22 / 12 / 2024

İzmir Bayraklı-Salhane bölgesinde ulaşımın yetersizliği yatırımcıları endişelendiriyor!

İzmir Bayraklı-Salhane bölgesinde ulaşımın yetersizliği yatırımcıları endişelendiriyor!

Her geçen gün yeni yatırımlarla güçlenen Bayraklı-Salhane bölgesinin ulaşım konusundaki yetersizliği, yatırımcıları endişelendiriyor.



İzmir'in yeni kent merkezi Bayraklı-Salhane bölgesi, her geçen gün yeni rezidanslar ve iş merkezleriyle gelişmeye devam ederken, artan nüfus ve bina yoğunluğu trafik sorununu gündeme taşıdı. 500 bin kişinin yaşaması ve günde 1.5 milyon kişinin etkileşim halinde olması beklenen bölgede mevcut bina ve nüfus yoğunluğunun üstüne gelecek yeni binalar ile katlanacak nüfus trafiği daha da artıracak. Bölgede yatırım gerçekleştirenler, trafik sorununa karşı 100 yılı öngören planların yapılması gerektiğini, İZBAN'ın yeraltına alınması, toplu ulaşım, deniz ulaşımı, bisikletli ulaşım ve ara yolların geliştirilmesini önerdi.


YATIRIMCILARDAN ORTAK GÖRÜŞ: "UZUN VADELİ PLANLAR YAPILMALI"


Şehir Planlamacıları Odası  İzmir  Şube Başkanı Özlem Şenyol Kocaer: "Yeni çözümler şart. Bayraklı iskelesi aktif hale getirilmeli, bisiklet yolları geliştirilerek çevreden insanların bisikletleriyle bölgeye gelmeleri teşvik edilmeli. Para karşılığı otopark muafiyeti yeni binalarda kesinlikle uygulanmamalı. Her binanın otoparkı mutlaka olmalı." 


Folkart Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak: "Kentlinin bu alanlara yaya veya araçla çok daha rahat erişimini sağlayacak çözümlerin üretilmesi gerekiyor. Bu noktada İzban hattının yer altına alınması gelecek için kaçınılmaz. Araç trafiği bakımından; yeni kent merkezini hem kıyı şeridine hem de çevre yoluna kesintisiz ulaşımını sağlayacak ilave arterlerin oluşturulması gerekiyor. Tek bir çözüm görüyorum. Bunları elbirliği ile yapmak zorundayız." 


Müteahhitler Federasyonu Başkanı Necip Nasır: "Şehrin planlanıp bu yönde atılımlar atılması gerekiyor ancak bu yönde çalışmaları maalesef göremiyoruz. Günü kurtarmaya yönelik faaliyete geçirilen projeler, sorunu geçici çözse de uzun vadede daha da derinleştiriyor. Toplu taşımaya yatırım yapılmalı. İstanbul gibi metrobüs hatları yapılabilir. Raylı sistem geliştirilerek ek seferler getirilmeli. Bu bölge için deniz taşımacılığı aktif bir şekilde gündeme alınmalı." 


Kavuklar Grup Gayrimenkul Geliştirme Grup Başkanı Metehan Kavuk: "Ankara Caddesi şimdiden sıkışmaya başladı bile. Deniz gibi çok önemli bir avantajımız var, en kısa zamanda faaliyete geçirmemiz ve insanları alıştırmamız gerekiyor. Eğer önlemlerimizi bugünden almazsak projeler çoğaldıktan sonra çözüm bulmamız mümkün olmayacak." 


Gözde Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Kalı: "İnsanların bu bölgeye kolay ulaşabilmelerini sağlayabilmek öncelikli hedef olmalı. Toplu taşıma yatırımlarına burada büyük rol düşüyor. Dünya kentlerini incelemeli ve uzun vadeli planlarımızı şimdiden oluşturmalıyız. Bölge deniz taşımacılığı için oldukça uygun. Bayraklı iskelesi ve yeni kent merkezi arasında raylı bağlantı kurmalıyız." 


MÜSİAD İzmir Şube Başkanı Ümit Ülkü: "Avrupa'da kentlerin yüz yıl sonrası düşünülerek planlamaları gerçekleştiriliyor. Yerel yönetim ve merkezi kurumlar ortaklaşa bir görev dağılımı yapıp bu sorunu birlikte çözmelerinden yanayız. Bölge, mevcut yükü dahi kaldırmıyor. Bunun acil olarak çözülmesi ve İzmir'in gerçek bir Avrupa şehri olmasını bekliyoruz." 


