24 / 12 / 2024

İstanbul İzmir otobanı yapılmadan bölgeye canlılık geldi!

İstanbul İzmir otobanı yapılmadan bölgeye canlılık geldi!

İstanbul ve İzmir arasında yapımı süren otoyolla iki kent arasındaki yolculuğun 3,5 saate inecek olmasının Ege Bölgesi'ndeki gayrimenkul ve turizm yatırımlarına canlılık getirdiği bildirildi



Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan İzmir-İstanbul otoyolunda inşaat çalışmalarıyla birlikte Ege’deki inşaat ve gayrimenkul yatırımları da hareketlendi. Sektör temsilcileri ulusal ve uluslararası grupların toplu arsa alımları nedeniyle  İzmir  ve çevresinde arazi fiyatlarının hızla arttığı tespitinde bulunuyor.

Megapol Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Selim Gökdemir, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, İstanbul’da gayrimenkul ve turizm piyasasının doyduğunu, büyük grupların yeni yatırım alanları aradığını, burada da en önemli alternatifin İzmir olduğunu belirtti.

Avrupa’da kriz sonrası yatırım fonlarının cazip yatırım alanları aradığına dikkati çeken Gökdemir, İzmir ve İstanbul arasında 9 saatlik yolculuğu 3,5 saate indirecek otoyolun birçok sektör için yeni fırsatlar yaratacağını kaydetti.

Grup olarak İzmir’e uluslararası fonları çekme anlamında yoğun çaba sarf ettiklerini, son dönemde yaptıkları görüşme sayısının önemli ölçüde arttığını belirten Gökdemir, şu bilgileri verdi:

"Geçen yıl İsviçreli bir grupla yaptığımız ortaklığın ardından başka bir İsviçreli grupla da gayrimenkul yatırımı için ortaklık anlaşmasına vardık. Yatırımın ayrıntılarını kısa vadede açıklayacağız. Dubaili bir grupla da jetormal enerjiye yönelik yatırım konusunda görüşmeler yürütüyoruz. Gelecek hafta görüşmeleri tamamlayacağız. Grup olarak projelerimizi bugüne kadar İzmir ve
çevresindeki alıcılara pazarlıyorduk. Artık İstanbul ve tüm Türkiye çapında pazarlama yapmaya karar verdik. Urla İçmeler’de projelendirdiğimiz 200 villalık projenin de tanıtımına İstanbul’dan başlama kararı aldık."

Gökdemir, Ege’de tatil sezonunun kısa olması nedeniyle turizm yatırımlarının yeteri kadar cazip olamadığını, ancak yeni otoyolla birlikte bölgeye daha fazla turist geleceği için kapasitenin artacağını, bunun da yeni yatırım ihtiyacını doğurduğunu kaydetti.

Bu noktada Ege’ye artacak yatırımcı ilgisinin, "sahil şeridinin çirkin yapılaşmaya teslim edileceği" anlamına gelmediğini, yeni dönemde sahil şeridindeki mevcut yapılaşmanın da kentsel dönüşüme tabi tutulacağına inandığını dile getiren Gökdemir, Egeli’nin yaşam biçime uygun bir yapılaşmanın turizm için cazibe yaratacağını da savundu.

"5 yıl sonra İzmir"

İzmir’deki gayrimenkul yatırımlarıyla dikkati çeken diğer bir grup olan Folkart Yapı’nın Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak ise 2016 yılında açılması beklenen otoyolun, 2014 yılından itibaren önemli bir yatırım hareketliliği getireceğini savundu.

İzmir’de son dönemde birçok ulusal ve uluslararası grubun, arazi alımına yönelmesi nedeniyle fiyatların ciddi oranda arttığını belirten Sancak, "Yeni Kent Merkezi planının devreye girmesiyle zaten bir hareketlilik vardı. Tüm kesimlerin ortak kanısı 5 yıl sonra İzmir’in görünümünün büyük oranda değişeceği yönünde. Herkes hazırlığını buna göre yapıyor. Biz de grup olarak yatırım planlamamızı otoyol ve altyapı projelerine göre yeniden değerlendirdik" dedi.

Sancak, otoyolla birlikte Çeşme başta olmak üzere tüm kıyı şeridinde nüfus artışı olacağını, bunun bozuk yapılaşmaya neden olmaması için geçmişteki Kuşadası tecrübesi de göz önünde bulundurularak çok dikkatli davranılması gerektiğini söyledi

"Bodrum doldu sıra İzmir’de mi"

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler de otoyolla İzmir ve çevresindeki tatil beldelerinin iç turizmden aldığı payın ciddi oranda artacağını belirtti.

Bu potansiyelin ciddi yatırım hareketliliği getireceğini, ancak turizmcinin bu noktada kaygılı olduğunu dile getiren İşler, yazlık amaçlı yapılan ikinci konutların turizmi olumsuz etkilediğini, geçmişte Ege kıyı şeridinin "yazlık istilasına" uğradığını, otoyolun tamamlanmasıyla yeni bir "yazlık akımı" oluşmasından endişe ettiklerini söyledi.

İşler, ulaşım süresinin kısalmasıyla ikinci konut talebinin önemli ölçüde artıracağını savunarak, "Gayrimenkul şirketleri için en cazip yatırım alanı olan Bodrum artık doldu. Otoyol onlar için önemli bir rant alanı yaratacak. Ege kıyılarında bakir kalan koyların yazlık yatırımlarıyla dolması, Türkiye’nin 2023 turizm hedeflerini baltalar. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ile konu hakkında görüştük. Bunun yağmanın önüne geçeceğini inanıyoruz. Ancak geleceğe yönelik kaygılarımız devam ediyor" diye konuştu.

Ülke turizmine yüksek katma değer sağlayacak alanların yılın büyük bölümünde boş kalan evlerle doldurulmasına karşı olduklarını ifade eden İşler, otoyol bitmeden Ege’deki sahil şeridinin planlanarak turizm hedeflerine uygun bir yapılaşmanın ortaya çıkmasının sağlanması önerisinde bulundu.

AA


Geri Dön