25 / 12 / 2024

İnşaat alt sektörü umutları 2010'a bağladı

İnşaat alt sektörü umutları 2010'a bağladı

Yeda Vana'nın sahibi Arif Birol Eken, inşaat alt sektörü için bu senenin acilen toparlanma dönemi olduğunu söyledi



Ankara'da 1973 yılından bu yana faaliyet gösteren Yeda Vana'nın sahibi Arif Birol Eken, inşaat alt sektörü için bu senenin kaybedilmiş ve acilen toparlanıp kendi hayatiyetini sürdürebilme dönemi olduğunu söyledi.

Eken, sürecin önümüzdeki yılın son çeyreğine kadar böyle devam edeceğini tahmin ettiklerini söyledi. Sürecin başarı ile alt edilebilmesi için her kesimin kesin ve dikkatli olarak katılımının gerekli olduğunu ifade eden Eken, "Bu yönden hareketle devletin ve bankaların üretim sektörünü çok iyi analiz ederek, desteklerini artan bir ivme ile vermeleri, bunun yanı sıra bizim sektörümüzün de bu destekleri en iyi ve rantabl şekilde kullanması gereklidir. Krizin hasarsız veya enaz hasar ile atlatılması durumunda, bu geçen süreçten elde edilen derslerin iyice hazmedilmesi ve hemen akabinde rehavete kapılmamak da yararlı olacaktır. Zira ülkemiz her dönem hem iç hem de dış krizler ile yıllarca mücadele etmiştir. Bunun sonucunda hiç bir zaman mutlu bir üretici modeli ortaya çıkamamış, her dönem bir korku ve önünü görememe gerçeği yüz yüze kalınmıştır. Bu noktadan hareketle çok dikkatli olmalıyız" uyarısında bulundu.
 
KOSGEB'e eleştiri
Eken KOSGEB desteklerinin azlığından da şikayetçi olduklarını ifade ederek; "KOSGEB destekleri artık bir bilinmez durumunda. Zira ne zaman müracaat edilse hep 'bitti, bir dahaki bahara' tavrı ile karşılaşıyoruz. Halk Bankası kredileri de yine aynı durumda, sanki fark etmekte zorlanıyoruz. Dolayısıyla devlet desteği ile ilgili iyileştirmeler sanayiciyi tatmin edemiyor. Bir de bizler, vergi ve SSK gibi yükümlülüklerin iyileştirilmesinin ve yatırımlara daha kapsamlı teşvikler sağlanmasının ve bu teşviklerin şümulunun genişletilmesinin daha yararlı olacağı kanaatindeyiz" dedi.

En önemli müşteri gruplarının devlet kurumları olduğunu belirten Eken; en ucuzun, en iyi ve/veya idare edilebilir olmadığını ifade ederek, "Bu noktadan hareketle tüketici kalite hususunda bilgilendirilmeli. Kalite ile fiyatın iyi konumlandırılması gerekliliği yasalar ile desteklenmeli. Yani Devlet İhale Yasası'nın global sistem içinde tekrar irdelenmesinde fayda vardır.

Müşteri memnuniyeti iç piyasada talebi canlandıracak en iyi argumandır. Bu hususta etkin pazarlama, taksitli satışlar vb. kampanyalar ancak bu yasaların iyileştirilmesi ile desteklenir ise istenen canlanma oluşur" şeklinde konuştu.
 
Müşteri memnuniyeti önemli
Yeda Vana olarak en önce müşteri memnuniyetini hedef olarak kabul ettiklerini, buna ulaşmak için termin ve malzeme kalitesini koruduklarını, teslimat sonrası devam eden iyi ilişkileri sağlamak için hiç bir yükümlülükten kaçmadıklarını anlatan Eken, şu anda 20 civarında çalışanları olduğunu, üretim için tüm gerekli makine parkı ile nihai deney ve sevki için gerekli teknik kadroya da sahip olduklarını bildirdi. Eken, sulama ve içme suyu ile ilgili her türlü sektörel ihtiyaca cevap verecek bilgi birikimleri olduğunu vurgulayarak, "Son krizle mücadelede, elimizden geldiğince aşırı stoklamadan kaçınarak, piyasa ihtiyacına optimal cevap verebilecek üretim planlaması ile hareket kararı aldık. Bu şekilde hem piyasa hem de kendi işgücümüzü karar seviyede tutarak, şu anda üretime hala devam edip, sevkiyatlarda bulunabiliyoruz" dedi.
Referans


Geri Dön