İstanbul'a cep otogarları yapılacak!
Kadir Topbaş, "İstanbul’daki otogar 6 milyonlarda yapılan bir otogar. Bu otogar günümüzdeki şehre yeterli değil. Bizim esasında ulaşım master planlarında öngördüğümüz cep otogarları başta olmak üzere, yeni alanlar tespitlerimiz var."
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 3. havalimanı, metro çalışmaları ve İstanbul trafiği hakkında açıklamalarda bulundu. Metro seferberliği başlattıklarını anlatan Topbaş, “Dünyanın bütün kentlerinin birinci problemi mobilite. Yani ulaşım ile ilgili problem. Bütün kentler bunu çözmeye çalışıyor. Biz de yatırımlarımızın büyük bölümü ulaşıma ayırdık. Başta metrolarla ilgili kesenin ağzını açtık. Metro deyince akan sular duruyor. Bütün yatırımlarımızı metroya yönelttik. Seferberlik diyeceğimiz tarzda çalışmamız var.” dedi.
3. havalimanının kuş yolları üzerinde yapılacağına ilişkin kaygılara da cevap veren Topbaş, “Kuş yolu üzerinde derken tek noktadan bakıyoruz. Türkiye’nin bulunduğu orta iklim kuşağı ve coğrafya konumu itibariyle bir çok iklimlerin odak noktasında. Geçiş noktası olduğu doğru. Hava akımları göç yolları var bunlar bir gerçek. Çamlıca’da da kuş geçişlerini gözetleme kulelerimiz var. Buna mecbursanız bunu yapmak zorundasınız. Başka türlü imkan yoksa. Bu kaçınılmazdır, yapılacaktır.” ifadelerini kullandı.
'CEP OTOGARLARI PROJEMİZ VAR'
Kurban Bayramı’nın ardından Esenler Otogarı’nda yaşanan sıkıntıların hatırlatılması üzerine Topbaş, şunları söyledi: “Yapıldığı tarihi düşünmek lazım. İstanbul’daki otogar 6 milyonlarda yapılan bir otogar. Bu otogar günümüzdeki şehre yeterli değil. Bizim esasında ulaşım master planlarında öngördüğümüz cep otogarları başta olmak üzere, yeni alanlar tespitlerimiz var. Harem’in kaldırılması, kent içi yoğunluğun verdiği baskıyı kaldırmak için çalışmalarımız var. Otogarın işletmesi belediyemizde değil, ihaleyle verildiği için bizim orada bir katkımız söz konusu değil.”
'BU PROJE CUMHURİYETE EN BÜYÜK ARMAĞANDIR'
29 Ekim tarihinde açılacak Marmaray ile ilgili soruları da cevaplayan Topbaş, hattın ilk önce Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme arasında faaliyete geçeceğini belirtti. Topbaş, bu noktalara gelecek yolcuların da otobüs sistemleri ile taşınacağını aktardı. Topbaş, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Ben özellikle Başbakanımıza teşekkür ediyorum. Asrın projesi dediğimiz kıtaları birleştiren bir proje. Önemli bir proje bu. Büyük bir iş bu. Kente önemli bir katkı. En doğudan en batıya bir ulaşım aksı oluşurken, kent içi ulaşımında saatte 150 bin yolcu kapasitesi münasebetiyle köprülerdeki yoğunluğu bir nebze azaltacağına inanıyorum. Kentteki hareketlilik artığı için bizim bu tür geçişlere ihtiyacımız var. 3. köprüdeki raylı sistem gelecekte devreye girecektir. Bu projeyi Cumhuriyet’e en büyük armağan olarak düşünüyorum.” Açılış programı ile ilgili de konuşan Topbaş, “Dün Ulaştırma Bakanımız ile görüştük. Açılış programından itibaren kente yapacağı katkıyı düşündük. Şu anda banliyö hatları üzerinde yoğun bir çalışma var. Hızlı sisteme göre yapılan bu çalışma nedeniyle hattın tamamı şu an kullanılamayacak. Marmaray şu anda sadece Ayrılıkçeşme’den Kazlıçeşme’ye kadar gidebilecek. Yolcuların buradan devam edebilmesi için otobüs sistem oluşturmaya çalışıyoruz. İstanbulluların keyifle kullanacağı, kent içerisinde önemli bir hareketlilik getirecek bir proje bu.” dedi.
'3. KÖPRÜ VE HAVALİMANI BİR İHTİYAÇ'
3. köprü ve havalimanı projelerinin ihtiyacın ürünü olduğunu kaydeden Topbaş, sözlerini şöyle tamamladı: “Dünya nüfusu 7 milyarlarda, 9 a doğru gideceği bahsediliyor. Bütün dünya bunu yaşıyor. Kentlerin bu yoğunlukta daha rahat bir yaşam sürmesi için de yöneticilerin de bir takım adım atması gerekiyor. Geçmişte birinci köprü yapıldı karşı çıkıldı. Belki ikisine birlikte başlansaydı daha rahat olurdu. Durup dururken köprü yapalım diye yapılmaz ki. Bir ihtiyaç varsa yapıyorsun., Atatürk havalimanını yapan Hayati Tabanlıoğlu proje hocamdı. 73’lerde kendisini ziyarete gittiğimizde, bize 3 milyon kapasiteli bir havaalanı diye bahsettiğinde burası 2.5 milyonluk şehir. Nasıl 3 milyon dediğimizde bugün 40 milyonlara yaklaştı ve yetmiyordu. Bugün yüz milyonluk havaalanı diyoruz biz. Afaki geliyor ama belki gelecekte yetmeyecek. Bu projeler kent yaşamını kolaylaştıracak önemli projelerdir. Doğru projeler yapılması gerekendir. Bireysel araçlarla günlük hareketlilik devam ettikçe işte bu trafikteki kaoslar devam eder. Bunun çözümü metro ağırlıklı. Toplu taşımayı kaliteli konforlu hale getirirseniz bireysel araç kullanmaz insanlar. Artık dünya böyle. Paris’te böyle, Barcelona’da böyle. Açtığımız metro hatlarında insanlar teşekkür ediyor.”
Zaman