22 / 11 / 2024
fuzul

İspanyol Modeli Karayolu trafiği rahatlatacak mı?

İspanyol Modeli Karayolu trafiği rahatlatacak mı?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, içinden çıkılmaz bir hal alan İstanbul trafiğine çözüm olarak yeniden karayolu yapmayı planlıyor. ŞPO Yönetim Kurulu Üyesi Oktay Kargül, ‘İspanyol modeli’ olarak ifade edilen projeyi değerlendirdi.




‘İspanyol modeli’ olarak ifade edilen yeni projeyi değerlendiren Şehir Plancıları Odası (ŞPO) İstanbul Şube Yönetim Kurulu Üyesi Oktay Kargül, projenin İstanbul trafiğine azaltıcı bir etkide bulunmayacağının altını çizerek, “Yıllardır söylüyoruz; yapılacak her karayolu projesi kendi trafiğini yaratacaktır’’ dedi.


AKP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İstanbul’un trafik sorununu çözmek için çareyi yeniden yol yapmakta buldu. İspanya’nın başkenti Madrid ile Barselona kentleri örnek alınarak hazırlanan “dal-çık’’ modeli için İBB Meclisi’nden onay çıktı.


Proje kapsamında 6 tünel yapılması planlanıyor. 6 adet tüneli “dal-çık” modeliyle bağlayacak yeni yol Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar, Küçükçekmece, Bahçelievler, Bayrampaşa, Kâğıthane ve Sarıyer Kilyos’tan geçecek, tüneller TEM otoyolu ile D-100 Karayolu’nu birbirine bağlayacak.


Proje güzergâhının bir bölümü ise afet riskli alan kapsamında, bir kısmı da plansız alan sınırları içerisinde ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkisinde. 300 bin aracı yeraltına alacağı söylenen projeye karşılık, yapılan yeni yolların İstanbul’un trafik sorununa çözüm bulmadığı bugünün gerçeği.


Yollar kendi trafiğini yaratacak


Şehir Plancılar Odası İstanbul Şube Yönetim Kurulu Üyesi Oktay Kargül, “dal-çık’’ şeklindeki tünellerin yapılmasının planlandığı projeyle ilgili olarak, “İstanbul trafiğini rahatlatacak uygulama kesinlikle bahsedilen ‘İspanyol Modeli’ değildir” dedi. Kargül, yapımı devam eden 3’üncü Köprü’nün ve Avrasya Tüneli’nin kullanıma başlandıktan sonra özel araç yoğunluğundaki artışın İstanbul trafiğini tamamen arapsaçı haline getireceğine de değinerek, “Yıllardır söylüyoruz; yapılacak her karayolu projesi kendi trafiğini yaratacaktır” diye konuştu.


Projenin bir kısmının riskli alan kapsamındaki bölgelerde yer almasına dikkat çeken Kargül, “Kamu yararının öncelik olarak belirlenmesi gereken bu projede, proje güzergâhının afet riskli alanlardan geçiyor olması, bilimsel verilerin ne denli dikkate alındığı konusunda bizi endişelendirmektedir” ifadelerini kullandı.


Madrid ve Barselona gibi metropollerin kent içi raylı sistemlerinde kentin tümüne yüzde 90’lık bir oranla erişilebildiğini ifade eden Oktay Kargül, “Eğer ulaşım konusunda İspanya’yı örnek alacaksak özellikle raylı sistemlerini kendimize örnek almalıyız” dedi.


Çözüm deniz ulaşımı ve raylı sistem


İstanbul trafiğinin çözümünün deniz yolu ulaşımını geliştirmek ve raylı sistem ağlarını çoğaltmak olduğunu vurgulayan Kargül sözlerini şöyle sürdürdü: “Öncelikle bütüncül bir planlama ile nüfus-istihdam dağılımı ve trafik problemi ele alınmalıdır. Güzergâh olarak genişletilmiş deniz taşımacılığı ve doğal alanlara zarar vermeden inşa edilecek bir raylı sistem ağı ile oluşturulan bir toplu ulaşım sistemi, İstanbul trafiğinin asıl ihtiyacıdır.”




Demet SARGIN/Birgün



Haber Sabah Gazatesi'nde şu şekilde yer aldı ; 




İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), yaklaşık 4 milyon kayıtlı aracın bulunduğu İstanbul'da trafik sorununa çözüm bulmak için, İspanya'nın başkenti Madrid ile Barselona kentlerini model alıp, araçları yeraltına taşıma kararı aldı.


