Hızlı Tren Garı ihalesi ertelendi!
TCDD Genel Müdürlüğünce yarın yapılması planlanan Hızlı Tren Garı ihalesi, şartname alan firmaların tesisin altından geçecek metro istasyonuna yönelik 'çekinceleri' nedeniyle 22 şubat 2011"e ertelendi
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, yarın gerçekleştirileceği duyurulan
Hızlı Tren Garı ihalesi ertelendi. Buna göre ertelemeye, şartname satın alan
firmaların, tesisin altından geçmesi planlanan metronun sıkıntı yaratabileceği
yönündeki çekinceleri neden oldu.
TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileri, firmaların, Ankara Hızlı Tren Garı"nın
25 metre altından geçmesi planlanan istasyonun yer aldığı metro projesi nedeniyle
ihaleye yönelik kaygı duyduklarını aktardı. Firma temsilcileri, TCDD Genel
Müdürlüğüne metro istasyonunun yer aldığı projenin henüz tamamlanmadığını, bu
durumun ileride sıkıntıya neden olabileceğini belirtti.
Öte yandan ihaleye katılmayı isteyen bazı şirketler de Türkiye"de ilk kez
yapılacak Hızlı Tren Garı ihalesinin şartnamesinin oldukça detaylı
hazırlandığını, bu durumun ihaleye hazırlık için ek süreye ihtiyaç doğurduğunu
kaydetti.
TCDD Genel Müdürlüğü bu nedenlerle ihaleyi 22 şubata erteledi.
-METRO PROJESİ-
Ankara Büyükşehir Belediyesi, Batıkent metrosu ile Keçiören metrosunun
kesiştiği yer olan Atatürk Kültür Merkezi durağından başlayan ve Ankara Yüksek
Hızlı Tren Garı"nın altından geçerek Genelkurmay kavşağından çayyolu metrosuna
bağlanacak yeni bir metro hattının etüt projelerini hazırlamıştı.
Etüt projeye göre, Genelkurmay kavşağı ile Atatürk Kültür Merkezi arasına
yapılacak metro hattı yerin 25 metre altından geçecek.
Projelerin tamamlanmasının ardından TCDD Genel Müdürlüğü, YPK"nın
tavsiyesi doğrultusunda Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı"nın hafif raylı sistem
Ankaray"ın yanı sıra metro hatlarına da entegrasyonu yönünde Ankara Büyükşehir
Belediyesi ile protokol imzalamıştı.
-ANKARA HIZLI TREN GARI-
Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye yapılması
planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek.
Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin katında
yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak. Garın iki katına 5 yıldızlı otel
yapılacak, çatı katında ise restoran ve kafeler olacak. Tesisin zemin katının
altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin araçlık kapalı
otopark yer alacak.
Mevcut gardaki hatların deplase edilmesinin ardından yeni garda, aynı
anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda 6 hızlı tren, 4
konvansiyonel, 2"şer banliyö ve yük treni hattı yapılacak.
Ankara Hızlı Tren Garı ile mevcut gar eş güdümlü olarak kullanılacak, iki
gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı sağlanacak. Projeye göre,
hafif raylı toplu taşıma sistemi Ankaray"ın Maltepe istasyonundan yeni gar
binasına içinde yürüyen bant bulunan tünel yapılacak. Ayrıca, TCDD arsasından
Ankara Büyükşehir Belediyesine arsa devredilecek ve Celal Bayar Bulvarı 3x3
şeritten 4x4 şeride çıkarılarak trafik rahatlatılacak.
Projenin ihale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firma garın yanı sıra
peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini de yapacak. Yapım süresi 2,5 yıl
olarak belirlenen ihaleyi, en kısa işletme süresi öneren firma kazanacak.
AA