23 / 12 / 2024

İdil Yiğitbaşı: Yatırım kararı alırken en öncelikli unsur yaratılan değer!

İdil Yiğitbaşı: Yatırım kararı alırken en öncelikli unsur yaratılan değer!

Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, ""Tüketici artık satın aldığı ürünün çevreye zarar vermediğini bilmek istiyor. Biz markaların sosyal ve çevresel faaliyetlerinin marka tercihinde önemli olduğuna inanıyoruz" dedi




Ülke ekonomisine katkıda bulunan kurum ve kuruluşların sürdürülebilir kalkınma yolundaki adımları çok önemli. Yaşar Topluluğu da sürdürülebilirliği ekonomik, sosyal ve çevresel boyutlarıyla ele alan kurumlardan. Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, "Yaşar Holding olarak sürdürülebilirliği, bugünün ihtiyaçlarını karşılarken, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını tehlikeye sokmamak olarak değerlendiriyoruz. Sürdürülebilirliği, tüm organizasyonda önemli bir stratejik hedef olarak görüyoruz. Amacımız, tüm organizasyonumuzda bireysel düzeyden başlayarak sürdürülebilirlik konusunda topluma yol gösterici olarak farkındalığı artırmak" diyor. 


Son dönemde tüketicilerin de bu konuda oldukça bilgilendiğini gözlemlediklerini söyleyen Yiğitbaşı, "Tüketici artık satın aldığı ürünün çevreye zarar vermediğini bilmek istiyor. Bu konuda araştırıyor ve okuyor. Biz markaların sosyal ve çevresel faaliyetlerinin marka tercihinde önemli olduğuna inanıyoruz" yorumunu yapıyor. 


"Misyonumuzun bir parçası olarak eğitime, spora, sanata ve kültür varlıklarının korunmasına önemli katkılarda bulunmakta, sağlıklı bir toplum için sürdürülebilirliğe büyük önem vermekteyiz" diyen Yiğitbaşı, şunları söylüyor: "Yatırım kararlarımızı alırken önceliğimize aldığımız unsur 'yaratılan değer'dir. Değeri çok yönlü düşünebiliriz. Ülkemiz ekonomisine ve tüketicisine sağlanan değer, etkileşimde olduğumuz paydaşlarımıza sağladığımız değer, şirketimizin devamı ve sürekliliği için gözettiğimiz ekonomik değer, faaliyetimizi gerçekleştirirken çevreyi ve sosyal sorumluluğu dikkate aldığımız sosyal değer gibi unsurlar önceliklerimiz arasındadır. Yatırım kararlarımızda sürdürülebilirlik stratejimiz ve hedefl erimiz de etkilidir. Sürdürülebilirlik stratejimiz çerçevesinde belirlediğimiz beş öncelikli alan olan enerji ve iklim değişikliği, su kullanımı ve atık su, kullanılan malzeme ve atık, sağlık ve güvenlik ile toplumsal katkı unsurlarını yatırım kararlarımızda önemle dikkate alıyoruz." 


Yiğitbaşı sürdürülebilirlik çalışmaları hakkında şu bilgileri veriyor: 

"2007 yılında BM Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzaladık. 2009 yılından bu yana sürdürülebilirlik başlığı altındaki faaliyetlerimizle ilgili gelişmeleri raporluyoruz. İlk 2 yıl İlerleme Bildirimi Raporu yayınladık. 2 yıldır da Sürdürülebilirlik Raporu yayınlıyoruz. 'Toplumsal Katkı' anlayışı çerçevesinde 2013 yılında; BM Kadını Güçlendirme İlkelerini Destekleme Taahhütnamesi ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından Dünya Ekonomik Forumu nezdinde başlatılmış olan 'Türkiye Cinsiyet Eşitliği Görev Grubu' çalışmaları doğrultusunda 'İş’te Eşitlik Bildirgesi'ni imzaladık. Bu Bildirge ile ülkemizdeki ekonomik cinsiyet eşitliği uçurumunu 3 yıl içinde yüzde 10’a kadar azaltma amaçlanıyor. 


