Kent Haberleri

İstanbul Halkalı Gümrük Müdürlüğü Çatalca'ya taşınıyor!

Gümrük hizmetlerinin daha modern ve sağlıklı bir ortamda verilmesinin amaçlandığı Çatalca tesisleri, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından Yap-İşlet Devret modeli ile inşa edildi.

Temel atma töreni 17 Eylül 2013'te gerçekleşen ve 154 milyon liraya mal olan tesislerin 2014 Mart ayında tamamlanacağını TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu duyurmuştu. Ancak inşası tamamlanan tesisler, bağlantı yollarının bitirilememesi nedeniyle henüz faaliyete sokulamadı. 


HALKALI GÜMRÜĞÜ İSTANBUL TRAFİĞİ İÇERİSİNDE KALDI 

Türkiye'nin toplam dış ticaretinin yüzde 10'undan fazlasının geçtiği, yılda 40 milyar dolarlık malın işlem gördüğü Halkalı Gümrüğü'nde her gün yaklaşık 5 km trafik kuyruğu oluşuyor. Bu trafiğin şehir içinden Çatalca'ya çekilerek trafiğin rahatlatılması amaçlandığı proje ile Çatalca Gümrüğü'ne günde yaklaşık 700 TIR'ın giriş yapması, bu sayının hafta sonu 2 bin 500'e kadar çıkacağı tahmin ediliyor. 


220 BİN METREKARELİK ALANA KURULDU 

TOBB'un iştirak şirketi Gümrük ve Turizm İşletmeleri Ticaret A.Ştarafından yap-işlet-devlet modeli ile yapılan Gümrük Kompleksi 60 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 220 bin metrekarelik alana kuruldu. Tesiste gümrük binası, ithalat ve ihracata yönelik depo ve ofisler, sosyal tesisler ve cami bulunuyor.


Yaşam Gazetesi


Haber Zaman Gazetesi'nde şöyle yer aldı;


İstanbul trafiğini rahatlatacak Halkalı Gümrük Müdürlüğü'nün Çatalca'daki yeni binası tamamlandı. TOBB tarafından Yap-İşlet-Devret modeliyle 154 milyon liraya yaptırılan tesisler, bağlantı yolu olmadığı için hizmete giremedi. Çatalca Belediye Başkanı Cem Kara, “Yolsuzluktan dolayı tesisler atıl vaziyette duruyor. TIR'ların giriş-çıkış yapacağı hesaba katılmamış.” dedi.


İstanbul'un çileye dönen trafiğini rahatlatmak ve muhtemel kazaların önüne geçmek için Küçükçekmece'de  bulunan Halkalı Gümrük Müdürlüğü'nün Çatalca'ya taşınması tamamlandı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından Yap-İşlet Devret modeli ile 154 milyon liraya mal olan gümrük tesisleri, bağlantı yollarının bitirilememesi sebebiyle hizmete giremedi.


Çatalca Belediye Başkanı Cem Kara, günde yaklaşık 2 bin 500 TIR'ın girip çıkacağı Çatalca Gümrük alanının 1 yıldan bu yana atıl vaziyette beklediğini söyledi. Kara, ihracat ve ithalat işlemlerinin yüzde 25'inin yapılmasının planlandığı Çatalca Gümrük alanının henüz yolunun olmadığını kaydetti. Yolla ilgili çalışmaların yapılmadığını öne süren Belediye Başkanı Cem Kara, şunları kaydetti: “Yolsuzluktan dolayı tesisler atıl vaziyette duruyor. TEM otoyolu yanına inşa edilen gümrük için tek giriş yapıldı. Mevcut yol şu anda hafta sonu trafiğine bile cevap vermiyor. Bu yola TIR trafiğini de eklediğinizde, TEM kilitlenip kalacak. Gümrük alanına giren bu TIR'ların bir çıkışı yok. Aynı yol güzargahından geri dönmek durumundalar. Günde 2 bin 500 TIR diye düşünülürse, 2 katı hareketlilik aynı hattan çıkacak. Onun için büyük bir sorunla karşı karşıyayız.”


2014'TE AÇILACAKTI


Türkiye'nin toplam dış ticaretinin yüzde 10'undan fazlasının geçtiği, yılda 40 milyar dolarlık dış ticaret işleminin yapıldığı Halkalı Gümrüğü'nde her gün yaklaşık 5 kilometrelik trafik kuyruğu oluşuyor. Bu trafiğin şehir içinden Çatalca'ya çekilerek trafiğin rahatlatılmasının amaçlandığı proje ile Çatalca Gümrüğü'ne günde yaklaşık 700 TIR'ın giriş yapması, bu sayının hafta sonu 2 bin 500'e kadar çıkacağı tahmin ediliyor. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, trafiğin çileye döndüğü İstanbul yollarının araç yoğunluğunu azaltması beklenen tesislerin 2014 yılı Mart ayında açılacağını duyurmuştu. 154 milyon liraya mal olan tesisler tamamen bitmesine rağmen, bağlantı yollarının bitirilememesi sebebiyle halen faaliyete sokulamadı.


Zaman