19 / 11 / 2024

İDO seferlerle beraber indirimleri de iptal ediyor!

İDO seferlerle beraber indirimleri de iptal ediyor!

İDO'nun dinamik ve esnek fiyatlandırma uygulaması, sefer iptallerinde devre dışı kaldı. Kötü hava yüzünden iptal edilen seferler için önceden bilet alan yolcuların indirimli tarifeleri iptal oluyor. Vatandaş göz göre göre mağdur ediliyor




Kentteki deniz ulaşımının yükünü taşıyan İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), zaman uzaman oluşan aksaklıklar nedeniyle şikâyet sütunlarımıza konu oluyor. Son günlerde İDO'nun konu edildiği çok sayıda mesaj alıyoruz. Geçtiğimiz hafta çok erken alınan biletlerin daha pahalıya satıldığı iddialarını gündeme getirmiştik.

Vatandaşlar örneğin 2 ay önceden alınan biletlerin normal tarifenin çok üzerinde olduğunu belirterek duruma isyan etmişti. Alo Haberturk Acil Şikayet Hattı'na bu konuda gelen mesajların bir bölümü ise indirimli bilet tarifesinin sefer iptalleri durumunda geçersiz sayılmasıyla ilgili.

Bildiğiniz gibi İDO, geçtiğimiz yılın temmuz ayından itibaren dinamik ve esnek fiyatlandırma uygulaması başlatmıştı. Bu kapsamda, erken bilet alanlara büyük indirimler yapılıyor. Örneğin Yenikapı-Bandırma hattında, yaya yolcu bileti 35 TL, araç bileti 130 TL iken uygulanan esnek sistemle yayalar için 5 TL, araçlar için 30 TL'den başlayabiliyor. Yolculuk tarihi yaklaştıkça, bilet fiyatları artıyor. Ancak bu indirim, sefer iptallerinde devre dışı bırakıldı.

BÖYLE MANTIK OLABİLİR Mİ
Vatandaşlardan gelen şikâyet mesajlarına göre, kötü hava koşullan nedeniyle iptal edilen seferler için indirimli bilet alan vatandaşlardan yeni bilet almaları isteniyor. Bu biletler ise indirimli değil, normal fiyattan ücretlendiriliyor. Vatandaşlar göz göre göre mağdur ediliyor. Konuyla ilgili olarak mesaj bırakan İDO yolcuları, haksızlığa uğradıklarını belirterek soruna çözüm bulunmasını istiyor. İşte bu mesajlardan biri:
 
"17 Şubat 2012 tarihinde 12ANBVZ PNR numarası ile 16 TL'ye biletini aldığım sefer hava muhalefetinden dolayı iptal edildi. 4 bilet almıştım ve 64 TL vermiştim. İptal edildiği gün müşteri hizmetlerini arayıp ertesi gün gitmek istediğimi söylediğimde yeni bilet alabileceğimi ve diğer biletlerin ücretlerinin iade edileceğini söylediler.

İnternetten online işlemlere girdim. Yeni bilet fiyatının 28 TL olduğunu gördüm. Tekrar aradım ve bu durumda 112 TL vereceğimi ve mağdur olduğumu söyledim. Haklı olduğumu ve bu durumda bir şey yapamayacaklarını ifade ettiler. Hem haklı olduğumu söylüyorlar hem de bir şey yapamayacaklarını! Böyle bir mantık olabilir mi İDO yetkililerini göreve çağırıyorum. Vatandaşı hiçbir sorumluluğu olmayan bir durum nedeniyle mağdur etmesinler."
Esra Boğazlıyan/Habertürk

 


Geri Dön