İnşaat Malzemeleri

İnşaat malzemelerinde ihracat hedefi 25 milyar dolar!

İnşaat malzemelerinde yurtiçi pazar büyüklüğü 50 milyar doları aşan Türkiye, ihracatta da rekorları zorluyor. Yurtiçi pazar büyüklüğü 52,1 milyar dolara ulaşan Türk inşaat malzemeleri piyasası yabancı firmaların ilgisini çekiyor.

Dünya ekonomisinin itici gücü haline gelen inşaat sektörü malzemeleri üreticileri, Paris Batimat Fuarı’nda bir araya geldi. Yurtiçi pazar büyüklüğü 52,1 milyar dolara ulaşan Türk inşaat malzemeleri piyasası yabancı firmaların ilgisini çekerken, Türkiye ihracatta yükselen bir trend yakaladı.


Uluslararası medya kuruluşu Global Connection’ın, Le Figaro ile birlikte Paris Batimat Fuarı’na özel olarak hazırladığı gazetede, yatırım için Türkiye’yi seçen firmalar masaya yatırıldı. Başta Fransa olmak üzere dünyanın önde gelen inşaat malzemesi üreticisi firmaların, Türkiye piyasasına yönelik ilgileri konu edildi. Hafta başında yayına çıkan gazetede yeralan bilgilere göre, kamunun verdiği teşvikler, Ar-Ge destekleri, modern yatırım kanunu, liberalleşmiş yatırım ortamı, uygun işgücü maliyeti ve lojistik avantajlar yabancı şirketleri Türkiye’de yatırım yapmaya çeken unsurlardan bazıları.


Yalıtım sektöründe Türkiye’nin lider firması ODE Yalıtım’ın Genel Müdürü Ali Türker, sözkonusu gazeteye yaptığı açıklamada, artan yurtiçi taleple birlikte Eskişehir’de üçüncü üretim üslerini hayata geçirdiklerine dikkat çekerek, “Bu tesislerinde beş yıl içinde ikinci fazının hayata geçmesiyle birlikte, elastomerik kauçuk köpüğünde yıllık 20 bin ton üretim hacmine sahip olacağız” dedi. Bu miktarın, Türkiye kauçuk pazarının 2,5 katı üretim kapasitesi anlamına geldiğine işaret eden Türker, “Proje bittiğinde Türkiye’de yalıtım sektörünün en büyük kapalı alana sahip üretim merkezi ODE olacak. 25 milyon m2 üretimkapasitesi ile bitümlü membran pazarında pazar liderliği hedefliyoruz” diye konuştu.


ODE DE FRANSA İLE İLGİLENİYOR


Başta Fransızlar olmak üzere yabancı firmalar giderek büyüyen Türk inşaat malzemeleri ve yalıtım sektörü ile ilgilenirken, Türk firmalarının da gözü yurtdışında.


Fransa’nın kendileri için çok önemli bir pazar olduğunu belirten Türker şöyle devam etti: “Fransa ve genel olarak Avrupa, bizim için önemli bir pazar. Maalesef şimdiye kadar navlun gibi lojistik maliyetler sebebiyle buralarda çok etkin değildik. Ancak bu yıl, buradaki etkinliğimizi güçlendirmemize yardımcı olacak 2 farklı başlıkta önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Starflex ürünlerde multipack paketleme sistemine geçtik. Ürünlerimiz ISO ve CE’ye ek olarak EUCEB, EPD gibi sertifikalar ve deklarasyonlar ile tescillendi. Tüm bu gelişmeler sonrasında Fransa ve genel olarak Avrupa pazarında, özellikle premium ürün segmentimiz ile pazar payımızı büyütmek hedefindeyiz.”


GC ZENGİN BİR İÇERİK SUNDU


Global Connection tarafından Batimat Fuarı kapsamında Le Figaro için hazırlanan yayın, inşaat malzemeleri ile ilgili zengin bir içeriğe sahip.

Gazetede yer alan verilere göre, Türkiye, bu sektörde 52,1 milyar dolarlık yurtiçi pazar büyüklüğüne ulaştı. Sektörün, Türkiye toplam ihracatı içindeki payı yüzde 15 seviyesinde. İhracatı, 2014 yılında 21,21 milyar dolar olan sektör, bu yılın ilk yedi ayında 18,87 milyar dolarlık ihracata imza attı. Sektörün yılsonunda ihracat hedefi ise 25 milyar dolar.


Dünya ekonomisinin 2015 yılında yüzde 3, inşaat harcamalarının ise yüzde 4 büyümesine dikkat çeken gazete, 9,35 trilyon dolar olan dünya inşaat harcamalarının 2015 yılında 9,72 trilyon dolar büyüklüğe ulaşacağı, Türkiye iç piyasasının da cari fiyatlarla yüzde 12 büyüyerek 131 milyar TL hacme ulaşacağı öngörüsünde bulundu.


GC’DEN İNŞAAT MALZEMELERİ VERİLERİ


Le Figaro için hazırlanan gazetede, şu veriler de okuyucularla paylaşıldı:

-İnşaat malzemeleri sektörünün Türkiye yurtiçi pazar büyüklüğü 52,1 milyar dolara ulaştı.

-Dünya inşaat harcamaları 2014’te son beş yılın en yüksek artışına imza atarak yüzde 5,1 büyüdü.

-Türkiye dünya inşaat malzemeleri ihracatında dünyada dokuzuncu sırada yer alıyor.

-Engineering News Record’un dünyanın en büyük müteahhitlik şirketleri sıralamasında 2014 yılında Türkiye’den 42 firma yer aldı.

-Türkiye yalıtım sektörünün büyüklüğü 12 milyar dolara ulaştı.

-Eski binalarda yapılacak yalıtım uygulamasıyla enerjide yüzde 40 tasarruf etmek mümkün.


Sözcü