Sektörel

Hilmi Uytun: Konut alma kararını kadın veriyor!

“Anadolu'da Konuta Yön Verenler” toplantılarının ikincisi gerçekleşti. Hafele Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, Türkiye'de ailenin konut alma kararında kadınların etkisinin yüzde 100 olduğunu söyledi.


Hafele Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, Türkiye'de ailenin konut alma kararında kadınların etkisinin yüzde 100 olduğunu söyledi.


Capital ve Ekonomist dergilerinin önderliğinde Hafele, Garanti Mortgage ve Pakpen'in işbirliğiyle düzenlenen “Anadolu'da Konuta Yön Verenler” toplantılarının ikincisi, Adana'da, sanayi odasının da desteğiyle Hiltonsa'da gerçekleşti.Toplantıda konuşan Hafele Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, Türkiye, Amerika ve İngiltere'nin emlak sektörlerini karşılaştırarak, konut satın alma kararında kadının etkisinin yapılan araştırmalara göre Amerika'da yüzde 91, İngiltere'de yüzde 89, Türkiye'de ise yüzde 100 olduğunu söyledi.

Banyo ve mutfak aksesuarları üretimi yapan Hafele'nin kadınların ilgi odağı olduğuna dikkat çeken Uytun, “Her ne kadar Türkiye'de maçoluk fikrinde olsak da Türkiye'de daha fazla bir oranla kadının karar verdiğini tespit ettik. Kadının beğenmediği bir evi ailenin almadığını gözlemledik” diye konuştu.Hafele'yi “Mutluluk satan bir marka” olarak tanımlayan Uytun, ürettikleri ürün ve aksesuarlarda, fark yaratma iddiasında olduklarını vurguladı.


Kadınların bir konutta en çok banyo ve mutfağa önem verdiğini ifade eden Uytun, şöyle konuştu:

“Bir kadın için temel kriter, ürünün farklı olmasının yanında şık olması. Şık olması da yetmiyor, stil ve renk uyumu olması gerekiyor. Ondan sonra konforlu olması ve onun ardından işlevsel olması. Bu sırayla karar veriyor kadın. Bu sırayla karar verince de övünebileceği, mutlu olabileceği bir banyo veya mutfak tercih etme sebebi.”Uytun, sosyal medya ve sahada yaptıkları araştırmaların da bu tespitlerle uyuştuğunu bildirdi. Kadın için konuttaki en önemli şeyin mutfak ve banyonun onda yarattığı his olduğunu ifade eden Uytun, kadın tüketicilerin erkek tüketicilerden 3 kat daha fazla markaya bağımlı olduğunu kaydeti.



Adalet Gazetesi