03 / 05 / 2024

İstanbul Sapphire'de ortalükse hizmet veren mağazalar!

İstanbul Sapphire'de ortalükse hizmet veren mağazalar!

Feyzan E. Top, Dünya Gazetesi'nde ' İstanbul Sapphire 'seyir kulesi' olmanın ilerisine geçebilecek mi ' başlıklı yazıyı kaleme aldı. Yazar köşesinde İstanbul Sapphire 'de beklentilerin altında ortalükse hizmet veren mağazalar açıldığına değiniyor...  



Kiler Grubu, Türkiye'nin önde gelen perakendecileri arasında yer alıyor. 'Kiler' marketleri özellikle belli semtlerin vazgeçilmez görüntüleri arasında yer alıyor, işlerini iyi yaptıklarını söylerler, açıkçası bir kere içerisine girmişliğim yok, lakin hizmet alanlarının genellikle müşteri memnuniyeti hususunda olumlu olduklarına şahit olmuşumdur.

Peki Kilerin iüks sektörüne girmek nereden akıllarına geldi Kimine göre, bu deneyimi yaşamak istediler, kimine göre iktidara yakınlıklarından ötürü 'ödüllendirildiler.' Siyaset yapmak benim işim olmadığı gibi hiç de inanmadığım bir hadise olduğundan, siyaset asla yapmam, ben size sınıfsal hizmete bakış açıma ilişkin ve yıllardır lüks sektöründe çalışmamdan ötürü birikimlerimi aktarmak isterim.

Lüks sektöründe çalışan pek çok insanın hayatında lükse ilişkin metalar olduğunu görürsünüz. Robb Report'ta, Gentleman'da, lüks mağazalarda daha markanın adını telaffuz edemeyen, markanın politikasını bilmeyen insanların çalışmadığını hemen fark edersiniz. Lüks hadisesi bir bütünlük ihtiva eder anlayacağınız. Bu sebeple lüks işinde hep sektöre deneyimlenmiş insanları çalıştırmak da işverenlerin işine gelir.

İşte Sapphire de lüks iddiasıyla medyamıza yansıdı. Yıllarca perakendecilikle uğraşmış bir grup, yıllar sonra Levent'te Türkiye'nin en uzun binasını inşa etti. içinde de 'residence'lar ve dev bir alışveriş merkezi yer alacaktı. Bir dönem bura'da 'fnac' gibi markaların yer alacağı konuşuluyordu. Ancak olmadı, aksine o güzelim binada daha ziyade ortalükse hizmet veren mağazalar açıldı. Örneğin bir Beymen yerine Beymen Business görebilirdiniz burada. Lüks iddiası böylece daha ilk mağazada kendisini yitirdi. Sonra buraya H&M açtı. Hem de hayli büyük, iki katlı, ferah, dünyadaki pek çok örneğine kıyasla en iyi H&M'lerden biriydi, en lüksüydü ama bu marka da alt gelir grubuna yaptığı hizrpetle ön plana çıkmaktaydı. Yine çiğ köfteciler, kebapçılar derken istanbul Sapphire bir kavram karmaşası içe-risinde kalıverdi. Lüks olma iddiasıyla yola çıkan Ki'ler'Grübu, Palladium, Capitor hatta Forum istan-bul'un bile yanından geçemez olan dev, çok para harcanmış ama para kazanamayan bir yatırım haline dönüşüverdi.


Normalde kadınların en büyük eğlencesi alış-veriş merkezlerinde gün geçirmektir. Her yeni açılan AVM'de pek çok ev hanımına rastlamanız olağandır. Sapjjhire'böyle bir görüntü yok. O kadar az insan var ki içeride, insan şaşırıyor. Levent'in göbeğinde bu kadar lüks bir binada insanlar neden alışveriş etmez peki Cevap basit; insanlar siz ne yaparsanız yapın, sizi yaptığınız ana işle mimlerler. Siz perakendeciyseniz, o işte en iyisiyseniz, o işte iyi olmaya devam etmelisiniz. Nitekim globalleşen dünyada da öğreti bu yöndedir. Kiler Grubu'nun başka inşaat işleri enerji işleri de var. Lakin mağaza sahiplerinin iş beklediği, dükkan personellerinin boşluktan şaşkınlaştığı Sapphire bir tür öğreti olmalıdır hepimiz için. Biraz ilerideki Kanyon, Metrocity ve istinye Park'ın başarısı ortadadır. Kanyon elitlere hitap eder. istinye Park farklı gelir gruplarına fark ettirmeden, kademelere bölünerek hitap eder ve Türkiye'nin en başarılı AVM işletmesi oradadır. Metrocity tam bir ortaüst sınıf yönetimidir. Marks&Spencer'dan, Zara'ya pek çok markayı orada bulursunuz, iyi bir saat almak ya da lüks alışveriş yapmak isterseniz de Kanyon'a gidersiniz. Bu işin matematiği vardır.

AVM'leri yönetenlerin aynasıdır biraz da bu işletmeler. Bu sebeple Sapphire bize yalnız kendi işimizde ilerlememiz konusunda çok iyi bir örnektir. Türkiye'nin en haşmetli binası, bizlere kendi işimizde yükselmemiz için de en güzel örneklerden biridir. Yine de AVM'lerde alışveriş yaparken, bunalanlar için bir adres daha var, Sapphire... Pek çok imkan sunan ve bol mğazalı bu AVM yine de bir kez olsun görülmeye değecek bir yatırım ve hizmet sunuyor. Ancak birden çok ziyaret daha çaba gerektireceğe benziyor.
Dünya/Feyzan E. Top


Geri Dön