Sektörel

Yasemin Arslan: Türkiye’deki emlak sektörü gurbetçiye hala cazip!

Home Investor Yatırım Danışmanlığı Yönetim Kurulu Başkanı Yasemin Arslan, Türkiye’de gayrimenkul sektörünün en önemli hedef kitlesinin gurbetçiler olduğunu söyledi


7 yıldır gurbetçi Türklere yönelik gayrimenkul programları ve yine gurbetçilere gayrimenkul yatırım danışmanlığı yapan Arslan, “Ben hala gurbetçilerin Türkiye için çok önemli bir pazar olduğuna inanıyorum.” dedi. 

Sektöre yönelik görüşlerini aktaran Arslan, Türkiye’nin her bölgesinde ciddi bir yoğunlukta inşaat yapıldığını, hem büyük şehirlerde hem de tatil bölgelerinde yapılan inşaatların uzun yıllardır olduğu gibi en önemli pazarının hala gurbetçi Türkler olduğunu belirtti. Yasemin Arslan, bunun nedenlerini şu şekilde açıkladı:  

“Avrupa’daki kriz gurbetçileri de etkiledi, gurbetçilerin satın alma gücü düştü. Ancak satın alma gücünün düşmesi, gurbetçilerin Türkiye’den emlak alma taleplerini azaltmadı. Sadece daha uygun fiyatlı projelere ve devre mülklere yönelmelerine neden oldu. Yani gurbetçiler hem artık yılın sadece 1-2 ayını geçirecekleri evleri satın alıyor hem de daha az ödeme yapacakları ekonomik evleri tercih ediyor. Gurbetçi Türklerde daha az para harcayarak ev sahibi olma yönünde bir eğilim gelişti.”

Yasemin Arslan, bu eğilimin sadece gurbetçilerde olmadığını, genel tüketicideki eğilimin de bu yönde olduğunu, tüketicilerin yılda bir ay kullanacağı bir ev için yüksek miktarlarda ödeme yapmak yerine daha uygun fiyatlı ve daha küçük evleri tercih ettiğini ifade etti.


Neden Gurbetçi Türkler En Önemli Hedefi Oluşturuyor?

Gurbetçi Türklerin tüketim alışkanlıklarını yakından takip eden Home Investor Yatırım Danışmanlığı Yönetim Kurulu Başkanı Yasemin Arslan, gurbetçilerin en önemli hedef kitle olmasının nedenlerini de açıkladı.

Arslan, bu durumun birinci nedeninin, gurbetçilerin düşük de olsa düzenli ve istikrarlı bir gelire sahip olmalarına bağlı olduğunu söyledi. İkinci nedenin ülke özlemi olduğunu belirten Arslan, “Çok güzel bir ülkede yaşıyoruz. Gurbetçilerimiz, başka ülkelerde çok iyi şartlarda yaşasalar da çok iyi gelirleri olsa da büyük bir ülke özlemi çekiyorlar. Bunu ben televizyon programlarımda tanıştığım çok fazla gurbetçide gördüm. Bu özlem nedeniyle gurbetçiler tasarruflarını Türkiye’de gayrimenkul alanında değerlendirmek istiyorlar ve öyle yapıyorlar.” diye konuştu.


Müteahhitler Ürettikleri Konutun Yüzde 25’ini Gurbetçiye Satabilir

Bu yıl Türk emlak yatırımcısının satın alma gücünün azalacağını ve pazarın az da olsa daralacağını söyleyen Yasemin Arslan, müteahhitlerin bundan etkilenmemek için gurbetçi Türklere ve yabancı yatırımcıya yönelmesi gerektiğini kaydetti. Arslan, “Müteahhitler gurbetçi Türklere ve yabancı yatırımcıya yönelik pazarlama faaliyetinde bulunursa, bu daralmadan etkilenmeyecekleri gibi, cirolarında artış bile sağlayabilirler. Burada en önemli nokta, bu kitlenin tercih edeceği, doğru fiyatlı doğru projeyi geliştirmek… Üretici firmalar bu özel bir pazarlama stratejisi ile ürettikleri konutun yüzde 25’ini gurbetçiye ve yabancı yatırımcıya satabilir.” dedi.


En Çok Akdeniz’de Antalya, Ege’de Didim Tercih Ediliyor

Yasemin Arslan, tüketicinin bölge tercihinin de güneşi bol tatil beldelerine yöneldiğini ifade etti. Gurbetçilerin denizin ve güneşin bir arada olduğu tatil bölgelerinde yazlık almayı tercih ettiklerini belirten Arslan, bu bölgeler arasında da Antalya’nın öne çıktığına dikkat çekti. Antalya’nın hala çok önemli bir yatırım ve çekim merkezi olduğunu vurgulayan Arslan, bunun dışında Didim’in iklimi ve daha ekonomik ev fiyatları nedeniyle en çok tercih edilen ikinci bölge olduğunu söyledi. Bodrum’un ise gurbetçiler arasında pek fazla tercih edilmediğini, bunun nedenlerinin bölgenin fazla kalabalık ve pahalı olmasında yattığını ifade eden Arslan, Bodrum’un gurbetçiler tarafından sadece tatil için tercih edildiğini, yatırım için talep görmediğini söyledi. 


Gurbetçiler, Büyük Şehri Yaşamak İçin Değil Sadece Yatırım İçin Tercih Ediyor

Gurbetçilerin yatırım amacıyla yine Türkiye’ye geldiğine dikkat çeken Yasemin Arslan, büyük şehirlerin yaşamak için değil yatırım için tercih edildiğini ifade etti. Gurbetçilerin yatırım amaçlı tercihlerinin İstanbul’daki rezidans projeleri ve iş yerleri olduğunu belirtti. Arslan, rezidanslara olan talebin nedenini de rezidansın kiraya verilerek gelir getirme olanağı sağlaması ve güvenlikten bakıma kadar her ihtiyacın ilgili işletme tarafından takip edilmesi olarak sıraladı.


Emlak Alanında Yurtdışındaki En Büyük Pazar Almanya’da

Home Investor Yatırım Danışmanlığı Yönetim Kurulu Başkanı Arslan, Türkiye’de gayrimenkul sektörü için en önemli pazarın Almanya olduğunu belirtti. Arslan, Almanya’da 7 milyon civarında Türk yaşadığını, bu nedenle Almanya’daki gurbetçilerin Türkiye’den emlak alma konusunda binci sırada hedef kitle oluşturduğunu söyledi. Almanya’yı, Hollanda, Belçika ve İsviçre’nin izlediğini kaydeden Arslan, bu ülkeler dışında İngiltere, Fransa, Norveç ve Danimarka’da yaşayan Türklerin de Türkiye’den gayrimenkul alan gurbetçiler olduğunu ifade etti.

Bu konuda müteahhitlerin dikkat etmesi gereken noktaları da değerlendiren Yasemin Arslan, inşaat firmalarının bu pazara ulaşmak için mutlaka pazardaki talebe uygun projeler geliştirmeleri, küçük ve uygun fiyatlı konut üretmeleri ve gurbetçilere uygun ödeme planları oluşturmaları gerektiğini vurguladı. Gurbetçilerin, bir kenarda 10-15 bin Euro gibi peşinat olarak verebilecek bir miktarı bulunduğunu belirten Arslan, kalan tutarında ayda 1000-2000 Euro arasında değişen miktarlarda taksitlendirilmesinin ve inşaat firmasının kendi finansmanıyla taksitlendirme yapmasının, pazar payını artırmak için en uygun yol olduğunu söyledi.