Emlak Terimleri

İskan nasıl alınır? İskan alabilmek için gerekli belgeler nedir?

Yeni bir ev alırken dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biri de evin oturma izninin olup olmadığıdır. Oturma izni olan evler için iskan ruhsatı verilmektedir. Peki, İskan nasıl alınır? İskan alabilmek için gerekli belgeler nedir? İşte tüm detaylar... Yapı kullanma izin belgesi binaların daire sayısı, taşınmazın taban alanı, yapının inşaat alanı, binadaki toplam kat sayısı, binanın yüksekliği, birim maliyeti ve toplam inşaat maliyeti gibi yapının tüm özelliklerini içeriyor

İnşaatların eksiksiz tamamlanması halinde yapı kullanma izin belgesi veriliyor. Yapı kullanma izin belgesi binaların daire sayısı, taşınmazın taban alanı, yapının inşaat alanı, binadaki toplam kat sayısı, binanın yüksekliği, birim maliyeti ve toplam inşaat maliyeti gibi yapının tüm özelliklerini içeriyor. 

Ev almak isteyenlerin dikkat etmesi gereken hususlardan biri olan  kullanım izni İmar Kanunu kapsamında zorunlu tutuluyor. Yapı kullanım izninin alınabilmesi için mal sahibinin başvuruda bulunması gerekiyor. İskan almak için mal sahibinin başvuru yapması halinde binanın fiziki ve teknik özelliklerine bakılarak yetkili kişiler aracılığı ile yapı kullanım izni veriliyor. 

İnşaat ruhsatı alınmasından itibaren 5 yıl içerisinde yapı kullanım izni alınması gerekli görülüyor. İskanı olmayan dairelerde doğal gaz, elektrik ve su aboneliği açtıramıyorsunuz. Kat irtifakı olan tapular kat mülkiyetine dönüştürülemiyor ve para cezası ve yıkım kararı çıkabiliyor. Peki, İskan nasıl alınır? İskan alabilmek için gerekli belgeler nedir? İşte tüm detaylar... 

İskan nasıl alınır? 

İskan belgesi almak isteyenlerin öncelikli olarak bir dilekçe ile başvuru yapması gerekiyor. İskan için inşaat sahibi, müteahhidi veya yetkilisinin Belediyeye başvuru yapması gerekiyor. 

Yapı Kullanma izni teknik elemanları tarafından binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını kontrol ediliyor. Binanın bir teknik eksikliği yoksa mal sahibi veya müteahhidinden yapıyla ilgili olarak TEDAŞ, Sivil Savunma Müdürlüğü, TÜRK Telekomünikasyon A.Ş., İtfaiye Müdürlüğü gibi kuruluşlardan su, asansör, elektrik, sığınak, yangın, telefon tesisatları ile ilgili teknik raporlarla birlikte, Yapı Kullanma İzni Amirliğine yapının kontrolü altında ruhsat ve eki projesine uygun olarak yapıldığına dair noter onaylı taahhütnameyi vermesi isteniyor.

Tüm bu işlemler yapıldıktan sonra Genel Yapı İzin Raporu düzenlenmiş binalardaki bağımsız bölüm sahipleri 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni Amirliğine başvurarak harçlarını ve vergilerini ödeyerek kendi bağımsız bölümü için yapı kullanma izin belgesi alabiliyor. 

İskan alabilmek için gerekli belgeler nedir?

Yapı Kullanım İzni istemiyle yazılan dilekçe
Tapu kaydı bilgileri
Vergi Dairesi’nden ”borcu yoktur” yazısı
Dış Kanal Belgesi (İZSU)
Telekom Vizesi
Proje Müellifleri Raporu
Yapı Denetim Kuruluşu’ndan alınan belge
Yapının Cephe fotoğrafları (13 x 18 cm ölçülerinde)
Emlak ve Çevre Temizlikten alınan ”vergi borcu yoktur” yazısı
SGK’dan alınan ”Borcu Yoktur” Belgesi.

Kat mülkiyeti nedir, ne demek? Kat mülkiyeti olmazsa ne olur?

Kat irtifakından kat mülkiyetine nasıl geçilir? İşte gerekli belgeler!

Kat mülkiyeti nedir, ne demek? Kat mülkiyeti olmazsa ne olur?