İBB, Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP Metrosu'nun yapımı için 5. kez Cumhurbaşkanlığı'na başvurdu!
İBB, Cumhurbaşkanlığı Kamu Yatırım Programı’na alınmayarak 4 kez reddedilen Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP Metro Hattı projesi için 5. defa İBB tarafından başvuru yapıldı. İşte ayrıntılar...
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından proje ve finansı hazırlanan, şehrin batı yakasında 4 milyon kişiye hizmet sunacak olan 18.4 kilometrelik Sefaköy - Beylikdüzü - Tüyap Metrosu, 10 istasyondan meydana geliyor.
Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar, Beylikdüzü, Küçükçekmece ve Bakırköy ilçelerini kapsayan, Avrupa yakasında raylı sistem erişimi olmayan yaklaşık 4 milyon İstanbullu için hizmet potansiyeli olan proje, 2000’lerin başından beri gündemdeydi. İBB yönetiminin 2019 yılında CHP’ye geçmesinden sonra gerçekleştirilen incelemede, projenin güncelliğini yitirdiği belirlendi.
Sözcü Gazetesi'nde yer alan habere göre; 2020'de hat için güncel bir proje hazırlandı. 2021'in Mayıs ayında hattın finansmanı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile İBB arasında Yeşil Şehir Aksiyon Planı (GCAP) mutabakatına imza atıldı.
2022'nin Temmuz ayında projeleri ve fizibilite raporu tamamlanarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylandı ve Eylül 2022'de Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci tamamlandı.
4 DEFA REDDEDİLDİ
Bakanlık onayını takiben temin edilen dış finansın kullanılabilmesi amacıyla 2022, 2023 ve 2024 Kamu Yatırım Programı’na 4 kere başvuru yapıldı fakat olumlu bir yanıt alınmadı. Tüm teknik raporları ve projeleri onaylı olmasına karşın; 15 Ocak 2024 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 2024 Yılı Yatırım Programına bir defa daha alınmadı.
İBB’den konu ile ilgili yapılan açıklamada, 2024 Kamu Yatırım Programına ara dönem projesi olarak alınması için yeniden başvuru yapıldığı ifade edildi. 5. defa yapılan resmi başvuru sürecinin tamamlanmak üzere olduğu belirtildi.
BATININ İLK METROSU OLACAK
Yaklaşık iki sene önce başlayabilecek olan ancak Kamu Yatırım Programına alınmayarak tam 4 defa başlaması engellenen metro projesi, Beylikdüzü-Çobançeşme arasında doğrudan metrobüs aksını izleyecek olup; hem bu akstaki metrobüs yoğunluğunu hafifletecek hem de D-100 üzerindeki araç trafiğini önemli ölçüde düşürecek.
Bu hatla birlikte İstanbul’un batısında yaşayan ve hiçbir raylı sistem erişimi olmayan yaklaşık 4 milyon nüfus metroya kavuşmuş olacak. Küçükçekmece’de mevcut Halkalı – Gebze Marmaray Hattı ile, tasarım çalışmaları bitirilen Esenyurt-Saadetdere Uzatma Hattı ve ekspres metro HIZRAY projesi ile entege edilecek hat, Esenyurt-Saadetdere uzatmasıyla, aynı zamanda İBB tarafından yapım çalışmaları süren Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Esenyurt Metro Hattı’na da entegrasyonlu olacak. Söz konusu güzergahta hattın işletmeye açılması beklenen yıl için günlük 969 bin 630 yolcunun taşınması; 2050'de de günlük 1 milyon 307 bin 66 yolcunun taşınması planlanıyor.
Doların 50 TL olacağı tarih açıklandı! Selçuk Geçer son dakika dolar yorumu!
Borsa İstanbul’da bu hafta temettü açıklayan 4 şirket
Üsküdar Belediyesi 93 milyon 750 bin TL'ye varan fiyatlarla 5 arsa satıyor!