Ulaşım

Çerkezköy-Kapıkule Demiryolu Projesi'nin yüzde 47'si tamamlandı! 

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. İki mesafe arasını 3.5 saate düşerecek projenin yüzde 47's, tamamlandı. 

Türkiye'nin Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demiryolu bağlantısını sağlayacak "Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi" kapsamında inşası devam eden Çerkezköy-Kapıkule hattındaki çalışmaların yüzde 47'si bitti. 

Sabah'ta yer alan habere göre; Kırklareli Valisi Osman Bilgin, 53 alt geçit, 59 üst geçit, 16 demiryolu köprüsü, 2 tünel, 194 menfez ve 3 viyadüğün inşa edileceği proje dahilinde çalışmaların tüm hızıyla sürüyor. Çalışmalarda yüzde 50'ye yaklaşıldığını belirten Bilgin, 530 milyon avroluk projenin 275 milyon avroluk bölümünün Avrupa Birliği hibe fonlarından sağlandığını hatırlattı. 

Yüzde 47'si tamamlandı 

Rayların döşeneceği yola yönelik çalışmalarda ilerlemenin yüzde 98 seviyesine geldiğini belirten Bilgin, "Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi kapsamında inşası süren Çerkezköy-Kapıkule hattındaki çalışmaların yüzde 47'si tamamlandı. Şu anda ilimiz sınırları içerisinde 18 kilometrelik ray döşendi. Projenin 31 Aralık 2023'te tamamlanmasını hedefliyoruz." şeklinde konuştu.

Projenin Türkiye açısından çok önemli olduğunu vurgulayan Bilgin, şunları söyledi: 

"Eski İpek Yolu'nu ortaya koyacak olursak Türkiye, zaten çok önemli ve stratejik bir ülke. Her zaman göz önünde olan bir ülke. Bu ulaşım hinterlandıyla birlikte yeni modern Demir İpek Yolu'nun da ana güzergahı olacak. İlimiz, lojistik alanda hem İstanbul Havalimanı'na yakınlığı hem Bulgaristan Burgaz Limanı'na yakınlığı hem Bulgaristan'daki 3 kapı ve Edirne'de 2 kapıya yakınlığıyla birlikte demir yolu kapısıyla da hem konvansiyonel hem de hızlı tren açısından çok imkanı yüksek bir il olacak. Ülkemizin, halkımızın kalkınmasında çok önemli bir proje."

1.5 saate düştü 

Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ'ı hızlı tren ağına bağlayacak proje ile Halkalı-Kapıkule arasında yük trenleri için seyahat süresi 8 saatten 3,5 saate, yolcu trenleri için ise 3,5 saatten 1 saat 35 dakikaya düşecek. Mevcut hat kapasitesi de 4 kat yükselecek.

Projenin bitmesiyle Halkalı-Kapıkule hattında taşınan yükün yıllık 1,53 milyon tondan 9,6 milyon tona ulaşması, yolcu sayısının da yıllık ortalama 600 binden 3,4 milyona çıkması amaçlanıyor. Sözleşmesi 530 milyon avroya imzalanan projenin 275 milyon avrosu Avrupa Birliği hibe fonlarından sağlanacak.

Aksaray-Ulukışla-Yenice Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı'nın ihalesi yapıldı!