İnşaat Malzemeleri

İnşaat malzemelerinde ihracat hedefi arttı!

Türkiye'nin iç piyasa hacmi 50 milyar doları aşan inşaat malzemelerinde, yılın ilk yedi ayında 18.87 milyar dolara ulaşan ihracatta 25 milyar dolar hedefleniyor.

Türkiye'nin iç piyasa hacmi 50 milyar doları aşan inşaat malzemelerinde, yılın ilk yedi ayında 18.87 milyar dolara ulaşan ihracatta 25 milyar dolar hedefleniyor.Dünya inşaat malzemeleri üreticileri, Paris Batimat Fuarı'nda bir araya geldi. Uluslararası medya kuruluşu Global Connection'ın, Le Figaro ile birlikte Paris Batimat Fuarı'na özel olarak hazırladığı gazetede, yatırım için Türkiye'yi seçen firmalar masaya yatırıldı. Başta Fransa olmak üzere dünyanın önde gelen inşaat malzemesi üreticisi firmaların, Türkiye piyasasına yönelik ilgileri konu edildi. Dünya ekonomisinin 2015 yılında yüzde 3.0, inşaat harcamalarının ise yüzde 4.0 büyümesinin beklendiğine dikkat çeken gazete, 9.35 trilyon dolar olan dünya inşaat harcamalarının 2015 yılında 9.72 trilyon dolar büyüklüğe ulaşacağı, Türkiye iç piyasasının da cari fiyatlarla yüzde 12 büyüyerek 131 milyar lira hacme ulaşacağı öngörüsünde bulundu. Le Figaro için hazırlanan gazetede, dünya inşaat harcamalarının 2014'te son beş yılın en yüksek artışına imza atarak yüzde 5.1 büyüdüğüne işaret edilerek, Türkiye yalıtım sektörü büyüklüğünün de 12 milyar dolara ulaştığına dikkat çekildi. Türkiye'de yalıtım sektöründe faaliyet gösteren ODE Yalıtım'ın Genel Müdürü Ali Türker, gazeteye yaptığı açıklamada, artan yurtiçi taleple birlikte Eskişehir'de üçüncü üretim üslerini hayata geçirdiklerine dikkat çekerek, "Bu tesislerinde beş yıl içinde ikinci fazının hayata geçmesiyle birlikte, elastomerik kauçuk köpüğünde yıllık 20 bin ton üretim hacmine sahip olacağız" dedi. Bu miktarın, Türkiye kauçuk pazarının 2,5 katı üretim kapasitesi anlamına geldiğine işaret eden Türker, "Proje bittiğinde Türkiye'de yalıtım sektörünün en büyük kapalı alana sahip üretim merkezi ODE olacak. 25 milyon m2 üretim kapasitesi ile bitümlü membran pazarında pazar liderliği hedefliyoruz" diye konuştu ve devam etti: "Fransa ve genel olarak Avrupa, bizim için önemli bir pazar. Maalesef şimdiye kadar navlun gibi lojistik maliyetler sebebiyle buralarda çok etkin değildik. Ancak bu yıl, buradaki etkinliğimizi güçlendirmemize yardımcı olacak 2 farklı başlıkta önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Starflex ürünlerde multipack paketleme sistemine geçtik. Ürünlerimiz ISO ve CE'ye ek olarak EUCEB, EPD gibi sertifikalar ve deklarasyonlar ile tescillendi. Tüm bu gelişmeler sonrasında Fransa ve genel olarak Avrupa pazarında, özellikle premium ürün segmentimiz ile pazar payımızı büyütmek hedefindeyiz."


Gerçek Gündem