metroyla değerlenen yerler Haberi
1973'e kadar pek canlılığı olmayan Anadolu Yakası, Boğaziçi Köprüsü'nün yapımından sonra hareketlenmeye başladı. Önce, Kadıköy ve Bağdat caddelerinin ve yakın çevredeki Bostancı, Caddebostan, Erenköy ve Fenerbahçe gibi konut alanlarının değerleri arttı, ardından gelişim ticaret akslarının paralelinde hızlandı. Büyük ticari organizasyonların Avrupa Yakasından Anadolu Yakasına yönelmesiyle bölgedeki konut alanları da gelişim gösterdi.
Anadolu yakasındaki arsa fiyatlarının, Avrupa yakasındaki merkezlere oranla ekonomikliği, 2000’lerden itibaren ilgiyi Anadolu yakasına çevirdi. Bunda etkili olan bir diğer faktör ise Avrupa yakasında merkezi konumda inşaası pek mümkün olmayan, daha geniş taban alanlı ve az katlı türden, daha kullanışlı binaları Anadolu yakasında inşa etmenin mümkün olmasıdır.
Kartal, Büyükdere Caddesi’ne alternatif olacak
Anadolu yakasında birinci derece merkez oluşturma vizyonuyla geliştirilen Kartal Kentsel Dönüşüm Projesi’nin imar planlarının hazırlanma ve onay süreçlerinin önemli...