Genel

Hızlı Tren Garı ihalesi ertelendi!

TCDD Genel Müdürlüğünce yarın yapılması planlanan Hızlı Tren Garı ihalesi, şartname alan  firmaların tesisin altından geçecek metro istasyonuna yönelik 'çekinceleri' nedeniyle 22 şžubat 2011"e ertelendi  

 AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, yarın gerçekleştirileceği duyurulan
 Hızlı Tren Garı ihalesi ertelendi. Buna göre ertelemeye, şartname satın alan
 firmaların, tesisin altından geçmesi planlanan metronun sıkıntı yaratabileceği
 yönündeki çekinceleri neden oldu.
                TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileri, firmaların, Ankara Hızlı Tren Garı"nın
 25 metre altından geçmesi planlanan istasyonun yer aldığı metro projesi nedeniyle
 ihaleye yönelik kaygı duyduklarını aktardı. Firma temsilcileri, TCDD Genel
 Müdürlüğüne metro istasyonunun yer aldığı projenin henüz tamamlanmadığını, bu
 durumun ileride sıkıntıya neden olabileceğini belirtti.
                Öte yandan ihaleye katılmayı isteyen bazı şirketler de Türkiye"de ilk kez
 yapılacak Hızlı Tren Garı ihalesinin şartnamesinin oldukça detaylı
 hazırlandığını, bu durumun ihaleye hazırlık için ek süreye ihtiyaç doğurduğunu
 kaydetti.
                TCDD Genel Müdürlüğü bu nedenlerle ihaleyi 22 şžubata erteledi.
                -METRO PROJESİ-
                Ankara Büyükşehir Belediyesi, Batıkent metrosu ile Keçiören metrosunun
 kesiştiği yer olan Atatürk Kültür Merkezi durağından başlayan ve Ankara Yüksek
 Hızlı Tren Garı"nın altından geçerek Genelkurmay kavşağından çayyolu metrosuna
 bağlanacak yeni bir metro hattının etüt projelerini hazırlamıştı.
                Etüt projeye göre, Genelkurmay kavşağı ile Atatürk Kültür Merkezi arasına
 yapılacak metro hattı yerin 25 metre altından geçecek.
                Projelerin tamamlanmasının ardından TCDD Genel Müdürlüğü, YPK"nın
 tavsiyesi doğrultusunda Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı"nın hafif raylı sistem
 Ankaray"ın yanı sıra metro hatlarına da entegrasyonu yönünde Ankara Büyükşehir
 Belediyesi ile protokol imzalamıştı.
                -ANKARA HIZLI TREN GARI-
                Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye yapılması
 planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek.
 Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin katında
 yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak. Garın iki katına 5 yıldızlı otel
 yapılacak, çatı katında ise restoran ve kafeler olacak. Tesisin zemin katının
 altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin araçlık kapalı
 otopark yer alacak.
                Mevcut gardaki hatların deplase edilmesinin ardından yeni garda, aynı
 anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda 6 hızlı tren, 4
 konvansiyonel, 2"şer banliyö ve yük treni hattı yapılacak.
                Ankara Hızlı Tren Garı ile mevcut gar eş güdümlü olarak kullanılacak, iki
 gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı sağlanacak. Projeye göre,
 hafif raylı toplu taşıma sistemi Ankaray"ın Maltepe istasyonundan yeni gar
 binasına içinde yürüyen bant bulunan tünel yapılacak. Ayrıca, TCDD arsasından
 Ankara Büyükşehir Belediyesine arsa devredilecek ve Celal Bayar Bulvarı 3x3
 şeritten 4x4 şeride çıkarılarak trafik rahatlatılacak.
                Projenin ihale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firma garın yanı sıra
 peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini de yapacak. Yapım süresi 2,5 yıl
 olarak belirlenen ihaleyi, en kısa işletme süresi öneren firma kazanacak.
AA