02 / 05 / 2024

İstanbul'da Ring Sistem ve Raylı Ring Sistemi yapılacak!

İstanbul'da Ring Sistem ve Raylı Ring Sistemi yapılacak!

TMMBP Genel Başkanı Remzi Kozal: 'Ring Sistem ve Raylı Ring Sistem. Deniz, kara, hava ulaşımıyla bağlantılı olarak, özellikle İstanbul bölgesindeki yoğunlaşmayı ve sıkışıklığı çevreye yayılarak azaltmayı da amaçlıyor' dedi



 TÜRKIYE'nin çözümlenememiş en önemli sıkıntılarından birisi de sağlıklı ve güvenli ulaşım konusu oluyor. Yolların yetersizliği, yoğun trafik ve diğer olumsuzluklar bu soruna sebep olurken, trafik kazalarının yanı sıra, ekonomik kayıpların miktarı da milyonlarla, trilyonlarla ifade ediliyor. Tüm Mühendisler ve Mimarlar Birliği Platformu (TMMBP) Genel Başkanı Remzi Kozal konuyla ilgili projesi hakkında bilgi vererek şunları söyledi: 'Ring Sistem ve Raylı Ring Sistem. Bu sistem, şehir içindeki metro, hafif metro; deniz, kara, hava ulaşımıyla bağlantılı olarak, özellikle istanbul bölgesindeki yoğunlaşmayı ve sıkışıklığı çevreye yayılarak azaltmayı da amaçlıyor. Kara yolu ulaşımı yanı sıra aynı zamanda mutlaka, raylı sistem de oluşturulması düşünülen ringler güvenli, sürekli, süratli ve ekonomik olarak toplu ulaşımın gerçekleşmesine imkan vermesi gerekiyor. Bu ringleri şöyle sıralayabiliriz:

* Boğaziçi Ringi: Sarayburnu-Üsküdar arasında yer alan tüp geçit ile İstanbul Boğazı'nm dördüncü defa geçileceği, Garipçe-Poyrazköy arasında inşa edilmesiyle, Boğaz köprüsü aynı zamanda raylı geçişe imkan vererek, Boğaz'ın her iki tarafına inşa edecek raylı sistemin bir ring oluşturmasmı sağlayacak. Raylı ring sistemin, Boğaziçi Ringi'ni oluşturacak bu bölüm, birbirine karşılıklı seferlerin yapıldığı ve bir saatin altında bir zamanda bir ring seferi olabilir.

* Trakya Ringi: Boğaziçi Ringi ile bağlantılı olarak, Marmara sahili-Saros Körfezi-Meriç nehrine paralel Keşan üzerinden Edirne ve Kırklareli üzerinden Karadeniz sahilinden İstanbul Boğaziçi Ringi'ne bağlanabilir. Büyük İstanbul Otogar'ı ile de bağlantılı olacak bu ring, birbirine karşılıklı seferlerle Trakya'nın en uzak yerinden İstanbul'a 1 saatlik bir zaman içerisinde ulaşabilecek. İstanbul, bütün Trakya bölgesine yayılma imkanı elde edecek. Hem insanlar sıkışık ortamdan, beton yığınlarından kurtulup doğayla iç içe yaşama imkanı bulabilecek ve hem de yoğunluğun getirmiş olduğu yüksek deprem riski, yangın, sel, su taşkınları, gürültü vb. riskler azamiye indirilmiş olacaktır.

Marmara Ringi; İstanbul Boğazı tüp geçişini ve çanakkale Boğazı, çanakkale-Eceabat arasmda inşa edilecek ve aynı zamanda raylı geçişe de imkan verecek köprüyü kullanarak Marmara Denizi'ni çepeçevre dolaşacak. Böylece Marmara Denizi çevresi çağdaş, güvenli ve sürekli bir ulaşım imkanına kavuşurken, turizm açısından da büyük imkanlar ortaya koyacaktır. Yine bu ring de, İstanbul'daki yoğunluğun yayılmasına ortam hazırlarken çanakkale Boğazı'na inşa edilecek köprüyle Ege ve Anadolu'ya Trakya'dan İstanbul'un dışında kara ve demiryolu bağlantısı sağlanmış olacak. Bu da istanbul'daki transit trafiği önemli ölçüde rahatlatacaktır.

Karadeniz Ringi: Karadeniz sahilini çevreleyen uluslararası bir yapı oluşturulmalı. Bu ring, Karadeniz'i ticaret ve turizm denizi haline getirebilir. Karadeniz kıyısında yer alan ülkeler, şehirler, yerleşimler bu ring sayesinde her mevsim güvenli, sürekli ve süratli bir ulaşım imkanına sahip olacaklar.


Turizme katkısı olur
SİSTEMİN rüzgar santrallerinden düzenli ve sürekli bir şekilde elde edilecek elektrik enerjisiyle çalıştırılabileceğini söyleyen Remzi Kozal, 'Bu proje turizmi geliştirerek ekonomik canlanmaya katkı sağlayacaktır. Özellikle, İstanbul'daki çarpık yerleşimin düzenli yerleşime geçmesine ortam hazırlayabilir. Bu ringler çevresinde oluşacak yeni yerleşimlerin planlı bir şekilde oluşması sağlanabilecektir' diye konuştu.


Diğer bölgelere de uygulanabilir
SİSTEMİN Türkiye'nin diğer bölgeleri içinde çeşitli şekilde geliştirilerek uygulanabileceğini dile getiren Tüm Mühendisler ve Mimarlar Birliği Platformu (TMMBP) Genel Başkam Remzi Kozal, 'Bu ulaşım sistemi, Türkiye'yi büyük mal ve can kaybından kurtaracaktır. Yatırım için mutlaka ciddi kaynaklara ihtiyaç vardır. A|icak bir kere raylı sistemi inşa ettiğinizde, karayolları gibi fazla bir bakım maliyeti gerektirmeyecek. Hem de işletmeciliği daha ucuza gelecek' şeklinde ifade etti.

Hürriyet/Hürriyet Seri İlanlar

 

 


Geri Dön