29 / 04 / 2024

Taksim Galatasaray yeraltı yolu

Taksim Galatasaray yeraltı yolu

1967 yılında Taksim - Galatasaray arasındaki trafik akımını kolaylaştırmak amacıyla yeni bir yol açılacakmış. Proje 1968 yılında uygulamaya konulacakmış ve 40 - 50 milyon liraya mal olacakmış.

1942 yılında Beyazıt ile Şişli arasında yeraltı yolu!

1942 yılında Prost tarafından hazırlanan yeraltı yolu projesine göre, Bayazıt'tan Eminönü'ne inecek tünel, Karaköy Köprüsü'ne paralel yapılacak bir köprüden geçerek tekrar yeraltından Taksim ve Şişli'ye ulaşacakmış.

Topçu Kışlası ve Taksim Camii planı yeniden gündemde!

Beyoğlu Belediyesi iptal edilen planı uygulamaya geçti. Topçu Kışlası, Taksim Camii, Galatasaray otoparkı ve ihya projeleri yeniden gündeme geldi.

1938 yılında Taksim'de yer altına otopark yaptırılacak!

1938 yılında İstanbul Belediyesi, Taksim'de yer altında bir otopark yaptırmaya karar vermiş. Taksim Kışlası ve müştemilatının yıktırılmasından sonra yeraltı otoparkı yaptırılması işi Henri Prost'un onayına bırakılacakmış.

1937 yılında Galatasaray Lisesi'nin karşısındaki ada kaldırılacak!

1937 yılında Prost, Galata'dan Taksim'e doğru ulaşımı kolaylaştırmak için bazı projeleri tatbik edecekmiş. Bu hususta Galatasaray Lisesi'nin karşısında bulunan ada tamamen kaldırılarak ulaşım araçlarına alan açılacakmış.

Taksim'e cami ve Galatasaray katlı otapark ile ilgili son karar ne?

Danıştaş 6. Dairesi, Taksim’e cami ve Galatasaray katlı otoparkı gibi projelere dayanak oluşturan Beyoğlu imar planlarının iptaline ilişkin kararı bozdu.

1999 yılında Taksim Meydanı'nda trafik yeraltına inecekmiş!

1999 yılında Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan projeye göre, Taksim'de yeraltına döner kavşak ile birlikte 3 katlı tünel yapılarak, yaya trafiği ile taşıt trafiği birbirinden ayrılacakmış.

1993 yılında Taksim'e dev bir yerlatı çarşısı yapılacakmış!

1993 yılında Belediye Başkanı Nurettin Sözen, Taksim Meydanı'na 4 katlı dev yeraltı çarşısı yapılacağını açıklamış. Yap-işlet-devret modeliyle finanse edilecek projeyle Taksim Meydanı'nın altında yüzlerce dükkan yer alacakmış.

1986 yılında Taksim Meydanı tümüyle değişecekmiş!

1986 yılında Beyoğlu Belediyesi, Taksim Meydanı'nı tümüyle değiştirecek yeni bir proje hazırlamış. 10 hektar genişliğindeki Meydan, anıt park olacakmış. Araç trafiği yeraltına indirilecekmiş ve yeraltı çarşısı kurulacakmış.

Galatasaray - Taksim arasına yeraltı yolu!

İstanbul'un buluşma noktası Taksim ile Galatasaray Lisesi'nin önündeki meydan arasına, İstiklal Caddesi'nin altına yeraltı yolu planlanmış... İşte Emlakkulisi.com tarih araştırmacısı Abdullah Kutalmış Mızrak'ın ortaya çıkardığı o haber..

1967 yılında Taksim - Galatasaray arası yeraltı yolu ile birleşecekmiş!

1967 yılında Taksim - Galatasaray arasındaki trafik akımını kolaylaştırmak amacıyla yeni bir yol açılacakmış. Proje 1968 yılında uygulamaya konulacakmış ve 40 - 50 milyon liraya mal olacakmış.

Taksim altgeçidi yarın hizmete açılıyor!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Taksim yayalaştırma projesi kapsamında sürdürdüğü trafiği yeraltına alma çalışmaları tamamlandı. Taksim Meydanı’nda trafik Cuma sabahı saat 09.00’dan itibaren yerin altından akacak...

Taksim'e yapılan yeraltı çalışmaları depreme dayanıklığı azalttı!

İstanbul Aydın Üniversitesi Afet Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Başkanı Yardımcı Doçent Doktor Kubilay Kaptan, yeraltına yapılan müdahalelerin bölgenin depreme dayanıklılığını tehlikeye attığını belirtti...

Esenyurt mağdurları İstiklal'e çıkıyor!

Esenyurt imar sorunu sebebiyle mağdur olan konutzedeler 10 Mart 2013 Pazar gümü Taksim Galatasaray Meydanı'nda toplanacak...

Taksim Galatasaray yeraltı yolu Haberi

Taksim Galatasaray yeraltı yolu

Taksim - Galatasaray arası yeraltı yolu ile birleşecek


  Taksim - Galatasaray arasındaki trafik akımını kolaylaştırmak amacıyla yeni bir yol açılması için Fen İşleri Müdürlüğü çalışmalara başlanmıştır.

  Hazırlanan etüt planına göre, Galatasaray - Taksim arası yeraltı ikinci bir yolla bağlanacaktır. Bu şerit geliş ve gidiş aynı cadde üzerinde mümkün olabilecektir. 

  Yeraltı yolu, çeşitli kısımlardan üst yola giriş ve çıkış merpenleriyle bağlanacaktır. Galatasaray yeraltı yolunun iki kısmında dükkanlar da inşa edilebilecektir. Düşünülen şekle göre, burada yalnız dükkan değil, sinema, caz salonu, kafeterya, bar gibi turistik tesisler de yapılabilecektir.

  Fen İşleri yetkilileri tarafından düzenlenen bu plani önümüzdeki yıl kesin şeklini alacak ve uygulanma sahasına konacaktır. 40 - 50 milyon arasında tahmin edilen bu projenin ödeneği için plan hazırlandıktan sonra isteklilerin yatırım yaparak...