29 / 04 / 2024

Indesit daralan pazarda enerji tasarruflu ürünleriyle büyüdü

Indesit daralan pazarda enerji tasarruflu ürünleriyle büyüdü

Indesit'in Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojetti, küçülen pazarda Indesit'in pazar payının arttığını belirterek, en büyük kozlarının enerji tasarrufu olduğunu söyledi



İlk altı ayda 2008'in aynı dönemine kıyasla satışlarının yükseldiğini kaydeden Ojetti, "2009'da ürünlerimizin yüzde 50'sini yeniledik. Bu sadece renk değiştirmek yeni bir tuş ilave etmek gibi makyaj nitelikli değişiklikler değil. Elektrik ve su tasarrufunda önemli ve köklü iyileştirmeler sağladık" dedi. Teknolojinin nimetlerini tüm ürünlerine yansıttıklarını vurgulayan Ojetti, bu yeni ürünlerin rekabetçi piyasalarda en önemli güçleri olduğunu aktardı. Andrea Ojetti, "Örneğin yakın zamana kadar 4-5 kilo yıkama kapasitesine standart boyuttaki çamaşır makinelerini bugün 9 kilo yıkayabilir hale getirdik. Ve bunu da aynı miktarda enerji ve su tüketimiyle başardık" dedi.

Üretimin üçte biri ihracat
Türkiye'de yılda 15-16 milyon civarında beyaz eşya üretimi gerçekleştiğini ifade eden Andrea Ojetti, "Bu miktarın ancak 5 milyonu yurtiçinde satılıyor, geri kalan önemli kısmı ise ihraç ediliyor" dedi. Ojetti, 2008 verileriyle Türkiye'de 2 milyon buzdolabı, 1.3 milyon çamaşır makinesi, yaklaşık 1 milyon adet bulaşık makinesi ve 500 bin de fırın satıldığını söyledi.
Indesit içinde çok önemli bir konumda bulunan Manisa fabrikasında geçen yıl 1 milyon adet buzdolabı ürettiklerini belirten Ojetti, bu rakamın yüzde 80'inin ihracata gittiğini, yüzde 20'sinin de yurtiçi piyasada satıldığını belirtti. Ojetti, "Beyaz eşya satışlarında ilk altı ayda diğer ülkelerde büyük düşüş olmasına rağmen, Türkiye'de yüzde 5 gibi çok düşük düzeyde kaldı. Hükümetin yaptığı vergi indirimleri işe yaradı" dedi.
Radikal

 


Geri Dön