16 / 05 / 2024

HOMiX ile akıllı evlere kapı açılıyor

HOMiX ile akıllı evlere kapı açılıyor

MRT Livtom, dünyanın ve Türkiye'nin ilk entegre “yaşam alanı yönetim sistemi” HOMiX'i konut projelerinde kullanıma sunuyor



İnşaat sektörüne yenilikçi proje geliştirme ve uygulama hizmetleri sunan MRT Livtom, dünyanın ve Türkiye'nin ilk entegre “yaşam alanı yönetim sistemi” HOMiX'i konut projelerinde kullanıma sunuyor. HOMiX, özel olarak tasarlanmış platformu aracılığıyla, modern çağın gerektirdiği akıllı yaşam konseptini evlerin içinde en kolay şekilde ulaşılabilir hale getiriyor.

HOMiX, yaşam alanlarının içerisinde bulunan ve özel bir yazılımla desteklenen terminaller üzerinden çalışıyor. Bu sayede hizmet tedariği ve iletişim süreçleri modern teknolojiden yararlanılarak kesintisiz, güncellenebilir ve özelleştirilebilir şekilde sunuluyor. Site yönetimine yönelik aidat ve genel gider takibi gibi bilgiler ile site içi haberleşme duyuruları HOMiX üzerinde yer alıyor. Bunun yanı sıra sağlık, eğitim, alışveriş, güvenlik, eğlence gibi hizmetlerin de HOMiX üzerinden son kullanıcıya sunulabilmesi mümkün. Ayrıca kapsamlı asistanlık hizmetleri ve tüm bunların yanı sıra online olarak sunulabilen çok çeşitli hizmetler de HOMiX sayesinde konutlarda en kolay şekilde erişilebilir hale geliyor.

Evlerdeki HOMiX ekranlarını kolaylıkla kumanda edebiliyorsunuz. Gerektiğinde ekrandaki menüler aracılığıyla tercihinizi yaparak sağlık hizmeti almak için anlaşmalı bir kurumun doktoruyla görüşebilir, isterseniz evinizden İngilizce ya da ÖSS kursu alabilir, hatta hava yol durumunu bile öğrenebilirsiniz. HOMİX sayesinde konut sakinleri güvenlik kameraları aracılığıyla giriş kapıları da dahil olmak üzere sitenin her alanını istediği anda görebilir ve diyafon gibi sesli iletişim kurabilirler. Kullanıcılar aynı zamanda konutlarına özel güvenlik sistemini de HOMiX üzerinden kontrol edebilme imkanına sahip oluyorlar. Kısacası HOMiX, hayatın içinden ve hayatı kolaylaştırmak için gereken pek çok unsuru bünyesinde barındırıyor.

HOMiX'te sunulan hizmetler konut projesine göre değişebiliyor

HOMiX, konut projesi içerisinde merkezi olarak kuruluyor ve kullanıcı kısıtlaması bulunmuyor. Üstelik HOMiX aracılığıyla kullanıma sunulan hizmetlerin kapsamı bütünüyle ihtiyaca uygun şekilde özelleştirilebiliyor. Konut projesi ve hedef kitlesinin ihtiyaçlarına en uygun hizmetler seçilerek HOMiX'te yer veriliyor.

Her bir projedeki HOMiX sistemi, yalnızca o projeye özel bir içeriğe ve özelleştirilmiş ekran yapısına sahip. Bu doğrultuda, projenin büyüklüğü ya da hitap ettiği hedef kitle ne olursa olsun, HOMiX bütünüyle farklılaştırılmış içerikler sunma avantajıyla dikkat çekiyor.

HOMiX üzerindeki tüm hizmetlerden kullanıcılar kolaylıkla yararlanabiliyorlar. Çünkü HOMiX ekranları her yaştan ve her eğitim seviyesinden kişiler tarafından rahatlıkla kullanılabilecek şekilde tasarlanmış bulunuyor. Hatta acil durum menüleri, herhangi bir tehlike anında okuma yazma bilmeyenler ve görüş yeteneği azalmış yaşlı kullanıcılar tarafından da kullanılabilmesi için özel renklere sahip, büyük görsel öğelerle oluşturulmuş.