Toplumsal gelişime katkı 

Toplumsal gelişimin iyi eğitimden geçtiğini bilerek, 40 yıldır faaliyet gösteren Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı ile bugüne kadar eğitim ve öğretime 7 okul kazandırdık ve yaklaşık 6 bin öğrenciye karşılıksız burs sağladık. Aynı zamanda, beslenme, toplumsal eşitlik, çalışma hayatı gibi çok çeşitli temalarda seminer ve paneller düzenledik. 2001 yılında kurulan, bugün 5 bini aşkın öğrenciye sahip olan Yaşar Üniversitesi de topluluk olarak eğitime verdiğimiz önemi gösteriyor. 


Pınar markamızla ilköğretim çağındaki çocukların resim sanatına ve güzel sanatlara ilgisini artırmak ve geleceğin ressamlarını yetiştirmek amacıyla 33 yıldır Pınar Çocuk Resim Yarışması’nı düzenliyoruz. Pınar Resim Yarışması’nın bu yılki teması ‘Süt İçiyorum Sağlıklı Büyüyorum' oldu. Yarışmaya katılan çocuklar eserlerinde; sütün kendileri ve gelecekleri için önemini resim ile ifade ettiler. Bu yıl yarışmaya en çok resimle katılan bölge 12.655 resimle Güneydoğu Anadolu Bölgesi oldu. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ni, 2.127 resim ile Ege Bölgesi izledi. Marmara Bölgesi 1.496, İç Anadolu Bölgesi 1.206, Akdeniz Bölgesi 457, Karadeniz Bölgesi 426 adet ve Doğu Anadolu Bölgesi’nden 234 adet resim iletildi. Bu yılki yarışmaya Kıbrıs’tan 648 ve Almanya’dan da 289 resim gönderildi. Bu yıl yarışmada toplam 19.538 adet resim yarıştı. 


Çocuklarımızın renkli bir geleceğe sahip olması için 1987 yılından beri, Pınar Çocuk Tiyatrosu’nu hayata geçiriyoruz. 6 yaşından 12 yaşına kadar hedef kitlesi olan Pınar Çocuk Tiyatrosu ile çocuklarda sanat bilincinin gelişimini desteklerken, topluma faydalı olmanın öneminin altını çiziyoruz. Geçtiğimiz 27 yıl boyunca Türkiye genelinde 43 eser sahneye koyduk ve yaklaşık 3 milyon çocuğu ücretsiz olarak tiyatroyla buluşturduk. 


Spor ve sanata destek 

Türkiye’nin ilk boya markası “Dyo” tarafından 1967'de düzenlenmeye başlanan,1993'ten bu yana da Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı tarafından düzenlenen Dyo Resim Yarışması’nın, başladığı günden bu yana, Türk resim sanatının gelişimine büyük katkı sağladığını söyleyebiliriz. “Özel sektör tarafından düzenlenen ilk resim yarışması” olan ve 47 yıldır sürdürülen, her geçen yıl başvuran sanatçı ve eser sayısı artan Dyo Resim Yarışması, Türkiye’nin en uzun soluklu kurumsal sosyal sorumluluk projelerinden biri. Spor alanındaki desteğimizin en güzel örneklerinden biri Pınar Karşıyaka Basketbol Takımı. 1998 yılından bu yana Pınar Karşıyaka adıyla Türkiye Basketbol Birinci Ligi’nde mücadelesine devam eden basketbol takımımız, çocukların spor aşkını basketbolla pekiştiriyor. Pınar Karşıyaka, 2013-2014 sezonunda Spor Toto Türkiye Kupası’nı kazanarak şampiyon oldu. Aynı zamanda, Pınar KSK Basketbol şubesiyle birlikte altyapıda ve spor okullarında yaklaşık 25 bin çocuğa spor yapma imkanı sağladık. Her yıl bine yakın çocuk, Pınar’ın sponsorluğunda Çiğli Selçuk Yaşar Tesisleri’nde spor yapma olanağı buluyor."



Dünya




Geri Dön