Sektörel

İnşaat firmaları ve emlak ofisleri arayış içerisinde!

Gayrimenkul PR şirketi, İzmir'deki konut stoku ve gayrimenkul sektörü hakkında açıklamalarda bulundu. Yapılan açıklamada, "İzmir’de konut stoku artmaya başladı. İlanlarda da yığılma yaşandı ve tüketiciler ilanlarda boğuluyorlar. İnşaat firmaları ve emlak ofisleri, brandayı asıp, ilanı girip, sosyal

İzmir’de konut stokunun artmasından sonra tüketicilerin ilanlarda boğulduğunu ifade eden Gayrimenkul PR şirketi, "İlan girip, müşterinin aramasını bekleme yöntemi artık yetersiz kalmaktadır. Günümüzde 1 gerçek alıcı için en az 10 farklı gayrimenkul alternatifi oluştu. İnşaat firmaları, mülk sahipleri ve emlak ofisleri, aynı yöntemlerle ve aynı şekillerle pazarlama yapıyorlar. Mevcut yöntemler tüketicilerin dikkatini çekmeye artık yetmemektedir" açıklamalarında bulundu.
 
2016'dan sonra ekonomide yaşanan değişikliklerin, inşaat sektörünü ve gayrimenkul pazarlama alışkanlıklarını değişime zorladığına dikkat çeken Gayrimenkul PR şirketi, "İzmir’in cazibesi artacak algısı ile fiyatlar köpürtülünce, tüketiciler aynı kalitedeki gayrimenkulü çok daha uygun fiyatlara alabilecekleri alternatiflere yöneldi ve İzmir’de konut stoku artmaya başladı. Bununla beraber ilanlarda da yığılma yaşandı ve tüketiciler ilanlarda boğuluyorlar. İnşaat firmaları ve emlak ofisleri, brandayı asıp, ilanı girip, sosyal medya paylaşımları yaparak pazarlama yapmaya çabalıyorlar. Aynı yöntemlerle ve aynı şekillerle yapılan pazarlama alışkanlıkları, gerçek alıcıların dikkati çekmeye artık yetmemektedir" ifadelerini kullandı.

 İnşaat Firmaları ve Emlak Ofisleri Arayışa Başladı

Konut kredi faiz oranlarının düşmesinin İzmir’de en çok sabit ve alt gelir grubundaki konutlara talebi artırdığını, orta ve üst gelir grubuna yönelik gayrimenkullerde umulan etkiyi henüz yaratmadığını belirten Gayrimenkul PR; "İnşaat firmaları ve emlak ofisleri rekabette üstünlüğü sağlayacak, yeni satış kanalları yaratabilecek stratejiler geliştirmeliler" şeklinde açıklamalarda bulundu.
 
Gayrimenkulde satış başarısının, fiyat/zaman perspektifinden yola çıkarak, mümkün olan en kısa sürede satılması ile sağlanabileceğini belirten Gayrimenkul PR şirketi, çözüm önerilerini şu şekilde açıkladı:
 
"Bugün 1 gerçek alıcı için en az 10 farklı gayrimenkul alternatifi oluştu. Yapılması gereken, satışa sunulan gayrimenkul için önce bilinirlik sağlanarak, tüketicilere sunacağı yaşam kalitesi anlatılmalı, sonrasında talebi artıran stratejik çalışmaların yapılmalıdır. Fiyat/zaman perspektifinin güncel ekonomik analizlere göre uyarlanmasıyla gayrimenkulün satışa dönüşmesi kolaylıkla sağlanabilmektedir. Ekonomideki gelişmeler ve gayrimenkul gündemi yakından takip edilmelidir. Sektörel haber siteleri aracılığı ile yapılacak çalışmalar ile gayrimenkuller kısa sürede ve karlı olarak işleme dönüşebiliyor. İnşaat firmalarına sağladığımız en önemli avantaj, projelerinin tanıtımına herhangi bir bütçe ayırmadan kolaylıkla satabilmelidir. Yenilikçi çözümlerin, gayrimenkul sektöründe finansal canlılığı artıracağına inanıyoruz."

İzmir'de konut satışları Ocak ayında 7 bin 212'ye yükseldi!

İzmir'in ilçe ilçe konut stoku rakamları!