projesi" olarak adlandırılıyor.  Marmaray, teknolojik alt yapısı, ekonomik büyüklüğü, demiryolu ulaşımına kazandıracağı ivme ve daha birçok yenilik bakımından dünyada ilkleri içinde barındırıyor. 


- Sultan Abdülmecid hayal etti


İstanbul Boğazı'nın altından geçecek bir demiryolu tüneli ile ilgili ilk düşünce 1860 yılında Sultan Abdülmecid tarafından dile getirildi. İstanbul Boğazı altından geçiş ilk olarak deniz dibi üzerine inşa edilen sütunların üzerine yerleştirilen tünel olarak planlandı. Bu fikir, izleyen dönem içerisinde daha ileri düzeyde değerlendirildi ve 1902 yılında bir tasarım geliştirildi. Bu tasarımda İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli öngörülüyordu ancak tasarımda, deniz dibi üzerine yerleştirilen bir tünelden bahsedildi. O zamandan bu yana, çok farklı fikir ve düşünceler denendi ve yeni teknolojiler...