İskan başvurusu nereye yapılır?
İnşaat çalışmaları biten bir yapının resmi olarak kayıtlara da bitmiş olarak geçmesi için iskan belgesinin alınmış olması gerekiyor. Peki, iskan başvurusu nereye yapılır?
İskan başvurusu nereye yapılır?
İnşaat çalışmaları biten bir yapının resmi olarak kayıtlara da bitmiş olarak geçmesi ve yapıda oturumun yasal olarak başlayabilmesi için iskan belgesinin de alınmış olması gerekiyor.
İskan belgesi, yapının ruhsatlı projesine uygun olarak inşa edildiğini gösteriyor. İskan belgesi alındıktan sonra binaya kat mülkiyeti ve mesken abonelikleri alınabiliyor. Peki, iskan başvurusu nereye yapılır?
İskan başvurusu, taşınmazın bağlı olduğu ilçe belediyesinin İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne yapılıyor. Başvuru için bir dilekçe ve birkaç belge gerekli oluyor.
İskan başvuru dilekçesi:
………………………… BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İMAR ve ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ’NE
…………………………/İSTANBUL
………………………… Mahallesi ……………….. Pafta ……………….. Ada ……………….. Parsel sayılı yerde bulunan binamıza iskan almak istiyoruz. İstenen belgeler yazımız ekinde olup, gereğinin yapılmasını arz ederim.
Mal Sahibi
İsim-Tarih-İmza
Mesul Mimar veya Mühendis
Adı ve Adresi, Sicil Nosu
İmza
Yapı Den.Şirketinin
İsim-Tarih-İmza
İNŞAATA AİT POSTA ADRESİ
………………………… Mahallesi ………………………… Cad ………………………… Sokağı ……….Kapı No
MAL SAHİBİNE AİT TEBLİGAT ADRESİ:
………………………… Mahallesi
………………………… Cad.
………………………… Sokağı
………………………… Apt
………………………… Kapı No
………………………… Posta Kodu
………………………… İlçesi
………………………… Şehir
İskan alma ücreti 2015!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com