21 / 05 / 2024

Tüketici market tercihini neye göre yapıyor

Tüketici market tercihini neye göre yapıyor

Tüketicinin market tercihini ihtiyaçları doğrultusunda yaptığını belirten Şehirli, günümüzde marketlerin ihtiyaçlara doğru cevap verebilmek için format ve ölçek değişimine gittiğini, lokasyonun ise en öncelikli tercih olarak önem kazandığını vurguluyor

Tüketici güven endeksi yüzde 0,9 azaldı!

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketici güven endeksi ağustos verilerine, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Risk Merkezi tespitleri de eklenince tüketicilerin borçlanma eğilimlerinde düşme olacağının anlaşıldığını söyledi.

2.4 milyon kişi tüketici ve konut kredisi kullandı!

Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre; Ocak - Mart 2014 döneminde 2.399.860 kişiye, 29,6 milyar TL tutarında tüketici kredisi ve konut kredisi kullandırıldı.

Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı 8.6 milyar liralık ciroya ulaştı!

Teknoloji pazarında büyüme sürüyor. Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, yılın ikinci çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 18.8 büyüyerek 8.6 milyar liralık ciroya ulaştı

Yeni Tüketici Kanunu ruhsatsız projelerde ev satışını yasakladı!

Yeni Tüketici Kanunu ruhsatsız projelerde ev satışını yasakladı. Ruhsat sürecini beklemek istemeyen şirketler ise senetli satışlara yöneldi. Bazı firmalar ruhsattan önce sözleşme ile bazı firmalarda 'ön satış' diye kaparo alıyor.

Tüketici Güven Endeksi Temmuz ayında yüzde 0,3 arttı!

’Tüketici Güven Endeksi Temmuz Ayı Sonuçları’ açıklandı. Buna göre, Tüketici güven endeksi yüzde 0,3 arttı. Haziran ayında 73,7 olan endeks, Temmuz ayında 73,9 değerine yükseldi...

Tüketici güven endeksi Temmuz'da 73.9'a yükseldi!

Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen Tüketici Eğilim Anketi verilerinden hesaplanan Tüketici Güven Endeksi temmuz ayı sonuçları açıklandı. Tüketici Güven Endeksi yükseldi.

Tüketici Güven Endeksi yükseldi!

Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen Tüketici Eğilim Anketi verilerinden hesaplanan Tüketici Güven Endeksi temmuz ayı sonuçları açıklandı. Tüketici Güven Endeksi yükseldi.

Konut ve tüketici kredi faiz oranları ortalama 12,65'e geriledi!

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) son üç Para Politikası Kurulu (PPK) toplantısında politika faizini 175 baz puan indirmesinin ardından ticari, taşıt, konut ve tüketici kredi faiz oranları ortalama 150-200 baz puan geriledi...

Yapı Kredi Koray GYO Ankara tüketici davaları ile ilgili açıklama yaptı!

Yapı Kredi Koray Gayrimenkul Ytaırım Ortaklığı tarafından bugün Kamu Aydınlatma Platformu'nda yapılan yazılı açıklamaya göre Yapı Kredi Koray GYO Ankara tüketici davaları ile ilgili açıklama yaptı.

Yeni tüketici kanunu konut satışına ek maliyet getirdi!

Demir İnşaat Başkanı Hamit Demir, 28 Mayıs'ta yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu'nu değerlendirdi. Demir'e göre, 28 Mayıs'ta yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu konut satışına ek maliyet getirdi...

Hamit Demir: Yeni tüketici kanunu konut satışına ek maliyet getirdi!

Demir İnşaat Başkanı Hamit Demir, 28 Mayıs'ta yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu'nu değerlendirdi. Demir'e göre, 28 Mayıs'ta yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu konut satışına ek maliyet getirdi. Bu yüzden senetli satışlar artacak...

ABD'de tüketici güven endeksi beklentilerin altında!

Tüketici güven endeksi Temmuz'da 81.3 öncü değerini alarak beklentilerin altında açıklandı. euters anketine katılan analistler Haziran'da 82.5 nihai değerini alan endeksin 83 seviyesinde açıklanmasını bekliyorlardı.

Tüketici derneğinden "devre tatil" uyarısı!

" Devre tatil " satan şirketlerden bazılarının sözleşme adreslerinde bulunmaması nedeniyle "cayma bildirimleri"nin müşterilere PTT tarafından teslim edildiği ve tüketici mağduriyetinin ikiye katlandığı iddia edildi.

Tüketici market tercihini neye göre yapıyor Haberi

Tüketici market tercihini neye göre yapıyor

EVA Gayrimenkul Değerleme Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Şeyma Şehirli, market kültürünün Türkiye'de perakende ürünlerinde görülen fiyat artışı, ürün satış fiyatlarında uçurum yaşanması gibi sorunlara çözüm bulmak amacıyla 1954 yılında gıda ve ihtiyaç malzemelerinin halka en uygun fiyat ve kaliteyle sunulması amacıyla belediye kontrolünde başladığını hatırlatarak, Türk tüketicisinin ilk hijyenik ambalaj, ilk etiket ve raf ömrü uygulamasıyla bu şekilde tanıştığını belirtiyor.


Rekabete tüketici tercihleri yön veriyor

Çığ gibi büyüyen market kültürünün günümüzde yerli sermaye yoluyla zincirleşerek ulusallaştığını ve şirketlerin yatırımlarını artırmaya devam ettiğini ifade eden Şehirli, 1990’lı yıllara kıyasla perakende zincirlerinin yatırım analizlerini daha profesyonel yaptıklarını kaydediyor. Şehirli, bu gelişmede rakip sayısındaki artışın ve bilinçli tüketici beklentilerinin önemli rol oynadığını belirtiyor. Yakın geçmişe kadar benzer konsepte sahip, pazarda sayıca az ama...