29 / 12 / 2024

İpekiş yeni ürettiği kumaşla yüzde 12 büyüyecek!

İpekiş yeni ürettiği kumaşla yüzde 12 büyüyecek!

İpekiş firması, nano enerjiyle vücuttaki yağları yakabilen kumaş üretmeyi başardı. Firma daha önce de su geçirmeyen ve kir tutmayan kumaşlar üretmişti. Firma kumaşlarla, antistres, antibakteriyel kumaşları da pazara sunacağız dedi



1925'te Atatürk'ün isteğiyle kurulan Türkiye'nin ilk yünlü kumaş fabrikası İpekiş, son dönemde başlattığı nanoteknoloji yatırımlarıyla birbirinden önemli icatlara imza attı. Su, şarap, yağ, kir geçirmeyen ve leke tutmayan, kırıştırıldığında deformasyona uğramayan kumaş icat eden firma şimdi ise cildi temizleyen ve zayıflatan kumaş geliştirdi. Şili acı biberi, ahududu, zeytinyağı gibi bazı gıda ürünlerini nanoteknolojiyle kumaşa işleyen firma, testleri tamamladı ve uluslararası kuruluşlardan gerekli onayları aldı. Kumaş vücudun hareketiyle nano enerji üretiyor, bu enerji de vücuttaki yağları yakıyor. Bütçelerinin yüzde 5'ini Ar- Ge yatırımlarına ayırdıklarını belirten İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil, "Su, leke, koku tutmayan, kırıştırıldığında eski haline dönen kumaşlarımız dışında kadın ve erkek için özel üretilmiş parfümlü kumaşlarımız var. Bunlardan üretilen takım elbiseler hayatı kolaylaştırıyor. Ayrıca cilt bakımı ve zayıflatma etkisi olan kumaşlarla, antistres, antibakteriyel kumaşları da pazara sunacağız" dedi.

DEVLERLE ÇALIŞIYOR
İpekiş,uzun süren Ar-Ge çalışmalarının ardından ulaştığı teknoloji dünya devlerinin de ilgisini çekiyor. Yüzde 100 yün ve su, yağ itici, kir tutmayan, kırıştırıldığında deformasyona uğramayan Bionic Finish isimli bu kumaşlar Christian Dior, Max Mara gibi hazır giyim devlerinin de beğenisini kazanarak kataloğuna girdi. Firma halen Versace, Max Mara, Christian Dior gibi birçok markaya satış yapıyor. Aşkın Kandil, "Bu markaların kumaş talebine yetişemiyoruz" dedi.

% 12 büyüyecek
İpekiş,1991'de Tarman Group tarafından satın alındı. Markaya bugüne kadar 45 milyon dolarlık yatırım yapan Grup, tüketicinin doğrultusunda nanoteknolojiye odaklandı. Bugün satışlarının yüzde 60'ını iç piyasaya yapan firma, ağırlıklı olarak ABD, Rusya, İtalya, Fransa, İngiltere ve İran pazarıyla çalışıyor. 2010'u yüzde 12 büyümeyle kapatan markanın 2011 hedefi de aynı seviyede büyümek.

86 yıllık geçmişi var
Geçen yıl yüzde 12 büyüyen şirketin 30 milyon lira ciro elde ettiğini ifade eden Kandil, şu bilgileri verdi: "Bu yıl da yüzde 12'lik bir büyüme hedefliyoruz. Ayrıca yapacağımız 2 milyon euroluk ek dokuma fabrika yatırımıyla da 2 milyon metre olan üretim kapasitemizi yüzde 30 artıracağız. Cumhuriyetin ilanından sadece 2 yıl önce kurulan ve Türkiye'nin ilk sanayi kuruluşlarından olan İpekiş, Türk tekstil sektörünün gelişmesinde büyük payı bulunuyor.
Sabah/Metin Can

 


Geri Dön