Genel

Halk oyuyla en güzel tramvay modeli seçilecek!

İki farklı modeldeki 'İstanbul Tramvayı' vatandaşların oylarıyla belirlenecek. İnternette yapılacak oylamada en beğenilen model seri olarak üretilecek. Oylama 31 Ocak gününe kadar sürecek

İstanbul'da toplu taşıma amacıyla kullanılan tramvayların modelleri İstanbullular tarafından seçilecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan anket sonucu en beğenilen model üretilerek hizmete sokulacak.

BİRİ SEçİLECEK
Tasarım ve mühendisliği İstanbul Büyükşehir Belediyesi şirketi İstanbul Ulaşım Aşž. tarafından gerçekleştirilen 2 farklı modeldeki 'İstanbul tramvayı', İstanbulluların oylarıyla seçilerek belirlenecek. İstanbulluların oylarını kullanabilmeleri amacıyla kurulan http://www.istanbultramvayiniseciyor.com isimli internet sitesinde iki modelin fotoğraf ve teknik bilgileri yer alıyor. 31 Ocak 2011 tarihine kadar devam edecek oylama neticesinde en beğenilen tramvay tipi seri üretime geçirilecek. Yüksek tabanlı tramvay yer üstünün yanısıra metro taşımacılığında da kullanılabilecek. 285 yolcu taşıma kapasiteli 25m uzunluğundaki tramvay 80 km hıza kadar çıkabilecek. 1997 yılında başlayan yerli araç tasarlama ve üretme fikri çerçevesinde insan, bilgi ve teknoloji alt yapısı yatırımlarını artırarak çalışmalarını sürdüren İstanbul Ulaşım A.şž, bu süreç içerisinde ürettiği prototip ve araçlardan sonra yeni bir proje başlatıyor. Ulaşım A.şž, şimdi bu serinin devamı niteliğinde ancak tamamen yeni ve farklı tasarıma sahip yeni nesil tramvay araçlarını üretmek ve seri üretime geçmek amacıyla yeni bir adım atıyor. Bu yeni proje seri olarak üretilecek ''İstanbul Aracını'' belirleyecek.

TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Yüksek tabanlı tramvay aracı, tek kabinli ve çift yönlü olarak üretilecek. Tren setlerinde ayrıca, özel engelli alanı, kompozit kaplamalar, ergonomik dashboard tasarımı, darbe azaltıcı tampon tasarımı özellikleri bulunacak. Araçların genişliği 2 metre 65 santimetre, yüksekliği 3 metre 36 santimetre olacak. Araçların oturan yolcu kapasitesi 40, ayakta yolcu kapasitesi 245, maksimum hızı 80 km/h olacak.
Sabah

Basında yer alan diğer haberler:

İstanbul tramvayını seçiyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İSTANBUL ULAşžIM Aşž"nin tasarım ve mühendisliği olan iki farklı modeldeki œİstanbul Tramvayı, İstanbulluların oylarıyla seçilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İSTANBUL ULAşžIM Aşž"nin tasarım ve mühendisliği olan iki farklı modeldeki œİstanbul Tramvayı, İstanbulluların oylarıyla seçilecek.

İstanbullular http://www.istanbultramvayiniseciyor.com/  adresinden açılan sayfada, A ve B Modeli olarak isimlendirilen her iki Tramvay aracına ait Teknik Bilgiler ve Görsellere ulaşarak seçimde bulunabilecek. Oylama, 31 Ocak 2011 tarihine kadar devam edecek.

A ve B Modeli olarak iki farklı tasarımda üretilen tramvaylar İstanbulluların seçeceği endüstriyel tasarım konseptine göre seri olarak üretilecek. Tasarımlar İstanbul"un hem Raylı Sistem Hatlarında, hem de Yüksek Tabanlı olmaları sebebiyle Hafif Metro Hatlarında kullanılabilecek.

İSTANBUL ULAşžIM Aşž"nin Tramvay Üretim çalışmaları

1997 yılında başlayan yerli araç tasarlama ve üretme fikri çerçevesinde insan, bilgi ve teknoloji alt yapısı yatırımlarını artırarak çalışmalarını sürdüren İSTANBUL ULAşžIM Aşž,  bu süreç içerisinde  ürettiği  prototip ve  araçlar ile bu sahada güven kazandı.

Ulaşım Aşž şimdi bu serinin devamı niteliğinde  ancak tamamen yeni ve  farklı  tasarıma sahip yeni  nesil tramvay araçlarını üretmek ve seri üretime geçmek  amacıyla  yeni bir proje başlatıyor. Bu proje ile araçlar seri olarak üretilecek.

Mühendislik ve endüstriyel tasarım çalışmaları yapılarak iki farklı dış görünüm konsept belirlendi. Araçlarda İstanbul"un kent siluetini yansıtan tasarımlar kullanıldı. Tasarlanmakta olan araç hem œYüksek Tabanlı Tramvay Aracı olarak hem de, Hafif Metro Aracı olarak hizmet verecek.

