nurullah öztürk Haberi
Son yıllarda mağaza yarışına giren zincir marketlerin rekabet savaşında en büyük silah, fiyat oldu, Pazar araştırmalarına göre özellikle hafta sonları yaptıkları büyük promosyonlarla müşteri çekmeye çalışan marketlerin, hızlı tüketim ürünlerindeki f fiyat artışının enflasyonun altında kaldığı tespit edildi. Bazı zincirler, fiyatları düşük tutarak kârdan feragat ettiklerini söylese de, bazıları bunun üreticilerle işbirliği sonucunda gerçekleştiğini açıkladı.
MARKETE ÖZEL UYGULAMA
Bir market yöneticisi, "X üretici firma bir hafta sonu bize 2 TL fiyat veriyor. Ancak rakiplerde o ürünün fiyatı 2.90 TL. Diğer marketler üreticiye ulaşanlasın diye özellikle tatil yapılan pazar günleri bu sistem uygulanıyor. Üretici de bilhassa bunu istiyor. 'İndirimi yapın ama benim haberim yokmuş gibi olsun' diyor" şeklinde konuştu.
Perakende danışmanı Nurullah Öztürk de, bu sistem nedeniyle sektörde kârlılığın gittikçe azaldığını söyledi. Öztürk,...