Hakan Kodal: AVM'ler kadınların vazgeçilmezi oldu!
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, AVMlerin özellikle bayan tüketicilerin vazgeçilmezi haline geldiğini belirtti
AVM Algı Araştırması Konferansında, AYD-GfK Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilen AVM Tüketici Algı Araştırması sonuçları açıkladı. Kodal, konferansın açılışında yaptığı konuşmada AVM açılışlarında mümkün olduğu kadar temkinli olunması gerektiğini belirterek, "Bu sene sağlam yere basmamız gerektiğini konuşuyoruz" dedi. Tüketicilerin eskiye göre çok bilinçli olduğunu, ne istediğini bildiğini söyleyen Kodal, alışveriş merkezleri ve markalar arasındaki rekabetin tüketiciye fiyat avantajı ve çeşitlilik olarak döndüğünü vurguladı. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 70’inin hazır giyim ve aksesuarı AVM’lerden almayı tercih ettiklerini söyleyen Kodal, ayakkabı ve çantada bu oranın yüzde 60 olduğunu belirtti. Hakan Kodal, "AVM’ler özellikle bayan tüketicilerin vazgeçilmezi haline geldi" dedi. Tüketicilerin yüzde 51’inin pazar günleri alışverişi tercih ederken, yüzde 27’sinin cumartesi günleri tercih ettiğini söyleyen Kodal, hafa sonu alışverişi tercih eden tüketicilerin oranının yüzde 78 olduğuna dikkati çekti. Kodal, "AVM’ler vazgeçilmez. AVM’ler kentin belli açıklarını kapatıyor. Kadınlarımız güvenlik, otopark sorunu, kaldırımda rahat yürüme, taciz, güvenli alışveriş yapma, marka çeşitliliği açısından alışveriş merkezlerini tercih ediyor. Tüketicilerin bizi sahiplenmiş olması bize cesaret veriyor. Onlara daha iyi hizmet verebilmek hepimizi hedefi" diye konuştu. AVM’lerde geçirilen süre ortalama 3 saat "AVM Ziyaretçisi Büyüteç Altında III" araştırması sonuçlarına göre, giyim, aksesuar, ayakkabı ve elektronik ürünler için en sık, alışveriş merkezleri tercih ediliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 70’i giyim, kuşam ve aksesuar alışverişi için AVM’leri tercih ederken, bu ürün grubunu yüzde 60 AVM tercih etme oranıyla "Ayakkabı" ve yüzde 53 oranla "Elektronik Ürün" grupları izliyor. Ürün gruplarına göre alışveriş yapma sıklığına bakıldığında, tüketiciler ortalama 2 ayda bir hazır giyim ve aksesuar, parfüm ve kişisel bakım ürünü kategorilerinden alışveriş yapmakta iken, 3 ayda bir ayakkabı alıyor. Türkiye’de ortalama AVM’ye gitme sıklığı ayda 6 kez. Gençlerin ve yüksek sosyo-ekonomik sınıf mensuplarının AVM’ye gitme oranı daha yüksek. AVM’lerde ortalama geçirilen süre 3 saat olurken, orta yaş en çok harcamayı yapıyor. Erkekler daha çok harcarken, tüketiciler alışveriş merkezlerine yalnız gitmiyor. AVM’lere yüzde 78 hafta sonu gitmeyi tercih ederken, ayda 6 kez gidilen AVM’lerde son ziyarette yapılan harcama tutarı ortalama 86 lira. Dışarıda yeme sıklığı ayda ortalama 7 olurken bunlardan 3’ünü AVM’lerdeki cafe, restoran ve büfeler oluşturuyor. Ortalama kişi başı harcama tutarı 15 lira. Bu tutar İstanbul’da 19 lira olurken Anadolu’da 14 lira olarak belirtiliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 89’u AVM’lerin bulunduğu bölgenin gayrimenkulüne değer kattığını düşünürken, yüzde 85’i istihdam yarattığını, yüzde 84’ü şehrin hayatına renk kattığını, yüzde 81’i markalar arası rekabet ortamını yaratarak uygun fiyat ortamı sağladığını, yüzde 78’i de yeni markaların oluşumunu desteklediğini düşünüyor. Anadolu’da ideal AVM kapalı alışveriş merkezleri olarak tanımlanırken, İstanbul’da göreceli olarak yarı açık alışveriş merkezleri daha yüksek oranda belirtiliyor. Kapalı AVM’lerin tercih edilmemesinin en önemli sebebi sigara yasağı olarak gösteriliyor. Ayrıca gençler kapalı alanlardan sıkıldıklarını ifade ediyor. AA