HOMiX'i tasarlayan ve geliştiren MRT Livtom'un kurucularından İlkin Mert Küçük, projenin yüksek teknolojisine dikkat çekiyor: “Böylesi bir projede en önemli konunun güvenilirlik, kullanım kolaylığı, işlevsellik ve süreklilik olduğunu biliyoruz. Bu nedenle HOMiX'te teknoloji en üst seviyede kullanılıyor. Bununla birlikte gelişen teknolojiye göre tüm platform sürekli olarak güncellenecek. HOMiX'in altyapısı ve yazılımı gibi kullanıcıya yönelik arayüzü de bütünüyle kendisine ait ve özel olarak geliştirildi. Sistemde kablosuz çalışma özelliğine sahip terminaller olduğundan dolayı, içinde bulunduğu konutun her noktasında kullanabilmek mümkün. Tüm bu özelliklerinin yanı sıra HOMiX, Türkçe dışında farklı dillerde de çalışabilecek bir arayüze sahip.”

 

İlk uygulama FİYAPI'nın Bahçeşehir Fi-Side projesinde

MRT Livtom'un kurucularından Murat Döker, HOMiX'in ilk olarak FİYAPI'nın Bahçeşehir Fi-Side projesinde kurularak kullanıma sunulacağını belirtiyor: “Bahçeşehir Fi-Side'daki 3.160 konuta HOMiX'i kuruyoruz. Proje tamamlandığında tüm dairelerde ‘akıllı yaşam konsepti'ni hayata geçirmiş olacağız. Böylece inşaat sektörü de yepyeni bir yaşam anlayışıyla, yenilikçi bir yaklaşımla tanışacak. HOMiX'in sektörde bir standart haline geleceğine ve insanların konut alırken ‘İçinde HOMiX var mı?' diye soracağına inanıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde ülkemizdeki inşaat firmalarının akıllı yaşam konseptini projelerine dahil etmek için 100 milyon doların üzerinde bütçe ayıracağını öngörmekteyiz.”

HOMiX'in 5 yıl içerisinde 50.000 konutta yer alması hedefleniyor. Böylece bu yenilikçi “akıllı yaşam konsepti”nden yararlananların sayısının da 200.000'i aşması bekleniyor. 2016 yılına dek HOMiX'in Ar-Ge ve güncelleme çalışmaları için 10 milyon ABD Doları tutarında bir yatırım gerçekleştirilmesi planlanıyor. Bununla birlikte HOMiX, 2012'den itibaren yurtdışı pazarlarda da kullanıma sunulacak.

 

Hem konut sakinleri hem de site yönetimleri için HOMiX'le gelen kolaylık…

MRT Livtom kurucularından İlkin Mert Küçük, HOMiX'in yalnızca konutlarda ikamet edenler için değil, site yönetimleri için de büyük bir kolaylık ve yenilik getirdiğine dikkat çekiyor: “Konut projeleri çerçevesinde toplu yaşantının tercih edildiği ve zaman sıkıntısının yaşandığı günümüzde, yaşam merkezlerinin yönetimini üstlenen kişi ve kurumlar, her konutla ilgili gerekli uyarı, ihtiyaç karşılama ve ödemeleri tek tek kontrol etmek zorunda kalıyorlar. Bireyler ise yaşadıkları alanda, merkezi yönetimle ilgili olarak bir talepleri olması durumunda yönetim ile birebir görüşme yaparak taleplerini aktarmak zorunda kalmaktalar. Ayrıca güvenlik ihlali, yangın, su baskını, gibi acil durumlarda merkezi bir iletişim sistemi olmaması nedeniyle çözüm üretmekte sıkıntı yaşanabiliyor. İşte HOMiX tam bu noktada devreye girerek, hızlı, kolay, güvenilir ve etkili bir çözüm geliştiriyor. Daireler ve site yönetimleri arasında iki yönlü, kesintisiz bir iletişim sürecini başlatıyor. Böylece hem yaşamı kolaylaştırıyor hem de daha kaliteli hale getiriyor.”

