26 / 11 / 2024

İzmir Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesinin kuzey hattı Kasım'da hizmete girecek!

İzmir Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesinin kuzey hattı Kasım'da hizmete girecek!

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nin Alsancak-Aliağa hattını kapsayan kuzey hattının kasım ayının son haftasında hizmete açılacağını söyledi




İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nin Alsancak-Aliağa hattını kapsayan kuzey hattının kasım ayının son haftasında hizmete açılacağını söyledi.
        
Aziz Kocaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Almanya’dan elektrik tellerinin tesliminde yaşanan 20 günlük gecikme nedeniyle 29 Ekim olan açılış tarihinde yaklaşık bir aylık gecikme olacağını belirtti.
        
Tek hatta deneme seferlerinin devam ettiğini 140 kilometre sürat denemesi yapıldığını belirten Kocaoğlu, ikinci hattaki elektrik tellerinin döşeme işleminde Çiğli’nin geçildiğini, bir hafta içerisinde Menemen’e ulaşılacağını, kısa sürede bitirileceğini bildirdi.
        
Aliağa ve Alsancak arasında tek hatta yolcusuz deneme seferlerinin devam ettiğini belirten Kocaoğlu, şunları ifade etti:
        
"Aliağa Menderes Raylı Sistem Projesi şehrin kuzey-güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan ve Türkiye’deki en yaygın şehir içi demiryolu ulaşım ağı. Alsancak Cumaovası hattı tamamlandı ve devreye girdi. Yapımları etaplar halinde devam eden diğer inşaatlar büyük ölçüde tamamlanma aşamasında. Etaplar halinde başlanan istasyon, alt ve üst geçitlerle tünel inşaatları dahil olmak üzere projeye bugüne kadar toplam 227 milyon 522 bin 268 lira harcandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD ortaklığıyla kurulan İZBAN şirketi tarafından alınan tren setleri, TCDD tarafından yapılan ancak bedeli belediye tarafından ödenen hat işleri, yine belediye tarafından yapılan alt ve üst geçit kamulaştırmalarının bedelleri, tünel üst düzenlemeleri ve enerji temini, sinyalizasyon, asansör imalatları ve ikinci etap Karşıyaka ikmal inşaatları da dahil edilince projenin toplam maliyeti yaklaşık 500 milyon lira."
        
-"ŞEHRİN BİR UCUNDAN DİĞERİNE 86 DAKİKATA ULAŞILACAK"-
        
İzmir’in kuzey ve güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan Aliağa-Menderes hattıyla şehrin bir ucundan diğerine 86 dakikada ulaşılacağını belirten Kocaoğlu: "Proje, iki ana bölümden oluşuyor. Kuzey hattı Aliağa-Alsancak 57 kilometre uzunluğunda ve 21 istasyona sahip, bu mesafenin 60 dakikada kat edilmesi öngörülüyor. Güney hattı Alsancak-Cumaovası ise 22 kilometre uzunluğunda ve 10 istasyondan oluşuyor. Bu mesafenin 26 dakikada kat edilmesi planlanıyor" diye konuştu.
        
Kocaoğlu, raylı sistem ulaşımına büyük önem verdiklerini belirterek, tramvay projesi üzerinde çalışmaya devam ettiklerini, yaklaşık 35 kilometre uzunluğunda olacak tramvayın 300 milyon lirayı bulacağını belirtti. Kocaoğlu, Üçyol Üçkuyular ve Bornova-Evka metro çalışmalarının da devam ettiğini kaydederek, raylı sistem için 2.5-3 milyar lira harcayacaklarını ifade etti.
        
Aliağa-Menderes hattında 2011 yılında günde 300 bin yolcu taşımayı planladıklarını belirten Kocaoğlu, hedeflerinin ise günde 550 bin yolcuya ulaşmak olduğunu sözlerine ekledi
        
Belediye yetkilileri Aliağa-Menderes raylı sistem projesinde bugüne kadar yürüyen merdivenli, asansörlü ve aynı zamanda yaya geçidi olarak projelendirilen on yer üstü ve bir yer altı olmak üzere 11 istasyon, 2 kilometre uzunluğunda Şirinyer Tüneli ve dokuz karayolu alt ve üst geçidinin yapımını tamamladığını, Alsancak ile Cumaova arasındaki 22 kilometrelik ray döşeme çalışmalarının da bittiğini söylediler. Şirinyer Tüneli’nin yapılmasıyla Mehmet Akif Caddesi, Karşıyaka Tüneli ile de Girne Caddesi ve Karşıyaka Çarşı geçişinin kesintisiz ulaşıma kavuştuğu, alt ve üst geçitlerin hizmete alınarak karayolu trafiğinde rahatlama sağlandığı, hemzemin geçitlerin kaldırıldığını vurguladılar.
AA

Konu ile ilgili basında çıkan diğer haberler:

10 yıllık rüya gerçek oldu

İzmir'in iki yakasını birleştiren projede önemli bir kilometre taşı daha geride kaldı.  İzmir  Büyükşehir Belediyesi ile TCDD'nin ortaklaşa yapımını üstlendiği Aliağa Menderes Demiryolu hattının metro standartlarına çıkarılmasını öngören hızlı tren projesinde 79 kilometrelik hattın tamamında ilk deneme seferi gerçekleştirildi. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun da aralarında bulunduğu heyetin saat 16.00'da Menderes Cumaovası'ndan bindikleri tren yaklaşık 75 dakika sonra Aliağa'ya ulaştı. Böylece İzmir'in 10 yıllık rüyası da gerçekleşmiş oldu. Yaklaşık 1.3 milyar Türk lirasına malolan projenin ilk deneme seferinde tren Menemen ile Aliağa arasında 126 kilometre hıza ulaştı. Cumaovasında açıklama yapan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, deneme seferlerinin önemli olduğunu belirterek Aliağa-Menderes arasındaki tren seferlerinin deneme seferleri eksiksiz olduğunda başlatılacağını söyledi. Karaman, Cumaovası-Alsancak hattınıda yolcu taşımacılığının yapılmaya başlandığını, şimdi de ilk kez Cumaovası-Aliağa arasında yolcusuz deneme seferinin yapılacağını kaydetti.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise 3 Mart 2006'da Karşıyaka tren istasyonunda temeli attıklarını, bugün Aliağa'ya kadarlık 79 kilometrelik hatta yolcusuz deneme seferi yapacak duruma geldiklerini söyledi. Bu durumun kendileri için övünç kaynağı olduğunu dile getiren Kocaoğlu, "TCDD ile Ulaştırma Bakanlığıyla yaptığımız çalışmaların, koordinasyonun İzmir faydasını gördü" dedi. Hattın, Türkiye Cumhuriyeti'nin kent içerisindeki en büyük raylı ulaşım sistemi olduğunu ve sistemde sona doğru yaklaştıklarını ifade eden Kocaoğlu şöyle konuştu: "İlk defa Aliağa'ya gidiyoruz. Araçlar boş olarak belki yüzlerce, binlerce defa deneme seferi yapacaklar ve bu hattı kullanacaklar. Hatalar giderilecek ve bu kıvama geldiğinde önce kademe kademe yolcu taşımaya başlayacağız. İlk etapta Çiğli'yi, Menemen'i hedefleyebiliriz. En son Aliağa'yı hedefleyebiliriz. Amacımız projenin açılışını İzmir'de şölen havasında yapmak. Hattın tamamı için 29 Ekim'i hedeflemiştik. Bu hedefi de bir nebze de olsa yerine getirmiş bulunuyoruz."
Konuşmaların ardından 75 dakikalık seyahatin ardından tren Aliağa'ya vardı. Burada Kocaoğlu ve Karaman basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Deneme seferi sırasında trenin Menemen ile Aliağa arasında saatte 126 kilometre hıza ulaştığı gözlendi. Aliağa istasyonunda açıklama yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu, Cumaovası'ndan 75 dakikada Aliağa'ya sorunsuz bir şekilde ulaştıklarını belirterek, Menderes-Aliağa hattının yolculara ne zaman açılacağının deneme seferlerinden sonra belli olacağını, bazı yerlerde ufak tefek tadilatların olduğunu, yarın da olacağını, TCDD Genel Müdürü'yle birlikte bu hattın varsayıldığı düşünülerek 26 kilometrelik Torbalı hattının da protolünü imzalayarak proje çalışmalarına başladıklarını söyledi.

İzmir örnek oldu, diğer kentler sıraya girdi
TCDD Genel Müdürü Karaman ise hiçbir sıkıntı olmadan Cumaovası'ndan Aliağa'ya ulaştıklarını, varsa bir takım eksiklikler tamamlandıktan sonra hattın halkın hizmetine sunulacağını söyledi. Karaman, "Demiryolları olarak hattı tamamlayacağız belediyemiz de bütün geçişleri istasyonları, altgeçitleri yapacak sonra ortak çalıştıracağız. Neye malolduğu önemli değil. Tamamı hatları da sayarsak 1 milyar 200 milyon TL'den çok daha fazla. Böyle bir hat şimdi yapılmak istense 2 milyar doları geçer. Kazanırsak da kaybedersek de bölüşeceğiz. Birçok kente bu sistemi yapmamız için müracaatlar başladı. Diyarbakır, Gaziantep, Konya böyle ortak proje yapmak için başvurdu. Diğer büyükşehirlerin ya da raylı sistem ihtiyaçları olan illere buna benzer proje yapabiliriz. Türkiye bütün şehirlerde toplu ulaşıma açılan bir projeyi kazanmış olacak."

Yeni Asır/ERTAN GÜRCANER - ŞAFAK İNCE



Geri Dön