Home Investor: Mütekabiliyetin pazarlama şirketi!
Yatırım danışmanlık şirketi Home Investor Yatırım Danışmanlığı, yurtdışına açılmada zaman, bilgi ve iletişim ağı sıkıntısı yaşayan konut projelerinin rehberi olmaya hazırlanıyor
Yabancıya satışı kolaylaştıran mütekabiliyet düzenlemesi, arzı yoğun olan konut piyasalarının umudu oldu. Ancak pek çok markalı konut projesinin yurtdışı pazarlama ve satış kanalı hala hazır değil.
Gayrimenkul konusunu yurtdışı televizyon kanallarına taşıyan, Gayrimenkul Pazarlama Uzmanı Yasemin Arslan, emlaktaki bilgi, tecrübe ve iletişim ağını, Home Investor markası ile konut pazarlama alanına taşıyor. Home Investor Yatırım Danışmanlığı, konut projelerinin yurt içi ve yurt dışında satış ve pazarlama ağı kurmasından fizibilite çalışmasına, tanıtımından marka değeri araştırmasına kadar pazarlamanın tüm süreçlerinde rol almaya hazırlanıyor.
Euro D ve Euro Star kanallarında 5 yıldır hazırlayıp sunduğu Konut Dünyası programı ile yurt içi ve yurt dışındaki müşteri ile konut geliştiricilerini buluşturan Yasemin Arslan, çeşitli konut ve devre mülk projelerinin yönetim ve pazarlama süreçlerinde de rol aldıklarını söyledi. Arslan, şimdi yatırım danışmanlık şirketi Home Investor ile pazarlamada daha kurumsal bir çizgide hizmet vereceklerini ve esas itibariyle yabancı yatırımcı ile gurbetçilere mülk satışındaki boşluğu doldurmaya aday olduklarını açıkladı.
Mütekabiliyetin Pazarlama Ayağı Eksik
Home Investor Yatırım Danışmanlığı’nın Yönetim Kurulu Başkanı Yasemin Arslan, mütekabiliyet düzenlemesinin, arzı yoğun olan konut pazarının umudu konumuna geldiğini, ancak çıkış mantığı çok doğru olan bu düzenlemenin pazarlama ve satış ayağının eksik kaldığını vurguladı.
Arslan, mütekabiliyet düzenlemesine ilişkin şu değerlendirmede bulundu:
“Birçok firma, projesini yurtdışına nasıl pazarlayacağını ve kime pazarlayacağını bilmiyor. Kendilerine yurtdışından talep geldiğinde nasıl değerlendireceğini de bilmiyor. Yatırımcıya uygun doğru projeyi bulmak kadar hukuki süreci yönetmek de önemli. Pek çok konut üreticisi de yasa çıktı, yatırımcılar gelip bizi bulacaklar zannediyorlar. Ama bu doğru değil.”
Kaliteli Konutu En Uygun Fiyata Sunan Belki de Tek Ülke Türkiye
“Gayrimenkul konusunda kurduğumuz ilişkiler ve network bize gösterdi ki, Türk müteahhitleri inşaat teslimi, malzeme ve işçilik kalitesi gibi pek çok konuda uluslararası alanda başarılı. Birinci sınıf iş çıkartıyorlar. İnşaat malzemesi üretiminde de çok başarılılar. Türkiye, ekonomik performansı ve gelişmiş finans sistemiyle birlikte giderek daha fazla yatırım yapılabilir bir ülke haline geldi. Tüm bunların bir araya gelmesine rağmen Türkiye’de gayrimenkul fiyatları da pek çok ülkeye göre daha ekonomik. Yani pazar, yabancı alıcı çekmeye çok müsait. Çünkü kaliteli konutu en uygun fiyata sunan belki de tek ülke Türkiye. Öte yandan, sadece kaliteli konut vaat etmiyor ülkemiz. Aynı zamanda yabancı yatırımcının bulamadığı güneşi, denizi ve iklimi de sunuyor. Gelişmiş bankacılığımızı da eklersek, Türkiye gayrimenkul alanında yabancı yatırımcı için en cazip ülke.”
Kazakistan, İran ve Azerbaycan Önemli Hedef Pazarlar
“İran, Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkelerdeki yatırımcılar yatırım yapabilecekleri doğru projeyi arıyorlar. Türkiye’de yatırım yapmaya çok hevesliler. Bu ülkelerin yatırımcılarıyla doğru ve kalıcı ilişkiler acilen kurulmalı. Yine gurbetçi Türkler de hala konut pazarlamasında Türkiye’deki konutların en iyi alıcıları konumunda bana göre. Ama satış yapmak isteyenlerin onlara ulaşması gerekiyor. İşte biz bu noktada projeye özgün çalışmalarımızla Türkiye’deki projelerin yurtdışına açılmalarına öncülük etmeye hazır durumdayız. Zaten bu yapılanmamız 5 yıldır sürüyor.”
Yasemin Arslan sözlerini şöyle noktaladı:
“Hali hazırda en önde gelen konut markalarının bile yurtdışı pazarlama ve satış kanalları hazır değil. Şimdi satış yapalım deseler adım atmaları zaman alacak. Biz ise onlara yurtdışı ortaklarımız, yabancı yatırımcılarımız, yurtdışı ağımız ve konuyu bilen uzman hukuk ekimizle birlikte hazır bir altyapı sunarak zaman kazandıracağız, onların rekabette öncelik almalarına yardımcı olacağız. Sadece yurtdışı değil yurtiçi pazarlamasında da varlığımız zaten devam ediyor.”