Toplam 6 tüneli kapsayan "dal-çık" yöntemiyle yapılacak yol, Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar, Küçükçekmece, Bahçelievler, Bayrampaşa, Kağıthane ve Sarıyer Kilyos'tan geçecek, 300 bin araç yeraltına alınacak. Hürriyet'in haberine göre, İBB'de oyçokluğuyla kabul edilen plan değişikliği teklifine konu alanın çoğunlukla yapılaşmış, çok az bir kısmının boş olduğu belirtildi.


Yapımı planlanan 6 tünel, TEM otoyolu ile D 100 karayolunu bağlayacak. Proje güzergâhının bir bölümü afet riskli alan kapsamında, bir kısmı da plansız alan sınırları içerisinde ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkisinde.


Sabah




Haber Milliyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;




İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), yaklaşık 4 milyon kayıtlı aracın bulunduğu İstanbul'da trafik sorununa çözüm bulmak için, İspanya'nın başkenti Madrid ile Barselona kentlerini model alıp, araçları yeraltına taşıma kararı aldı.


Toplam 7 tüneli kapsayan “dal-çık” yöntemiyle yapılacak yol, Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar, Küçükçekmece, Bahçelievler, Bayrampaşa, Kağıthane ve Sarıyer Kilyos'tan geçecek, 300 bin araç yeraltına alınacak.  İBB'de oyçokluğuyla kabul edilen plan değişikliği teklifine konu alanın çoğunlukla yapılaşmış, çok az bir kısmının boş olduğu belirtildi. Yapımı planlanan 6 tünel, TEM otoyolu ile D 100 karayolunu bağlayacak. Proje güzergâhının bir bölümü afet riskli alan kapsamında, bir kısmı da plansız alan sınırları içerisinde ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkisinde.


Büyükçekmece-Bayrampaşa arasındaki hatta bulunan 6 tünelden günde 300 bin, Sarıyer Kilyos Tünelinden ise 40 bin aracın geçmesi bekleniyor.


Teklif, oy çokluğuyla kabul edildi. Tünellerin yapımına bu yıl başlanması planlanıyor.



Milliyet 




Haber Hürriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;




İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), yaklaşık 4 milyon kayıtlı aracın bulunduğu İstanbul’da trafik sorununa çözüm bulmak için, İspanya’nın başkenti Madrid ile Barselona kentlerini model alıp, araçları yeraltına taşıma kararı aldı.


Toplam 6 tüneli kapsayan “dal-çık” yöntemiyle yapılacak yol, Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar, Küçükçekmece, Bahçelievler, Bayrampaşa, Kağıthane ve Sarıyer Kilyos’tan geçecek, 300 bin araç yeraltına alınacak. İBB’de oyçokluğuyla kabul edilen plan değişikliği teklifine konu alanın çoğunlukla yapılaşmış, çok az bir kısmının boş olduğu belirtildi. Yapımı planlanan 6 tünel, TEM otoyolu ile D 100 karayolunu bağlayacak. Proje güzergâhının bir bölümü afet riskli alan kapsamında, bir kısmı da plansız alan sınırları içerisinde ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkisinde.


ORMAN İZNİ YOK


Sarıyer-Kilyos Karayolu Tüneli Projesi’nde ise güzergâhın bir kısmı doğal sit, bir kısmı orman alanında. Söz konusu plan değişikliği için, Orman Bölge Müdürlüğü’nden ön izin alınmadı. Planlama Müdürlüğü, tünellerin imar planı ve plan değişikliği tekliflerini, “kamu yararı” nedeniyle uygun buldu.



CHP: GERÇEK ÇÖZÜM METRO 


Tünel planlarının oylanması öncesi CHP grubu adına söz alan İBB Meclis Üyesi Gökhan Zeybek, ulaşım probleminin alternatif yollar ya da yolları genişletmekle çözülemeyeceğini savunarak, yeni metro hatları yapılmasını önerdi.


MALİYET 2.5 MİLYAR LİRA


AK Partili Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Mahmut Yeter ise toplam 23 kilometre uzunluğunda öngörülen tünellerin her birinden günde yaklaşık 150 bin olmak üzere günde toplam 300 bin araç geçeceğini belirtti ve tünellerin toplamının 2.5 milyar liraya mâl olmasının öngörüldüğünü söyledi.



Hürriyet



Geri Dön