İstanbul’daki tüm özelleştirmeler askıya alındı!
İBB Başkanı Topbaş, tüm özelleştirmeleri durdurduklarını açıkladı. Maddi açıdan İstanbul’un bir sıkıntı yaşamadığını belirten Topbaş “İGDAŞ da dahil hepsi askıya alındı. İhtiyaç olursa yeniden düşünürüz” dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’daki tüm özelleştirmeleri askıya aldıklarını söyledi. Önceki gün Esma Sultan Yalısı’nda basın mensupları ile iftar yemeğinde buluşan Topbaş, iftar yemeği sonrası özelleştirmelerden, İDO’ya kadar gündeme dair Star’ın sorularını yanıtladı. İstanbul’daki özelleştirilmesi planlanan kurumlar hakkında konuşan Topbaş, bu konunun bazen yanlış anlaşıldığını söyledi. “İstanbul’un malını satmıyoruz” diyen Topbaş “Özelleştirme denince insanlar sanki İstanbul’un malını satıyormuşuz gibi düşünüyor. Biz İstanbul için çalışıyoruz. Özelleşmesi gereken kurumlar olduğunda veya maddi desteğe ihtiyaç duyduğumuzda bu işlemi gerçekleştiriyoruz” dedi. Son olarak İDO’yu özelleştirdiklerini dile getiren Topbaş “Buradan gelen kaynağı İstanbul’un ulaşımına harcadık. Yeni otobüsler aldık. Metrobüs inşaatını bitirdik. O zaman sermayeye ihtiyaç vardı, yaptık” dedi. Şu an için maddi bir sıkıntı çekmediklerini ve özelleştirme düşünmediklerini söyleyen Topbaş, şöyle konuştu: “Sermayemizde bir eksi görünmüyor. Kendi yağımız ile kavruluyoruz. Özelleştirmeyi düşündüğümüz hiç bir kurum yok. İGDAŞ gündeme gelmişti bir dönem, çok ciddi yerli yabancı teklifler de aldık, fakat sermaye yapımızı düzeltmemizin ardından vazgeçtik. Biz İstanbul’un malını satalım diye özelleştirme yapmıyoruz. Kaynak ihtiyacımız olduğunda bu yola başvuruyoruz. İGDAŞ da dahil tüm özelleştirmeler askıya alındı. İhtiyaç olursa tekrar düşünülür.”
Ramadan İstanbul ile 30 bin turist
İstanbul’un özellikle turizm anlamında iyi değerlendirilmesi gereken bir kent olduğunu dile getiren Topbaş, son olarak hayata geçirdikleri ‘Ramadan İstanbul’ projesi hakkında da şöyle konuştu: “Ramazan ayında yabancı turistlerin İstanbul’u ziyaret etmesi adına bir proje başlattık. Başta Arap coğrafyası olmak üzere, turistler İstanbul’a büyük ilgi gösterdi. Projemiz bugüne kadar 30 bin turisti İstanbul’a çekti. Bu milyar dolarlarla ölçülebilecek bir ekonomi demek. Yeni projeler yapmaya devam edeceğiz.”
Bilseydik İDO sözleşmesine ÖZEL şart koyardık
Uyguladığı fiyat politikası nedeniyle tepkileri üzerine çekerek tartışmalara neden olan İDO hakkında konuşan Topbaş, işletmede yaşanan aksaklıklar ve bu durumun vatandaşın cebine yansımasına değindi. Yaşanan olayların İDO yönetiminin geri adım atması sonucu düzeldiğini belirten Topbaş “Yanlış bir politika izlendiğini farkettik. Vatandaşların tepkisi bizi harekete geçirdi. Yöneticiler ile görüştük ve geri adım atıldı. Şu an bir sorun görünmüyor. Sonuçta kente hizmet veriyorsanız, kentliyi de düşünmek zorundasınız. Yaşanan süreç kısa süreli de olsa canımızı sıktı. Bilseydik böyle olacağını sözleşmeye başta şart koyardık” diye konuştu.
İDO’nun yüksek fiyat uygulamasına tepki gösterenlerden biri de Bursa Büyükşehir Belediyesi olmuştu. Belediye Başkanı Recep Altepe, İDO’nun tekelini kırmak ve uygun fiyatlı taşıma yapmak amacıyla Bursa-İstanbul arası deniz taşımacılığı yapacak olan Bursa Deniz Otobüsleri (BUDO) projesine imza atacaklarını bildirmişti.
BUDO’ya sıcak bakıyoruz
Bursa Belediyesi’nin bu girişimini yerinde bulan Topbaş, konuyu şöyle değerlendirdi: “Bursa ile İstanbul birbirlerine çok yakın iki kentimiz. İki kent arasında günü birlik seyahat eden işadamlarından tutun da öğrencilere kadar birçok insan var. Özellikle dar gelirli vatandaşlarımız yol masrafı konusunda büyük sıkıntı yaşıyorlar. Bursa Belediyesi bir rekabet oluşması adına böyle bir proje üretti. Ben iyi bir iş olduğunu düşünüyorum. Bandırma-Kabataş arası olması nedeniyle, bizden izin almaları gerekiyordu. Bu konuyla ilgili görüşmelerimiz devam ediyor. Biz çok sıcak bakıyoruz. Henüz netleşen bir durum yok ama olmaz demedik asla.”
Star