19 / 05 / 2024

İstanbul'daki atıl mekanlar sınıf oldu!

İstanbul'daki atıl mekanlar sınıf oldu!

İstanbul'da atıl durumda bulunan yerler tespit edilerek toplam 2 bin 250 derslik oluşturuldu...



İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, Fen, Anadolu ve sosyal bilimler liselerinde atıl durumda bulunan yerleri tespit ederek sınıf haline getirdiklerini belirterek, bu sayede toplam 2 bin 250 derslik oluşturulduğunu belirtti.

Yıldız, AA muhabirine yaptığı açıklamada, eğitimde yapılan bütün iyileştirme çalışmalarına ve yatırımlara rağmen İstanbul'da fiziki alt yapının yetersiz olmasının en önemi konu olduğunu söyledi.

Muammer Yıldız, hayırseverlerin de katkısıyla kentte her yıl 2 binin üzerinde derslik yapıldığını, her 3 sınıftan birisinin hayırseverlerin katkısıyla oluşturulduğunu kaydetti.

İstanbul'da özel idarenin kanunen ayırması gereken yüzde 20 eğitim yatırımının fiili olarak yüzde 40'ların üzerinde olduğuna dikkati çeken Yıldız, Milli Eğitim Bakanlığının da İstanbul için ayrıca özen gösterdiğini ve bütün talepleri karşıladığını dile getirdi.

Yıldız, şöyle konuştu: "Bilindiği gibi İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) da bu yıl İstanbul'daki yatırımlar için toplam 100 milyon TL ayırmıştır. Bunun planlaması yapıldı. İstanbul'un en kalabalık ilçelerinde ve nüfusun yoğun olduğu bölgelerde farklı türlerde 22 okul yaptırılacak. İl olarak bir taraftan yeni yatırımlara ağırlık vermekte, diğer taraftan kamu kaynaklarını verimli, rasyonel kullanmak için projeler geliştirmekteyiz.

Bunlardan ilki, merkezi sınavla öğrenci alan fen, Anadolu ve sosyal bilimler liselerini kapsayan bir çalışma başlattık. Bir komisyon marifetiyle okullarda atıl durumda olan, kullanılmayan veya farlı gerekçelerle israf edilen sınıf olabilecek yerleri tespit ettirdik. İstanbul genelinde toplam 2 bin 250 derslik oluşturduk. Bu yıl bu okullarımıza yeni kontenjanları üzerinden öğrenci alacağız. Devletin bütçesinden kuruş harcamadan yeniden kapasite oluşturduk. Benzeri çalışmayı, ilköğretim ve genel ve meslek liselerimiz için de yapacağız."

Okul öncesi eğitim için tüm okulların bünyesinde en az bir ana sınıfı açacak şekilde komisyon çalışması başlattıklarını anlatan Yıldız, aynı komisyonun okulların mevcut arsalarının ne şekilde kullanıldığına dair bir çalışma da yaptığını ve çalışmanın bitmek üzere olduğunu kaydetti.

-OKUL VE ARSA TAKASI-
Yıldız, İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi (İSMEP) kapsamında depreme karşı güçlendirilecek okullarda eğer kapasite artırılması olanaklı ise güçlendirme yerine o okulu yıkıp yerine yenisini ve daha büyüğünü yaptıklarını belirterek, "Örneğin 12 derslikli bir okulu yıkarak yerine 36 derslikli okul yapabiliyoruz" dedi.

Yıldız, okul inşası için gerekli arsaların bulunmasıyla ilgili de şunları kaydetti:
"Bir de arsa değeri yüksek, şehir merkezinde kalmış, öğrencisi kendi okul bölgesinden gelmeyen, şehrin trafiğini olumsuz etkileyen ve yapı itibarıyla şehrin yapısını bozan, çarpık kentleşmeye sebep olan okullarımızın yerlerine yenilerini yaparak kamu kaynaklarını en rantabl şekilde kullanmak istiyoruz. Bunun için okullarımızın satışı değil, en rasyonel şekilde değerlendirilmesi esastır. Elde edilecek gelirle hem okulun bulunduğu çevreye hem de yeni yerleşim bölgelerine daha çok ihtiyaç duyulan yerlere yatırım yapılacak. Buradan elde edilecek gelirlerin maddi değeri değil ama katma değerini düşünmek lazım. Belki de iyi değerlendirildiğinde buradaki bir okulumuzdan elde edilen gelirle takas yoluyla daha dezavantajlı bölgelere yatırımlar yapılacak."

-UÇLAR PROJESİ-
İstanbul'da en önemli problemin bir tarafta en iyi okulların, ilçelerin ve yerleşim yerlerinin, diğer tarafta daha yoksul ve fakir kesimlerin bulunması olduğunu ifade eden Yıldız, bundan dolayı yatırımların bu çevrelere kaydırılması gerektiğini belirtti.

Yıldız, "İstanbul'da okulları veya ilçeleri başarı sıralamasına tabi tuttuğumuzda; bir ilçede merkezi sınavla öğrenci alan okulların bulunduğu, özel öğretim kurumlarının fazla olduğu, sınıf mevcutları daha düşük olan ve en önemlisi kadrolu öğretmen açığı az olan ilçeler daha üst sıralarda yer aldığını gördük. Bunun için okulların ve ilçelerin fiziki şartlarını iyileştirerek bu açığı kapatabiliriz" diye konuştu.

Ailelerin sosyo-ekonomik yapısına bağlı şekilde okul aile birliklerinin bütçesinin de doğrudan kaliteyi etkileyen faktörlerden birisi olduğunu söyleyen Yıldız, okulların başarılarını girdi ve çıktılarına göre hesaplamak gerektiğini, faktörlerin her biri bunun için performans göstergesi olduğunu kaydetti.

-ÖĞRETMENLER EN ÇOK AÇIĞI OLAN İLÇELERE ATANIYOR-
Yıldız, şöyle konuştu:
"İkinci ve en önemli konu öğretmen açıkları, alınan tedbirlerle hızla kapatılmaktadır. Son atama döneminde olduğu gibi geçmiş yıllara nazaran İstanbul'a daha fazla kontenjan ayrılmakta ve bu açıklar kapatılmaktadır. Bizler ilçelerimizi öğretmen açıklarına, ihtiyaçlarına göre sıraladık. İlimize ayrılan kontenjanları en fazla ihtiyacı olan ilçeden başlamak üzere atama yaptık. Örneğin en son 10 bin öğretmenden 1550'si İstanbul'a atandı. Biz de ilk 12 ilçeye atama yaptık. Bu çalışmalarımız devam edecek. Bu şekilde en fazla açık olan ilçeler de belli bir orana ulaşıncaya kadar bu uygulama devam edecek."
AA


Geri Dön