Halkalı Gümrüğü Büyükçekmece'ye gidiyor
Karayolu ihracatının önemli bölümünün gerçekleştirildiği Halkalı Gümrüğü kaldırılıyor
Yeni gümrük Muratbey'de yapılacak. Büyükçekmece'de bulunan 300 dönümlük arazi bu amaçla Gümrük Müsteşarlığı'na tahsis edildi. Ancak arazinin gümrük alanına alınması ile ilgili karar, Büyükşehir Belediyesi ile Gümrük Müsteşarlığı'nı karşı karşıya getirdi. Müsteşarlık, plan tadilatı için İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne başvurdu belediye geri çevirdi.
Yıllardır kaldırılacağı tartışılan, TIR trafiği sorun olan, son olarak geçtiğimiz yıl yoğun yağışlarda derenin taşması sonucu sular altında kalan Halkalı Gümrüğü, Büyükçekmece Muratbey'e taşınıyor. Projenin hayata geçmesi için ilk adım olan arazi tahsisi yapıldı. Şimdi plan tadilatı ile arazilerin gümrük alanına alınması için çalışma yapılıyor. Gümrük alanının çevre düzenini planında bu bölgede planlanmamış olması belediye il gümrük müsteşarlarını karşı karşıya getirdi.
Gümrük Müsteşarlığı, Maliye Hazinesi'ne bir yazı ile başvurudabulundu. Maliye Hazirenis de Büyükçekmece Muratbey'de bulunan 15 ayrı parselde 300 dönüm araziyi Gümrük yapılması için tahsis etti.
Halkalı bu yükü kaldıramıyor
Gümrük Müsteşarlığı, Büyükşehir Belediyesi'ne yaptığı başvuruda, şu bilgilere yer verdi: “İstanbul'un Avrupa yakasına kara ve demir yolu ile gelen ve giden gümrüğe tabi eşyanın işlemleri Halkalı gümrük idaresince yerine getirilmektedir. Ancak son yıllarda dış ticarette beydana gelen artış ve özellikle ihracattaki gelişme, Halkalı'yı bu yükü taşıyamaz hale getirmiştir. İhracatımız ve ihracatçımız bu durumdan ciddi bir şekilde mutazarrır olmaktadır. Bu nedenle son yıllarda, Halkalı Gümrük İdaresi'nin sadece demir yoluyla gelen ve giden eşyanın işlemlerini yapması ve karayoluyla gelen ve giden eşyanın ise, ulaşım ve konum itibarıyla daha uygun bir yerde kurulacak Gümrük İdaresi vasıtasıyla yapılması ciddi ve acil bir ihtiyaç olarak ortaya çıkmıştır.
Yerleşim yeri içinde büyük boyutlu tırlar
Halkalı'nın yerleşim yeri olmasına rağmen, idarenin Halkalı'da bulunması sonucu yerleşim yeri dışında seyretmesi öngörülen büyük boyutlu TIR'larla gelen ve giden eşyanın bu gümrük idaresinde işlem görmesi, taşımacılık ve antrepoculuk faaliyetlerinin de bu bölgede yoğunlaşmasına sebep olmuştur. Aynı mahallin günde 1000-2000 arasında TIR kamyonu trafiğine muhatap olması, ithali yapılan eşyanın kamyon ve daha küçük ticari araçlarla şehrin diğer yerlerine taşınması ile ithalatçı ve ihracatçıların işlem yapmak üzere Halkalı'ya gitmek zorunda olmaları dikkate alındığında, bu bölgede muazzam bir trafik yükü oluşmaktadır. Ülkemizden karayoluyla yapılan ihracatımızın önemli bölümünün Halkalı Gümrük İdaresi'nden gerçekleştiği dikkate alındığında ihracatçımızın karşılaştığı külfet özellikle haftanın son üç gününde daha da artmaktadır.
Ercan Sarıkaya/Gazete Habertürk
Yıllardır kaldırılacağı tartışılan, TIR trafiği sorun olan, son olarak geçtiğimiz yıl yoğun yağışlarda derenin taşması sonucu sular altında kalan Halkalı Gümrüğü, Büyükçekmece Muratbey'e taşınıyor. Projenin hayata geçmesi için ilk adım olan arazi tahsisi yapıldı. Şimdi plan tadilatı ile arazilerin gümrük alanına alınması için çalışma yapılıyor. Gümrük alanının çevre düzenini planında bu bölgede planlanmamış olması belediye il gümrük müsteşarlarını karşı karşıya getirdi.
Gümrük Müsteşarlığı, Maliye Hazinesi'ne bir yazı ile başvurudabulundu. Maliye Hazirenis de Büyükçekmece Muratbey'de bulunan 15 ayrı parselde 300 dönüm araziyi Gümrük yapılması için tahsis etti.
Halkalı bu yükü kaldıramıyor
Gümrük Müsteşarlığı, Büyükşehir Belediyesi'ne yaptığı başvuruda, şu bilgilere yer verdi: “İstanbul'un Avrupa yakasına kara ve demir yolu ile gelen ve giden gümrüğe tabi eşyanın işlemleri Halkalı gümrük idaresince yerine getirilmektedir. Ancak son yıllarda dış ticarette beydana gelen artış ve özellikle ihracattaki gelişme, Halkalı'yı bu yükü taşıyamaz hale getirmiştir. İhracatımız ve ihracatçımız bu durumdan ciddi bir şekilde mutazarrır olmaktadır. Bu nedenle son yıllarda, Halkalı Gümrük İdaresi'nin sadece demir yoluyla gelen ve giden eşyanın işlemlerini yapması ve karayoluyla gelen ve giden eşyanın ise, ulaşım ve konum itibarıyla daha uygun bir yerde kurulacak Gümrük İdaresi vasıtasıyla yapılması ciddi ve acil bir ihtiyaç olarak ortaya çıkmıştır.
Yerleşim yeri içinde büyük boyutlu tırlar
Halkalı'nın yerleşim yeri olmasına rağmen, idarenin Halkalı'da bulunması sonucu yerleşim yeri dışında seyretmesi öngörülen büyük boyutlu TIR'larla gelen ve giden eşyanın bu gümrük idaresinde işlem görmesi, taşımacılık ve antrepoculuk faaliyetlerinin de bu bölgede yoğunlaşmasına sebep olmuştur. Aynı mahallin günde 1000-2000 arasında TIR kamyonu trafiğine muhatap olması, ithali yapılan eşyanın kamyon ve daha küçük ticari araçlarla şehrin diğer yerlerine taşınması ile ithalatçı ve ihracatçıların işlem yapmak üzere Halkalı'ya gitmek zorunda olmaları dikkate alındığında, bu bölgede muazzam bir trafik yükü oluşmaktadır. Ülkemizden karayoluyla yapılan ihracatımızın önemli bölümünün Halkalı Gümrük İdaresi'nden gerçekleştiği dikkate alındığında ihracatçımızın karşılaştığı külfet özellikle haftanın son üç gününde daha da artmaktadır.
Ercan Sarıkaya/Gazete Habertürk