22 / 11 / 2024
fuzul

İstanbul havaray projeleri 2014!

İstanbul havaray projeleri 2014!

“Havadan giden tramvay” anlamına gelen havaray İstanbul’un trafik sorununa çözüm olmaya geliyor. İstanbul’da toplam 36,2 kilometrelik 3’ü Anadolu, 3’ü ise Avrupa olmak üzere 6 ayrı hat belirlendi. Peki bu 6 hat nereden geçecek? İşte cevabı…





İstanbul havaray projeleri 2014!


Megakentin trafik sorunu havaray ile çözülecek. “Havadan giden tramvay” anlamına gelen havaray ile İstanbul’un trafik sorunun büyük ölçüde çözülmesi hedefleniyor. 


3’ü Anadolu 3’ü Avrupa’ya

Raylı sistemi havaya taşıyarak alternatif bir yol ortaya çıkartan havaray projesi için İstanbul’da toplam 36,2 kilometrelik 6 ayrı hat belirlendi. Bunlardan 3’ü Anadolu Yakası’nda 3’ü ise Avrupa Yakası’nda bulunuyor. 


Trafiği etkilemeyecek

Sütunlar üzerinde hareket edecek olan sistem mevcut trafiği ve yolları etkilemeyecek. Çok kısa mesafeli olarak düşünülen havaray, ilk etapta minibüslerin ulaşımı sağladığı bölgelerde yapılacak. 


Minibüsler tarih mi olacak?


Toplu taşımada metro ve metrobüsle entegre olarak çalışacak havaray ile minibüslerin de kaldırılmasını gündeme getirecek. Havarayın minibüsçüler tarafından işletilmesi de alternatif olarak düşünülüyor. 


Şimdi gelin 36,2 kilometrelik 6 hat hangi ilçelerden geçiyor, ne zaman hizmete açılacak bunları görelim.. İşte tüm detayları ile İstanbul havaray projeleri 2014…



İlki Ataşehir’e geliyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ilk havaray projesini Ataşehir’e planlıyor. 2019 sonrası yatırım planları arasında yer alan Ataşehir-Ümraniye havaray projesi 11,1 kilometre hat ile 2 semti birbirine bağlayacak. Ataşehir-Ümraniye havaray projesi tamamlandığında 11,1 kilometrelik mesafe 22 dakikada aşılacak. 


Beyoğlu-Şişli arası 11,5 dakika olacak

2019 sonrasında hizmete açılması planlanan Beyoğlu-Şişli havaray hattı 5,8 kilometre hat uzunluğuna sahip olacak. Proje tamamlandığında Beyoğlu ile Şişli arasında yolculuk süresi 11,5 dakikaya inecek. 


Kartal- D 100 havaray hattı

Kartal-D 100 havaray hattı da 2019 yatırım planları arasında yer alıyor. Kartal-D 100 havaray ile 3 kilometre uzunluğundaki hat toplam 6 dakikada geçilecek. 


Maltepe Başıbüyük arası 7 dakikaya inecek

Maltepe-Başıbüyük havaray hattı, 2019 sonrasında hizmete açılması planlanıyor. Maltepe-Başıbüyük havaray ile 3,6 kilometre uzunluğundaki hat toplam 7 dakikada geçilecek. 


4.Levent-Gültepe-Çeliktepe-Levent havaray hattı

4.Levent-Gültepe-Çeliktepe- Levent havaray hattı 5,5 kilometre uzunluğunda olacak. Proje tamamlandığında 4 semt arasında yolculuk süresi sadece 11 dakika olacak. Havarayın 4 istasyonu olacak. O duraklar sırasıyla;

4.Levent

Gültepe

Çeliktepe

Levent


Havalimanına yolcu taşıyacak

Sefaköy havaray hattı havalimanına yolcu taşıyacak. Sefaköy-Kuyumcukent-Havalimanı havaray ile 7,2 kilometre uzunluğundaki hat toplam 14,5 dakikada geçilebilecek. Havarayın toplam 3 istasyonu olacak. O istasyonlar sırasıyla;

Sefaköy

Kuyumcukent

Havalimanı


Havaray Nedir?

Havaray İstanbul’un trafiğini rahatlatmak için yapılan “havadan giden tramvay” projesidir. Avrupa ülkelerinin yanı sıra Japonya ve Çin’de yaygın olarak kullanılan havaray sistemi günde 40-50 bin yolcu taşıyabiliyor. Saatte ortalama 10 bin yolcu taşıma kapasitesi olan sistemde duraklar arası yolculuk süresi 2 dakika sürüyor. Artık trafiğin tam bir işkence haline döndüğü İstanbul’da havaray ile trafik sorunun büyük ölçüde çözülmesi planlanıyor.



Geri Dön