İstanbul"un raylı taşımacılık sistemi içinde önemli görevler üstlenecek olan bu tramvayların  dış görünüm konsepti  seçimi daha bir önem kazanıyor. Oluşturulan dış görünüm konseptlerinde bir yandan İstanbul"un geçmiş ile bugünü buluşurken, diğer yandan araçların sahip olduğu ileri teknoloji ve mühendislik bilgisi de örnek araçlara yansıtıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İSTANBUL ULAşžIM Aşž"nin tasarım ve mühendisliği olan ve Türkiye"de üretilen, iki farklı modeldeki œİstanbul Tramvayı, İstanbulluların oylarıyla seçilecek.

İstanbullular http://www.istanbultramvayiniseciyor.com/  adresinden açılan sayfada, A ve B Modeli olarak isimlendirilen her iki Tramvay aracına ait Teknik Bilgiler ve Görsellere ulaşarak seçimde bulunabilecek. Oylama, 31 Ocak 2011 tarihine kadar devam edecek.

A ve B Modeli olarak iki farklı tasarımda üretilen tramvaylar İstanbulluların seçeceği endüstriyel tasarım konseptine göre seri olarak üretilecek. Tasarımlar İstanbul"un hem Raylı Sistem Hatlarında, hem de Yüksek Tabanlı olmaları sebebiyle Hafif Metro Hatlarında kullanılabilecek.

İSTANBUL ULAşžIM Aşž"nin Tramvay Üretim çalışmaları

1997 yılında başlayan yerli araç tasarlama ve üretme fikri çerçevesinde insan, bilgi ve teknoloji alt yapısı yatırımlarını artırarak çalışmalarını sürdüren İSTANBUL ULAşžIM Aşž,  bu süreç içerisinde  ürettiği  prototip ve  araçlar ile bu sahada güven kazandı.

Ulaşım Aşž şimdi bu serinin devamı niteliğinde  ancak tamamen yeni ve  farklı  tasarıma sahip yeni  nesil tramvay araçlarını üretmek ve seri üretime geçmek  amacıyla  yeni bir proje başlatıyor. Bu proje ile araçlar seri olarak üretilecek.

Mühendislik ve endüstriyel tasarım çalışmaları yapılarak iki farklı dış görünüm konsept belirlendi. Araçlarda İstanbul"un kent siluetini yansıtan tasarımlar kullanıldı. Tasarlanmakta olan araç hem œYüksek Tabanlı Tramvay Aracı olarak hem de, Hafif Metro Aracı olarak hizmet verecek.

İstanbul"un raylı taşımacılık sistemi içinde önemli görevler üstlenecek olan bu tramvayların  dış görünüm konsepti  seçimi daha bir önem kazanıyor. Oluşturulan dış görünüm konseptlerinde bir yandan İstanbul"un geçmiş ile bugünü buluşurken, diğer yandan araçların sahip olduğu ileri teknoloji ve mühendislik bilgisi de örnek araçlara yansıtıldı.

Temel Teknik ÖZELLİKLER

Genel Bilgiler

Araç Tipi                    Yüksek Tabanlı Tramvay Aracı

Model                         Tek Kabinli , çift Yönlü

Tren Seti                     2 , 3 , 4 lü dizi

Donanım ve özellikler

CPU esaslı  araç kontrol bilgisayarı

çevre dostu elektrik tahrik sistemi  

Düşük enerji tüketimi

Otomatik  frenlemeye geçen güvenlik sistemi

GPRS  LCD ekran yolcu bilgilendirme sistemi  

CCTV  sürücü kamera sistemi

Bağımsız yolcu ve sürücü kabin klimaları

Elektrik kontrollü kapılar

Dinamik süspansiyon sistemi

Endirek Aydınlatma

Sirkulasyonu kolaylaştıran yolcu kabin tasarımı

Özel engelli  alanı

Kompozit kaplamalar

Ergonomik  dashboard tasarımı

Darbe azaltıcı  tampon tasarımı

Temel Boyutlar

Araç boyu                                          25 m

Araç genişliği                                     2650 mm

Aracın yüksekliği (Raydan, çatıya)       3360  mm      

Elektrikli kapılar

Kapı boşluğu genişlik                          1400 mm

Minimum yatayda dönme yarıçapı        25  m

Maksimum eğim                                 %6

Ray açıklığı                                        1435 mm

Araç boş ağırlığı                                 30 t

Araç dolu ağırlığı(7 kişi/m ²)                50 t

Yolcu Kapasitesi

Oturan yolcu sayısı                             40        

Ayakta yolcu sayı(7 kişi/m ²)               245

Toplam yolcu sayısı(7 kişi/m ²))           285

Araç Performans Bilgileri

Maksimum hız                                    80 km/h

Maksimum İşletme Hızı                       50 kmh

Maksimum hızlanma ivmesi                 1.2 m/s ²

Max Acil frenleme ivmesi(AW0)            2,8 m/s ²

Fren ve Süspansiyon Sistemi

Servis Freni                                      Elektrodinamik +Elektropnömatik frenleme

Acil Durum Freni                               Elektrodinamik +Elektropnömatik+ Manyetik Frenleme

Dinamik Süspansiyon                        Dinamik Hava yastığı

Birincil süspansiyon                           çevron/kauçuk eleman

Elektrik ve Tahrik  Sistemi

Nominal hat gerilimi                          750 V DC

Bir araçta                                        4  asenkron motor                              

Motor invertörü                                IGBT esaslı  

Motor  gücü                                     120  kW

Detaylı bilgi için tıklayınız