Emlak Terimleri

İskan oturma izni nasıl alınır?

İskan belgesi, bir binada oturumun başlaması için izin verildiğini gösteren belgedir. Peki söz konusu iskan oturma izni nasıl alınır? Detayları haberimizde...

İskan oturma izni nasıl alınır?

Yapı kullanma izni olarak da bilinen iskan oturma izni, yapının inşaat çalışmaları bittikten sonra alınabiliyor. İskan belgesi olmayan yapıların yasal olarak kullanılmasına izin verilmiyor. Peki iskan oturma izni nasıl alınır?


İskan oturma izninin alınabilmesi için belediyelerin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimlerine başvurulması gerekiyor. İskan oturma izni nasıl alınır, işte yanıtı;


İskan oturma izni nasıl alınır?

Yapı müteahhidinin belediyeye başvurulması halinde, yetkililer gerekli incelemeleri yapar. Yapının daha önceden tasdiklenen projesine uygun olması durumunda ve bölgenin imar planlamasına aykırı olmaması halinde ve diğer istenen belgelerde bulunan kriterler göz önünde bulundurularak bu belge veriliyor. Bu durumda iskan için gerekli belgeleri sıralamak da faydalı olacaktır.


Belediyeden belediyeye değişmekle birlikte, iskan oturma izni belgesi için genellikle aşağıdaki belgeler isteniyor.


İskan için gerekli evraklar..

* Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,

* Tapu kaydı bilgileri,

* Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, 

* Dış Kanal Belgesi (İZSU), 

* Telekom Olur Yazısı,

* Proje Müellifleri Raporu, 

* Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, 

* Cephe fotoğrafları – (13/18 cm),

* Emlak/Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,

* SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com