Genel

Ankara Hızlı Tren Garı ihalesi, 2 Mart'a ertelendi!

TCDD Genel Müdürlüğü, TCDD Genel müdürlüğü, Ankara Hızlı Tren Garı ihalesini, şartname satın alan firmaların "ihale tarihinin ötelenmesi" yönündeki talebi üzerine 2 Mart 2011  tarihine erteledi

TCDD Genel Müdürlüğü, TCDD Genel müdürlüğü, Ankara Hızlı Tren Garı ihalesini, şartname satın alan  firmaların "ihale tarihinin ötelenmesi" yönündeki talebi üzerine 2 Mart 2011  tarihine erteledi.

         AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, ilk olarak 20 Ocakta
 gerçekleştirileceği duyurulan ancak çeşitli nedenlerle 22 Şubata ertelenen Ankara
 Hızlı Tren Garı ihalesi, ikinci kez ertelendi.

         İlk ertelemeye, şartname satın alan firmaların tesisin altından geçmesi
 planlanan metronun sıkıntı yaratabileceği yönündeki çekinceleri neden olurken,
 ihale tarihinin tekrar ötelenmesinde firmaların talepleri etkili oldu.

         TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileri, Ankara Hızlı Tren Garı ihalesiyle yurt
 içinden ve yurt dışından çok sayıda firmanın ilgilendiğini bildirerek, özellikle
 şartname satın alan yabancı şirketlerin, şartnamede bazı değişiklikler talep
 ettiklerini kaydetti.

         Şirketlerin şartnameye bazı maddelerin eklenmesi yönündeki isteklerinin
 dikkate alınarak değişikliğe gidildiğini belirten yetkililer, firmalardan gelen
 "ihale tarihinin ötelenmesi" konusundaki taleplerin de olumlu karşılanarak
 ihalenin 2 Marta ertelendiğini belirtti.

         -İLK ERTELEME-

         Ankara Hızlı Tren Garının 25 metre altından geçmesi planlanan istasyonun
 yer aldığı metro projesi nedeniyle ihaleye yönelik kaygı duyan bazı şirketler,
 TCDD Genel Müdürlüğüne metro istasyonunun yer aldığı projenin henüz
 tamamlanmadığını, bu durumun ileride sıkıntıya neden olabileceğini belirtmişti.

         Öte yandan ihaleye katılmak isteyen bazı şirket temsilcileri de
 Türkiyede bu kadar kapsamlı ilk gar olacak Ankara Hızlı Tren Garının ihale
 şartnamesinin oldukça detaylı hazırlandığını, bu durumun ihaleye hazırlık için ek
 süreye ihtiyaç doğurduğunu kaydetmiş ve ihale, 20 ocaktan 22 şubata
 ertelenmişti.

         Batıkent metrosu ile Keçiören metrosunun kesiştiği yer olan Atatürk
 Kültür Merkezi durağından başlayan ve Ankara Hızlı Tren Garının altından geçerek
 Genelkurmay kavşağından Çayyolu metrosuna bağlanacak yeni metro hattı etüt
 projesine göre, Genelkurmay kavşağı ile Atatürk Kültür Merkezi arasına yapılacak
 metro hattı yerin 25 metre altından geçecek.

         - ANKARA HIZLI TREN GARI -

         Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye yapılması
 planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa
 edilecek.

         Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin
 katında yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak. Garın iki katına 5
 yıldızlı otel yapılacak, çatı katında ise restoran ve kafeler olacak. Tesisin
 zemin katının altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin
 araçlık kapalı otopark yer alacak.

         Mevcut gardaki hatların deplase edilmesinin ardından yeni garda, aynı
 anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda 6 hızlı tren, 4
 konvansiyonel, 2şer banliyö ve yük treni hattı yapılacak.

         Ankara Hızlı Tren Garı ile mevcut gar eş güdümlü olarak kullanılacak, iki
 gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı sağlanacak. Projeye göre,
 hafif raylı toplu taşıma sistemi Ankarayın Maltepe istasyonundan yeni gar
 binasına içinde yürüyen bant bulunan tünel yapılacak. Ayrıca, TCDD arsasından
 Ankara Büyükşehir Belediyesine arsa devredilecek ve Celal Bayar Bulvarı 3x3
 şeritten 4x4 şeride çıkarılarak trafik rahatlatılacak.

         Projenin ihale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firma garın yanı sıra
 peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini de yapacak. Yapım süresi 2,5 yıl
 olarak belirlenen ihaleyi, en kısa işletme süresi öneren firma kazanacak.
AA