Murat Döker, en basit ifadeyle HOMiX'in modern dünyada site ve tesis yönetim deneyimini bütünüyle inovatif bir anlayışla şekillendireceğinin, kökten bir değişime uğratacağının altını çiziyor: “HOMiX, site ve tesis yönetimiyle entegre çalışan bir sistem. Bu sayede binlerce insanın yaşamakta olduğu konut, site ve tesislerde hem yöneticilerin hem de kullanıcıların gereksinimlerini karşılamak, kaynak tasarrufu sağlayarak iş yükünü azaltmak, verimliliği artırmak, doğru ve güncel bilgiye kısa sürede ulaşabilmek mümkün hale geliyor. Doğrudan çözüme odaklı bir sistem oluşturduk HOMiX'te. Bu sayede HOMiX, konutlarda, tesislerde ve ortak kullanım alanlarında yer alan terminaller sayesinde kullanıcılarla hizmeti tedarik edecek çözüm ortaklarının bir araya gelmesine aracılık eden bir platform olarak benzersiz bir noktada duruyor.”

HOMiX PLATFORMU ÜZERİNDE YER ALAN BAZI HİZMETLER

• Site yönetim hizmetleri:
o Aidat ve genel gider takibi
o Site içi duyurular
o Site içi hizmet ve taleplere yönelik anketler
o Site sakinleriyle görüntülü konuşma

• Tek tuşla acil müdahale:
o Güvenlik çağırma
o Hırsızlık ihbarı
o Yangın alarmı ve itfaiye çağırma
o Acil ambulans talebi

• Güvenlik hizmetleri:
o Konut projesi kapsamında bulunan kameraların Homix ekranı aracılığıyla görüntülenmesi
o Konutta bulunan alarm sisteminin kontrol panel aracılığıyla yönetilmesi

• Eğitim hizmetleri:
o Hazırlık kursları (OKS, ÖSS, yabancı dil, vb.)
o Üniversite düzeyinde uzaktan eğitim olanakları
o Kişisel gelişim programlarına erişim olanağı
o Spor ve sağlık gibi konulara yönelik eğitimlerden faydalanma imkanı

• Sağlık hizmetleri:
o Uzmanından canlı olarak alınabilecek tıbbi danışmanlık
o Diyetisyen ve beslenme uzmanına bağlanarak diyet ve beslenme konularında bilgi alma imkanı
o Acil müdahale ve ambulans hizmetleri
o Eczane ve nöbetçi eczane rehberi

• Alışveriş hizmetleri:
o İnternetteki alışveriş portallarından alışveriş yapma imkanı
o İş dünyası ve şirketlere yepyeni ve alternatif bir reklam mecrası

• Asistanlık hizmetleri:
o Teknik ve temizlik hizmetleri
o Kuru temizleme
o Halı yıkama
o Araç yıkama
o Çilingir
o Boya hizmetleri
o Elektrik tadilat hizmetleri
o Su tadilat hizmetleri
o Doğalgaz hizmetleri
o Cam tadilat hizmetleri
o Zemin ve duvar döşeme hizmetleri
o Mobilya hizmetleri
o Dekorasyon hizmetleri
o Bahçe peyzaj hizmetleri
o Böcek ilaçlama hizmetleri
o Cenaze hizmetleri
o Bilgisayar teknik servis
o Bankacılık ve sigortacılık hizmetleri
o DASK
o Kasko
o Sağlık sigortası
o Hayat sigortası
o Hukuk danışmanlığı
o Turizm acente hizmetleri ve seyahat danışmanlığı
o Bilet rezervasyon
o Özel turlar
o Otel rezervasyon
o Kargo ve kurye hizmetleri
o Araç kiralama hizmetleri
o Günlük personel hizmetleri
o Bebek bakıcısı
o Temizlik personeli

• Online hizmetler:
o Hava ve yol durumu
o Haber
o HOMiX TV (reklam yönetimi ve pazarlama üzerine yayın yapan online TV kanalı)
o Şehir ve eğlence rehberi
o Finans ve borsa

• Eğlence:
o Sinema ve tiyatro
o Konser ve gösteri sanatları
o Çocuk oyunları
o Astroloji

• Parti ve organizasyon
o Düğün danışmanlığı
o Ofis partisi
o Özel günler için organizasyon
o Catering
o Çiçek gönderimi


 


Geri Dön