24 / 12 / 2024

HotelRunner ile konaklama tesisleri online yardım alıyor!

 HotelRunner ile konaklama tesisleri online yardım alıyor!

Konaklama sektörüne yönelik çözümler geliştiren CloudArena, bulut bilişim tabanlı dijital konaklama tesisi yönetim ve pazarlama sistemi HotelRunner ile konaklama tesislerinin doğru ve etkin bir online varlığa sahip olmalarını sağlıyor



Konaklama sektörüne yönelik çözümler geliştiren CloudArena, bulut bilişim tabanlı dijital konaklama tesisi yönetim ve pazarlama sistemi HotelRunner ile konaklama tesislerinin doğru ve etkin bir online varlığa sahip olmalarını sağlıyor. 2012 yılında internet üzerinden yapılan satışların %10 arttığı görülürken, 2013 yılında daha fazla tüketicinin online mecraları tercih edeceği öngörülüyor. 2012’de müşterilerinin online direkt rezervasyonlarında 7 kat artış sağlayan HotelRunner, sosyal ağ ve uluslararası platform entegrasyonuyla tesislerin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlıyor.


Konaklama tesislerini uluslararası sistemler ve sosyal medyayla entegre eden HotelRunner, 2013’te doluluk hedeflerine ulaşmak isteyen küçük ve orta ölçekli tesislerin imdadına yetişiyor. CloudArena’nın geliştirdiği, bulut bilişim tabanlı dijital konaklama tesisi yönetim ve pazarlama sistemi HotelRunner’ı kullanan tesisler dünyaya açılıyor. 2012’de yaşanan büyümenin ardından 2013’te uluslararası turizmin yüzde 2-4 civarında büyümesi bekleniyor. Bu büyümeden pay almak isteyen küçük ve orta ölçekli tesislerin internet satış kanalını etkin bir şekilde kullanmaları gerekiyor. 


Türkiye’nin 2012 yılında turizm alanında başarılı bir yıl geçirdiğini belirten CloudArena Kurucu Ortağı Tolga Yalçınkaya, “Türkiye 2012’de en çok ziyaretçi çeken ülkeler sıralamasında 29,3 milyon kişiyle 6’ncı sıraya yükseldi. İnterneti yoğun ve etkin kullanan genç nüfusun da etkisiyle seyahat öncesi ve sonrası aktivitelerin internete kayması dikkat çekti. İnternet üzerinden satışlar geçtiğimiz yıla göre %10 artarken, mobil araçlar bu büyümede önemli paya sahip oldu. Doğru ve etkin bir online varlığa sahip tesislerin doluluk oranlarının ciddi seviyede arttığı görüldü.” diye konuştu.


2012 yılında internet alanındaki gelişmeleri doğru yakaladıklarını vurgulayan Yalçınkaya, “CloudArena olarak bu yıl piyasaya sunduğumuz HotelRunner ürünümüzü tamamen web ve mobil odaklı olarak geliştirdik. HotelRunner’ı kullanan tesisler internette doğru ve etkin bir şekilde varlık gösterebildiler. Sosyal platformları da etkin şekilde sistemlerimize dâhil ederek, müşterilerimizin online varlıklarını ve bilinirliklerini güçlendirmelerini sağladık” dedi.


HotelRunner’la online rezervasyonda rekor artış!

2012 yılında en çok rezervasyon 3,73 milyon yerli, 13,2 milyon yabancı ziyaretçi ile Antalya’daki tesislere yapılırken, ikinci sırada 3,43 milyon yerli, 11 milyon yabancı ziyaretçiyle İstanbul yer aldı. Sosyal promosyon imkânlarının da etkisiyle HotelRunner kullanan tesislerin online direkt rezervasyonlarında 7 kat artış sağlandı. Bunun etkisiyle tesislerin doluluk oranları ortalama yüzde 27 oranında arttı. Uluslararası platformlarla entegrasyon sağlamasıyla yabancı ziyaretçilere erişimi de iyileştiren HotelRunner’ı kullanan tesislerin yabancı ziyaretçileri en çok Almanya, Rusya ve İngiltere’den geldi. 2013’te ise kış sporları ve din turizmi başta olmak üzere Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkelerin ise Almanya, Rusya, Bulgaristan ve İran olacağı öngörülüyor.


2013’te turizm sektörünün odağı online satış ve pazarlama olacak

Tüketiciler online mecraları etkin bir şekilde kullanıyor, farklı dillerde destek, kullanıcı yorumları, kullanım kolaylığı gibi nedenlerden dolayı online satın almaları tercih ediyor. Bu doğrultuda sosyal medya ve web siteleri gibi online satış ve pazarlama araçlarının 2013’te turizm sektörünün ana odağı olması bekleniyor.


Eurozone bölgesinde bir ekonomik krizin oluşması durumunda dahi Türkiye uygun fiyatlarıyla turist çekmeye devam edecek. Çevrelerinin Facebook, Twitter ve Google+ gibi sosyal ağlarda yaptıkları paylaşımları da karar aşamasında göz önünde bulunduran tüketiciler seyahatlerini online mecraları kullanarak planlamaya devam edecek. 


Bu doğrultuda özellikle KOBİ ölçeğindeki konaklama tesislerinin günlük operasyonlarını, internet sitelerindeki ve sosyal ağlardaki online içerikleri kolayca oluşturup yönetmelerini sağlayan HotelRunner, Türkiye’yi daha fazla yabancı turistin ziyaret etmesinde önemli rol oynayacak. Bu ürünü kullanan tesisler kolay kullanımlı sosyal medya promosyon ve online pazarlama araçlarıyla dünyanın farklı bölgelerinden daha çok müşteriye ulaşabiliyor, kendi internet siteleri ve Facebook üzerinden satış yapabiliyor ve müşterilerine çeşitli online ödeme seçenekleri sunabiliyor.



Geri Dön