Eğitim

İstanbul'a 17 milyar 905 milyonluk dev bütçe!

İBB'nin 17 milyar 905 milyon TL'lık 2010 bütçesinin yüzde 46'sı ulaşım yatırımlarına ayrılıyor

Bir taraftan göç alarak kentin yerleşim alanı genişlerken aynı zamanda yeni bölgelerde  yerleşime açılıyor. Yerleşime açılan bölgelerde nüfus artışı oluyor. Her yıl on binlerce ev teslimi yapılıyor. İnsanların yol çilesi nasıl bitecek? Yoksa bu çile böyle devam mı edecek?

İşte bu sorunlara çözüm bulmak için İBB'nin gelecek yıllar için tasarladığı ulaşım yatırımları:

2012'de raylı sistemde 217 km'ye ulaşılacak. 2023 yılına kadar hedef 618 km.

82 KM. LİK METRO İHALESİ YAPILACAK
-Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Taşdelen    23 km
-Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Tekstilkent-Mahmutbey  25 km
-Bakırköy-Beylikdüzü       25 km
-BAKIRKÖY-İDO-Kirazlı       9 km
TOPLAM         82 km.


Yapımı Devam Eden Raylı Sistemler   
Güzergah Adı     Uzunluk   Başl.     Bitiş
Otogar-Bağcılar  5,6        2005     2010
Bağcılar-Olimp.  15,9       2005     2010
Şişhane-Y.kapı   3,5        1998     2010
Yenikapı-Aksaray        0,7       1998     2010
AOS-Hacıosman   4          2004     2010
Kadıköy-Kartal   21,7       2005     2011
TOPLAM    51,4

Şişhane-Taksim, 4.Levent-Maslak arasında mevcut hattın sinyalizasyon sisteminin dönüşümü başlatıldı. 2010 başında kesintisiz ve aktarmasız sefer başlayacak. Şişhane-Maslak arası: 21 dk.'ya inecek. Sefer aralığını da 70 saniyeye inmek mümkün olacak. 800 milyon TL 'ye mal oldu. Mevcut hat 7.5 km. uzadı.  Toplamda 83,18 km. raylı sistem devreye girmiş olacak.

İstanbul metrosundan notlar

4 . Levent istasyonunun 9 yıldır atölye olarak kullanılan sol peronu hizmete giriyor. Tek peron kullanılmasından dolayı oluşan yoğunluk rahatlatılıyor.

Seyrantepe'de (stad) Kasım'da  test sürüşüne başlandı. Hacıosman istasyonu Haziran 2010 'da test sürüşüne başlayacak.

Hacıosman istasyonunun açılmasıyla birlikte bu yöndeki son istasyon da hizmete girecek. Şişhane-Hacıosman arası 17.5 km. olacak.
Şişhane-Darüşşafaka arasının Şubat 2010'da kesintisiz işletmeye açılması bekleniyor.
Ana hat kesintisize döndüğü için aynı tarihte Sanayi-Seyrantepe mekik hattı yolcuya açılabilecek.

Açılacak istasyonların uzunlukları:
- A.O.S.-Darüşşafaka  : 1.272 mt.
- Darüşşafaka-Hacıosman : 1.348 mt.
- A.O.S.-Hacıosman  : 2.620 mt.
- Sanayi-Seyrantepe  : 1.670 mt.

TAŞIMA VE YOLCU KAPASİTESİ
Güney Kore'den 40 vagon geldi. Yıl sonunda 92 'ye tamamlananacak.

Şişhane-Maslak hattı kapasitesi 4 katına çıkacak.

Taksim-4. Levent hattındaki 32 vagon yılsonunda kaldırılarak yeni sistemde 92 vagon eklenecek.

Eski versiyonlu 32 vagonun yeni sisteme uyarlanarak tekrar hatta alınmasıyla toplam 124 vagon hizmette olacak.
Taksim-4. Levent hattı günde 200 bin yolcu taşıyor. 800 bin yolcu taşıyacak hale gelecek.

KALAN UZUNLUK
- Atatürk Oto Sanayi ile Hacıosman arası   2 bin  620 metre
- Seyrantepe bağlantı koyu    1.670 metre.
-TEM aytından 150 metre uzunluğundaki 3 tünel ile Sayrantepe istasyonu Galatasaray Stadyumu'na bağlanacak. Ocak ayında kaba inşaatları tamamlanacak tünellerin ilki Nisan 2010'da işletmeye açılacak.
-Darüşşafaka'da test sürüşüne başlanacak.
- Hacıosman test sürüşü Ekim 2010'da.
- Taksim - Atatürk Oto Sanayi kesintisiz işletme Ocak sonu veya Şubat başı.
- Seyrantepa açılışı: Şubat 2010
- Darüşşafaka açılışı: Mayıs 2010
- Hacıosman açılışı:Aralık 2010

Marmaray, Kadıköy-Kartal, Otogar-Bağcılar-İkitelli hatları gibi yapımı devam eden diğer hatlar tamamlandığında Seyrantepe'den metroya binen bir yolcu için yolculuk süreleri:

4.Levent   4 dakika
Taksim  16 dakika
Şişhane  19 dakika
Yenikapı  24 dakika
Otogar   42 dakika
Havalimanı  55 dakika
Olimpiyat Stadı 73 dakika
Üsküdar  36 dakika
Kadıköy  42 dakika
Kartal   71 dakika


Kadıköy Kartal Metrosu
1 milyar 340 milyon dolara mal olacak. Uzunluğu 21 bin 759 metre. 4 bin 500 metrelik Yakacık-Pendik-Kaynarca ile birlikte toplam 26 bin 500 metre.

