26 / 12 / 2024

İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı açıklandı: Önce Eminönü'nde, sonra Kadıköy'de girişler ücretli olacak!

İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı açıklandı: Önce Eminönü'nde, sonra Kadıköy'de girişler ücretli olacak!

İstanbul'un 'zirve saatte' trafik yoğunluğunu azaltmayı hedefleyen 'İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı' kapsamında Eminönü ile Kadıköy'e girişlerin ücretli olması planlanıyor. İşte ayrıntılar..



İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve Avrupa Birliği (AB) tarafından hayata geçirilecek olan İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUP), dün kamuoyuna açıklandı. 

SKUP tanıtım toplantısına Avrupa Birliği Türkiye Büyükelçisi Nikolaus Meyer-Landrut, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Burak Aykan katılım gösterdi. 

Ekrem İmamoğlu, hazırlanan planın, Türkiye’nin ilk sürdürülebilir kentsel ulaşım planı olduğuna dikkat çekti. 

İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı açıklandı: Önce Eminönü nde, sonra Kadıköy de girişler ücretli olacak!

Karar Gazetesi'nde yer alan habere göre; İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, söz konusu planın, şehrin merkez bölgelerinde otomobil kullanımının, hava kirliliğinin azalmasını sağlayacak düşük salım bölgelerini, deniz ulaşım ağını geliştirecek düzenlemeleri, otobüs öncelikli şerit uygulamalarını kapsadığının altını çizdi. 

Peki İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUP) kapsamında hangi uygulamalar var? İşte proje kapsamında sürdürülecek faaliyetler... 

İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı açıklandı: Önce Eminönü nde, sonra Kadıköy de girişler ücretli olacak!

1- Otomobil kullanımını azaltmak için altyapı ve talep yönetimi ile ilgili uygulamalar.

2- Şehir içi ulaşımda enerji verimliğini artırmak, ulaşımdan kaynaklı sera gazı emisyonlarını azaltmak ve kentsel hava kalitesini artırmak amacıyla merkezi alanlarda (Tarihi Yarımada, Kadıköy, Beyoğlu…) otomobil kullanımını caydırıcı tedbirlerin geliştirilmesi.

3- Yaya trafiğinin yoğun olduğu alanlarda, otomobil kullanımını ve trafik hızını düşürücek uygulamaların geliştirilmesi.

4- Toplu taşımada deniz ulaşımının payını artırmaya ilişkin uygulamalar.

5- Kıyı ilçelerde iskelelere erişim ile ilgili pilot çalışmalar.

6- Deniz ulaşım ağını genişletmek amacıyla pilot çalışmalar.

7- Yürüme ve bisiklet gibi aktif ulaşım türlerini teşvik etmek amacıyla, yolların yeniden düzenlenmesi için küçük ölçekli uygulamalar.

8- Merkezi alanlardaki yayalaşmış alanlara ilişkin politika önerilerinin detaylandırılması ve projelendirilmesi.

9- Yaya akslarının birbirine bağlanabileceği koridorların hazırlanması ve projelendirilmesi.

10- Toplu taşımayı teşvik etmek amacıyla, dünyada yaygın olarak uygulanan ‘otobüs öncelikli şeritler’ ve sürdürülebilir ulaşım ve insan odaklı bir yaklaşım olan, ‘Sağlıklı Sokaklar’ oluşturmaya ilişkin araştırmalar yürütülmesi, fizibilite çalışmalarının gerçekleştirilmesi, ayrıntılı tasarım ve uygulama dosyalarının hazırlanması.

11- Beklenen İstanbul depremi ve iklim değişikliği kaynaklı seller öncelikli olacak şekilde, afetlere ve gelecekteki olası pandemilere dirençli kentsel ulaşımın tesisi için yol haritaları hazırlanması. 

İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı açıklandı: Önce Eminönü nde, sonra Kadıköy de girişler ücretli olacak!

EMİNÖNÜ'NE GİRİŞLER ÜCRETLİ OLACAK 

Milliyet'ten Gülden Çoktan'ın aktardığına göre, trafik yoğunluğunun azaltılması amacıyla uygulanacak 'Tıkanıklık fiyatlandırması' ile özel otomobil kullanıcıları belli bir bölgeye giriş karşılığında ücret verecek. Sistemin pilot uygulaması, Tarihi Yarımada’da (Eminönü) yapılacak. 

Ulaşım Planı çerçevesinde projelerin hayata geçmesiyle 'zirve saatte' toplam otomobil sayısının, kilometrede 2030'da yüzde 10,1 ve 2040'ta ise  yüzde 12,8 azalma sağlayacağı öngörülüyor. 

Düşük karbona geçiş teması doğrultusunda, şehrin ulaşım sisteminin çevre dostu hale gelmesi ve ulaşımdan kaynaklanan sera gazı salımlarını azaltmaya ilişkin önerilen projelerden biri de Düşük Salım Bölgeleri (DSB) uygulaması oldu. Bu uygulamada standartlara uygun olmayan taşıtlar, alanı hiç kullanamayacak ya da “kirleten öder” prensibine göre belirli bir fiyat karşılığında kullanabilecek. 

İlk DSB pilot projesinin, Tarihi Yarımada’da (Eminönü) yapılması ve devamında ise Kadıköy’de (Moda) uygulanması öngörülüyor. 

Tıkanıklık fiyatlandırması ile özel otomobil kullanıcıları belli bir bölgeye giriş için ücret verecek. Sistemin pilot uygulaması, Tarihi Yarımada’da (Eminönü) yaklaşık 6 kilometrekarelik bölgede hayata geçirilecek. 

SKUP çerçevesinde mahallelerdeki ücretli otoparkları kullanacak İstanbullular, kendi mahallelerinde park yaptıklarında ise düşük fiyat verecek. 

Yılan hikayesine dönen İnciraltı yeniden askıda! 

Seçimlerden sonra kira fiyatları yüzde 18.33 arttı! Yurttaş gerinin yarısını kiraya veriyor!

TÜİK açıkladı: İnşaat ciro endeksi yüzde 98,6 arttı!


Geri Dön