07 / 07 / 2024

İstinyepark mağaza arayan dev markaların yakın takibinde!

İstinyepark mağaza arayan dev markaların yakın takibinde!

Louis Vuittondan Gucciye en lüks markalarının mağaza açtığı Türkiye, başka markaları da yer arayışına yöneltti. İstinyeParkta yer bekleyen markaların sayısı 200ü aştı



Louis Vuittondan Gucciye en lüks markalarının mağaza açtığı Türkiye, başka markaları da yer arayışına yöneltti. İstinyeParkta yer bekleyen markaların sayısı 200ü aşarken, İtalyadan Fransaya birçok ülkeden orta ve üzeri sınıflara yönelik markalar da alışveriş merkezlerinde 2-3 bin metrekarelik mağaza arayışını sürdürüyor.

Abercrombie&Fitch ve bir alt markası Hollister en geç 2012de pazara girmek istiyor. H&M, her keseye uygun COS markasını getirmeyi planlıyor. İspanyol Zara yeni bir markası için yer ararken, Kuveytli Al Shaya 4-5 markasını daha getirecek. Fransız Chevignon Kids markasının Merterde bir şirketle el sıkışmak üzere olduğu belirtiliyor.

Avrupadan Amerika Birleşik Devletlerine (ABD), Yunanistandan İspanyaya krizle sarsılan dünyanın aksine ekonomisiyle parlayan Türkiye, dünya markalarının en gözde pazarı oldu.

Louis Vuittondan Gucciye, Armaniden Dolce&Gabbanaya, Pradadan Hermese dünyanın en lüks markalarının bizzat kendi mağazalarını açarak girdiği Türkiye pazarı, birçok yabancı markanın da iştahını kabarttı ve yer arayışına yöneltti. Özellikle lüks markaların boy gösterdiği İstinyeParkta yer bekleyen markaların sayısı 200ün üzerine çıkarken, birçok marka da mağazasını büyütmek istiyor. Ancak alışveriş merkezi bu taleplere yetişemiyor. İtalyadan Fransaya birçok ülkeden de orta ve üzeri sınıflara yönelik markalar da başta İstinyePark olmak üzere alışveriş merkezlerinde 2-3 bin metrekarelik dükkan arayışını sürdürüyor.

Uygun fiyatlılar geliyor

İstinyePark, yabancı markaların en gözde alışveriş merkezi... Demsa Group bünyesinde gelen Michael Kors, İstinyeParkta yine aynı gruba ait Gianfranco Ferre mağazasının yerini aldı. Nişantaşında mağaza açan Chanelin uzun süren bekleyişi Cem Boynerin jest yaparak Chloe mağazasını onlar için boşaltmasıyla bitti. İstinyePark yönetimi Mark by Mark Jacobsa da yer buldu.

Hermes ise Ekim veya en geç Kasım ayı başında İstinyeParktaki De Beersin yerinde mağazasını açmak için dekorasyon çalışmalarını sürdürüyor. Louis Vuitton da mağazasını büyütmek için talepte bulunmuştu.

İstinyePark Genel Müdürü Hakan Kurtun verdiği bilgiye göre, ABDli Abercrombie&Fitch ve bir alt markası Hollister, en geç 2012de pazara girmek isteyen global markaların başını çekiyor.

ABD, Japonya, İngiltere, Danimarka ve İtalyada mağazaları bulunan Abercrombie&Fitch ve Hollister, İstinyeParktan Türkiye pazarına girmeyi planlıyor.

İstinyeParktaki mağazasını büyütme şansı yakalayan nadir markalardan biri olan H&M, her keseye uygun fiyatlarıyla dikkat çeken COS markasını da Türkiyeye getirme hazırlıkları yapıyor. COS, Avrupa ve Asyada 60 tedarikçiyle çalışıyor, Londradan Parise, Danimarkadan Almanyaya birçok ülkedeki mağazalarıyla faaliyet gösteriyor.

Armani, Tommy Hilfiger ve Marks&Spencer ise çocuk mağazası açmak için İstinyePark yönetiminden yer talep eden markalar...

Üretim yaptırıyordu

Türkiyeye gelmek isteyen markalardan biri de İtalyan Oviesse... Kadın, erkek ve çocuk giyiminde kalite ve uygun fiyat konseptiyle faaliyet gösteren Oviesse, aynı zamanda Türkiyede üretim yaptıran markalardan. Türkiye dışında markanın ürünleri Çin, Hindistan, Bangladeş ve Pakistanda üretiliyor. Şirket, Türkiyede 2-3 bin metrekarelik mağazalar açmak için yer bakıyor.

İspanyol Zara yeni bir markasını daha getirmek istiyor. Al Shaya 4-5 markasını daha getirmeye hazırlanıyor. Fransadan da bir global bir çocuk markası pazara girmek için Türk şirketleriyle görüşüyor. Bu markanın Chevignon Kids olduğu ve Merter merkezli bir tekstil grubuyla el sıkışmak üzere olduğu ifade ediliyor.

Anlaşmalı devirlere izin vermiyoruz

İstinyePark Genel Müdürü Hakan Kurt, yerli ve yabancı yüzlerce markadan talep aldıklarını ancak bu taleplerin hepsine yetişemediklerini vurguladı. Alışveriş merkezindeki markaların da daha geniş yer talebi olduğunu anlatan Hakan Kurt, sözlerini şöyle sürdürdü: İstinye Parkta boş yerimiz yok. Hermesin açılmasını bekliyoruz. Ekim, en geç Kasım başında açılacak. Abercrombie&Fitch, Hollister ve H&M grubunun Cos markasına yer bulmaya çalışıyoruz. Şu dönemde satışlar, ekonomik rakamlar o kadar iyi ki herkes mağazasını büyütmeyi, yanındaki mağazayı almak istiyor. İlave yer baskısı var, herkes pazarı büyütmek istiyor ama maalesef yerimiz yok. Çünkü mağaza devri burada mümkün değil. Anlaşmalı devirlere izin vermiyoruz. Çıkan çıkar, yerine biz istediğimiz markayı koyarız.

Ünlülerin çantası Ekimde İstinyede

Victoria Beckham, Kim Kardashian, Katie Holmes gibi gibi dünya çapında ünlü isimlerin tercih ettiği ve onbinlerce dolara satılan çantalarıyla tanınan Hermes, ilk mağazasını Nişantaşında açtı. Satışlardan çok memnun olan Hermes, Türkiyede lüks markaların merkezi İstinyeParkta da mağaza açmak için harekete geçti.

Şu anda dekorasyon çalışmaları süren İstinyeParktaki Hermes mağazasının Ekim ayında açılması planlanıyor.

Diyarbakıra Ninova Parktan girecekler

ULUSLARARASI giyim ve kozmetik markaları, sadece İstanbuldaki alışveriş merkezlerine ilgi göstermiyor. Birçok dünya markası, Güneydoğu Anadolu Bölgesini de ihmal etmiyor ve birbiri ardına açılan alışveriş merkezlerinde mağaza açmaya hazırlanıyor.

Kalender Holdingin yatırımcısı olduğu Ninova Park Alışveriş Merkezi; Armaniden US Poloya, Tomy Hilfigerden Diesele, Mangodan Watsonsa birçok yabancı markaya ev sahipliği yapacak. Mardin Kızıltepede 25 biner metrekarelik iki outlet açılacak. Bu yatırımla sadece bölge değil, çevre ülkelerden de gelecek müşterilere yerli ve yabancı markaları uygun fiyata ulaştırmak hedefleniyor.
Necla DALAN / VATAN


Geri Dön