16 istasyon bulunacak: Kadıköy, İbrahimağa, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Altayçeşme, Maltepe, Gülsuyu, Cevizli, Hastane, Soğanlık, Kartal.

Tek yönde saatte 70 bin yolcu taşınacak. Günde 1 milyonun üzerinde yolcu taşınması planlanıyor. Saaatte 80 kilometre hız yapabilecek.

- 2010'da inşaatın tamamlanması.
- 2011'in ilk yarısında vagonların gelmesi.
- 2011'in sonuna kadar seferlerine başlanması planlanıyor.

Yolculuk süreleri
- Kadıköy'e   29 dakika
- Üsküdar'a   35 dakika
- Yenikapı'ya:  47 dakika
- Taksim'e:   55 dakika
- Otogar'a:   66 dakika
- Hacıosman:   79 dakika
- Havalimanı'na:  79 dakika
- Olimpiyat Stadı'na  89 dakika

*******
Marmaray projesinde Pendik'ten ayrılan bir kol Sabiha Gökçen Havalimanı'na uzatılacak. Bu nedenle hat Kaynarca'ya kadar uzatılıyor.

 

 

TÜNEL YOLLAR
HİZMETE ALINANLAR;
* Kağıhane-Piyalepaşa(14 Mart açıldı)  7.997 metre
* 1.Tünel:   1625 m,              2.Tünel:     1622 m

İNŞAATI SÜRENLER;
* Dolmabahçe-Bomonti:       4.750 metre
* 1.Tünel:   2360 m,              2.Tünel:     2390 m (elektro mekanik çalışmaları yapılıyor)
* Sarıyer   Çayırbaşı:           3.870 metre (kazısı bitti)
* Fulya-Levazım Sitesi:         4.450 metre
* Toplam:                               13.011 metre

İHALE SÜRECİ DEVAM EDENLER;
* Dolmabahçe-Fulya  : 2.027 metre
* Levazım Sitesi-Akatlar : 6.720 metre
* Levazım-Zincirlidere : 2.940 metre
* Eyüp-G.O.Paşa  :200 metre
* Toplam   : 11. 887 metre gidiş-geliş

PROJESİ DEVAM EDENLER;
* Armutlualtı-Ayazağa 4.600 metre
* Armutlualtı-Derbent  4.580 metre
* Derbent-Çayırbaşıı   5.300 metre
* Kağıthane-Havaalanı  24.700 metre
* Harem-Üsküdar-Beylerbeyi 8.640 metre
* Beylerbeyi-Hekimbaşı  7.352 metre
* Beykoz-Anadolu Hisarı (TY):       500 metre
Toplam:     55. 672 metre (gidiş-geliş)

Maliyet
Kağıthane-Piyalepaşa tüneli 14 Mart 'ta açıldı.
Bomonti-Dolmabahçe Elektromekanik çalışmaları yapılıyor.
Kağthane-Piyalepaşa       3247 metre
Bomonti-Dolmabahçe      4750 metre
Toplam:                           7.997 metre+800 metre yaklaşım ve bağlantı tünelleri
Proje-etüt çalışmaları devam eden 142,3 km.'lik 33 tünel çalışması bulunuyor.

İKİ TÜNELİN MALİYETİ: 340 MİLYON TL
(kavşaklar hariç)

DENİZ TAKSİ
2008 YILINDA 6 DENİZ TAKSİ HİZMETE GİRDİ.
26 Temmuz 2008-30 Haziran 2009 dönemleri arasındaki 28 bin talebin 9 bin 'i karşılandı.

(26 Temmuz 2008-30 Haziran 2009) arasında deniz taksilerle toplam 27.500 YOLCU TAŞINDI.

METROBÜS
Avcılar-Söğütlüçeşme hattının uzunluğu 40,6 km.
Hattın toplam maliyeti 366 milyon TL.
Toplam 31 istasyon 62 dakika sürüyor.
300 araç günde ortalama 2900 sefer gerçekleştiriyor.
Günlük kat edilen toplam yol 138 bin km.
Ortalama 750 bin yolcu taşıyacak. Hedefimiz 1 milyon.

GÜNDE 42.100 İŞ GÜNÜ KAR SAĞLANIYOR.
Yeni hat 150 günde bitti
Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hat uzunluğu 11,6 km.
Hattın toplam maliyeti 90 milyon TL.
Toplam 8 istasyon 24 dakika sürüyor.
Sağladığı faydalar
Avcılar-Söğütlüçeşme arası 62 dakika 'ya indi.

MARMARAY
Maliyet: 2 Milyar 824 Milyon Dolar
Üsküdar İstasyonu 'nundaki arkeolojik çalışmalar bitti.  Arkeolojik kazı çalışmaları sırasında ortaya çıkan Şapel, kurul kararı doğrultusunda kaldırılacak. İstasyondaki inşaat devam ediyor.

Üsküdar Makas Tüneli kazısı ve kaplama işleri Ekim 2007 'de tamamlandı.
Salacak - Sarayburnu güzergahındaki Boğaz tabanına 11 adet batırma tüp tünel elemanı yerleştirildi.
Yenikapı 'da arkeolojik kazılar devam ediyor.
Sirkeci havalandırma ve acil çıkış şaftında arkeolojik kazılar devam ediyor.
Sirkeci yer altı istasyonunun tamamı tünellerden oluşuyor. Bu tünellerin kazısı başladı. Tüneller Yeni Avusturya Tünel metodu ile yapılıyor.
Proje 2012 sonunda hizmete girecek.