sürdürülebilirlik raporu Haberi
Türkiye’de çok sayıda şirket son yıllarda Sürdürülebilirlik Raporu açıklamaya başladı. Bunun için şirketler uluslararası kuruluşlara çevre, çalışan memnuniyeti, tasarruf, kaynakların nasıl kullanıldığı gibi konulardaki çalışmalarını inceletip raporlatıyor.
Sürdürülebilirlik sadece şeffaflık ve çevreye saygılı olmak anlamına gelmiyor. Amerika’de bu yıl yapılan ‘Public Affairs Pulse’ adlı ankete göre Amerikalılar devletin değil şirketlerin küresel sorunlara çözüm bulmasını bekliyor.
Tüketiciler sürdürülebilir ürün ve hizmetler için daha çok ödemeye hazır. Yine Nielsen Global tarafından bu yıl yayımlanan Kurumsal Sosyal Sorumluluk anketine göre tüketicilerin yüzde 55’i, olumlu bir sosyal ve çevresel etki yaratmaya kararlı olan şirketlerin ürün ve hizmetine daha fazla para harcamaya hazır.
İtibar getiriyor
Şirketlerin bu yöndeki çalışmalarını değerlendiren Sürdürülebilirlik Endeksi ilk kez 1990 yılında hesaplanmaya başlanmış. Avrupa ise sürece 2007’den itibaren dahil olmuş. Bu konuda Dow...