ordu çevre yolları Haberi
Doğu Karadeniz Bölgesinde 5 il, Ordu’da yapımı süren çevre yolunu adeta dört gözle bekliyor. Karadeniz Sahil Yolu’nun en kritik ve dar bölgesi olarak bilinen Ordu’da halen inşaatı devam eden çevre yolu beş ay sonra hizmete girecek.
1989 yılında Sovyetler Birliği’nin dağılmasının ardından Sarp Sınır Kapısı’nın açılmasıyla birlikte Karadeniz ve Kafkasların jeo-stratejik, siyasi, ekonomik ve sosyal yönden büyük önem kazanması Karadeniz Sahil Yolu’nun önemini arttırdı. Kıyılara dolgu yapılmasıyla inşa edilen otoban sahil yolu trafiği büyük ölçüde hafifletirken, dolgu ve otoban yapılmayan, ayrıca çevre yolu olmayan tek il olan Ordu’da trafik geçişi adeta çileye dönüştü.
Karayolları Genel Müdürlüğünün tespitlerine göre, Ordu şehir içi yolunda günde ortalama 100 bin araç geçiş yaparken, bu rakam yaz aylarında 120 bin seviyelerine ulaşıyor. Bu özelliğinden dolayı Karadeniz...