Sektörel

Güzin Ervardar: Artık sitede oturmak moda!

Beşyıldız Yuvataş İnşaat Genel Koordinatörü Güzin Ervardar, konut alırken dikkat edilmesi gereken noktalardan bahsetti

Herşey hayata nasıl baktığımızla ilgili. Mutluluk tanımımızı nasıl yaptığımıza.. 

Yaşadığımız mekan, evimiz; huzur bulduğumuz yer. Mahalle arasında mı olsun, güvenlikli bir sitede mi, evden adımımızı attığımızda, adımımızı attığımız yer, havuzun güneşlenme terası mı olsun, mahalle bakkalının önü mü? Sessiz, sakin, temiz havalı, bol yeşilli ama otobandan ulaşılan bir semt mi olsun, şehrin göbeğinde, gürültülü ama eğlenceli bir semt mi? 

Bu tercihler kişinin kendisi ile ilgili gibi görünse de inanın trendlerle daha çok ilgili. İçinde bulunduğumuz zaman, zevklerimiz üstünde büyük söz sahibidir. Metropollerde yaşayan herkesin, kendisi, varsa çocuğu için hayali, ayağının toprağa değmesi değil midir?

Şehir içinde arsa üretimi son derece meşakkatli bir iş, kentsel dönüşüm projeleri hayata geçirilebilirse mümkün olabilir ama kolay değil. Bahçeli, kapalı otoparklı, güvenlikli, havuzlu, spor kompleksli, her türlü konforun size sunulduğu bir evde yaşamak için biraz yol aşmak gerekiyor.

Benim için güzel ve temiz bir evde yaşamak çok önemli. Hayatımın önceliklerinden. 

İşin duygusal tarafını bir kenara bırakalım. Mesleğim gereği, gayrimenkul ile ilgili konuların ekonomik boyutuna da bakmadan edemiyorum. Aldığımız gayrimenkulün mutlaka yatırım değerinin de olması gerektiğine inanıyorum. Parasını verdim-aldım gibi bir lüksümüzün olmadığını düşünüyorum. 

Yeni gelişen semtleri dikkatle tahlil etmek gerekir. Kuruldukları lokasyon ulaşım açısından kolay bir nokta mı, ana arterlere yakınlığı nasıl? Bölgede, yapılan veya planlanan kamu ve özel sektör yatırımları var mı, varsa nelerdir? Altyapısı için belediyenin yaptığı ve yapacağı çalışmalar ile bölgenin şehirleşmesine gösterilen özen gözle görülebiliyor mu? Bölgede ticari gayrimenkul yapılıyor mu, ticaret potansiyeli var mı? Bölgeyi analiz etme kriterlerimiz, bu saydığımız ve benzeri konularda olmalı. Bir konu daha var ki, daha subjektif olduğu için, bu konu tahlilde genellikle göz ardı edilebilir. Bölge ile ilgilenen popülasyonun sosyo-kültürel düzeyi. Bu subjektif kriter, bölgenin imajını belirleyen önemli bir etikettir. İmajının nasıl olduğu, bölge oturdukça anlaşılır ancak başlangıçta bu öngörüyü doğru yapanlar kazançlı çıkarlar.

Gayrimenkul yatırımı yaparken,3 doğruyu biraraya getirmeyi unutmayalım. Doğru firma,doğru lokasyon,doğru fiyat.

Benim gayrimenkul alırken kişisel tercihim,elimdeki para sabitken, ekonomik ömrünü neredeyse tamamlamış, hazır beton icad edilmeden önce yapılmış, şehir merkezindeki gayrimenkuller  yerine, aynı paraya, yeni gelişen bir semtte, son teknoloji ile yapılmış, konforlu bir gayrimenkul edinmektir. İster yaşamak için,ister yatırım için olsun, bunun doğru bir karar olduğunu zaman herzaman göstermiştir. 

Güzin Ervardar