15 / 10 / 2024

İstanbul Shopping Fest'in havası AVM cirolarını etkiledi!

İstanbul Shopping Fest'in havası AVM cirolarını etkiledi!

 AYD - Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli yayınlanan verilere göre ciro endeksi Nisan ayında Mart ayına göre %5 artarak 108 puana u




 AYD - Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli yayınlanan verilere göre ciro endeksi Nisan ayında Mart ayına göre %5 artarak 108 puana ulaştı.

İstanbul Shopping Fest'in Cirolara Etkisi

18 Mart - 26 Nisan tarihlerinde ilki düzenlenen İstanbul Shopping Fest'in de etkisiyle, İstanbul'daki ciro endeksinde bir önceki senenin aynı dönemine göre %15 oranında bir artış görüldü.

Geçen yılın aynı dönemine göre 2011 Nisan ayında ayakkabı ve çanta kategorisi ciroları %21, AVM'lerdeki yiyecek-içecek alanlarının ciroları %20, teknoloji market ve elektrikli eşyalar cirolarında %18, giyim ve aksesuar ciroları %14, hipermarket, süpermarket ve şarküteri cirolarında ise %10'luk bir artış yaşanmış oldu. Son olarak AVM içerisindeki diğer mağazaların cirolarında da geçen yılın Nisan ayına göre %14'lük bir artış yaşandı.

AVM Endeksi Nisan ayı sonuçlarını açıklayan AYD yönetimi, "Nisan ayının geçen yıllara oranla oldukça yağışlı ve soğuk geçmesi nedeni ile yeni sezon ürün satışlarının normal şartlar altında olumsuz yönde etkilenmesi beklenirken, İstanbul Shopping Fest'in AVM'lere getirdiği canlılık ile satışlar hız kazandı ve cirolar %15 arttı. Özellikle ayakkabı, çanta, aksesuar %21 ile en olumlu etkilenen ürünler oldu" dedi.


Geri Dön