TÜGİAD Ege Şube Başkanı Hüseyin Canpolat: "Bölgedeki mevcut raylı sistemin zaman kaybetmeden yer altına alınması gerekli. Bunun yanında liman bağlantı yolları da yapılabilirse yer altına alınması önemli bir rahatlama sağlayacaktır. Çevre yolu bağlantı yolları hemen projelendirilip yapılmalı çünkü bu seviyede bile bölgede trafik yoğunluğu yaşanmaya başladı." 


Mim Grup Ceo'su Musa Turan: "Ülkemizin en büyük hastalığı önce işi yapıp planlamayı sonraya bırakıyoruz. Kervan yolda dizilir misali bir strateji izliyoruz. Bunun dezavantajlarını da ne yazık ki yıllar sonra yaşıyoruz. Şu an olduğu gibi... Yeni kent merkezinin hali hazırda bağlantı yolları, altyapı sorunları ve otopark sorunları mevcut. Bunların iyi bir planlamayla çözülmesi ve hemen çözülmesi gerekiyor. Aksi takdirde yarın çok geç olacak."


Yeni Asır


Haber Ege Telgraf Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Bayraklı Salhane bölgesi, her geçen gün yeni rezidanslar ve iş merkezleriyle gelişmeye devam ederken, artan nüfus ve bina yoğunluğu trafik sorununu gündeme getirdi.


Bayraklı’daki Salhane bölgesinde, 500 bin kişinin yaşaması ve günde bir buçuk milyon kişinin etkileşim halinde olması beklenirken, cazibe merkezi haline gelen bölge rezidanslar ve iş merkezleriyle hızlı bir şekilde gelişmeye devam ediyor. Mevcut bina ve nüfus yoğunluğunun artmasıyla birlikte bu durum trafik sorunu da gündem taşıdı. Bölgenin geleceği üzerine konuşan Şehir Planlamacıları Odası İzmir Şube Başkanı Özlem Şenyol Kocaer, ulaşım master planlarının olası risklerin büyüklüğünü gösterdiğine dikkat çekti.


Bölgeyle ilgili ulaşıma dair yeni çözümler getirmenin şart olduğunu vurgulayan Kocaer, mevcut toplu taşıma sisteminin gelecek yoğunluğu kaldıracak kapasitede olmadığını kaydetti. Bölgede birçok projenin devam ettiğini ve biten projelerin hala, tam olarak dolmadığını aktaran Kocaer, “Süren projelerin bitmesi ve var olan binaların tam nüfus yoğunluğuna ulaşmasıyla birlikte bölgede yaşayan ve çalışan insan sayısında büyük bir artış olacak. İnsan sayısının artmasıyla, trafik yoğunluğu doğru orantılı artacak. Zaten Altınyol gibi bağlantılı ana arterlerdeki yoğunluk katlanarak büyüyecek. İlk olarak yapmamız gereken yeni kent merkezine gelen insanları mümkün olduğunca özel araç kullanmamaya teşvik etmek. Bunun için de mevcut toplu taşıma sistemlerini geliştirmek zorundayız. Metro ve diğer raylı sistemde bölgeye ek yatırımlar gerekiyor. Bayraklı İskelesi aktif hale getirilerek kentlilerin daha fazla kullanılması sağlanmalı. Bisiklet yolları geliştirilerek çevreden insanların bisikletleriyle bölgeye gelmeleri teşvik edilmeli. Para karşılığı otopark muafiyeti yeni binalarda kesinlikle uygulanmamalı. Her binanın otoparkı mutlaka olmalı” diye konuştu.


Özlem Şenyol Kocaer

Körfez Tüpgeçit projesiyle ilgilide konuşan Kocaer, “Bu projeye aktarılacak para, yeni kent merkezindeki mevcut ve oluşacak trafik sorununun çözümü için harcanmalı. Katlı metro sistemleri gibi yurtdışında mevcut sistemler incelenmeli ve bölgede uygulanmalı. Ayrıca kamu kurumları bu yolda ne gibi çözümler üretiyor açıklamak zorunda. Ortada henüz uzun vadeli bir plan yok” ifadesini kullandı.


İnşaat sektörü de aynı görüşte


Bölgede yatırımları bulunan inşaat sektörünün temsilcileri de, bir an önce uzun vadeli planlamaların yapılarak harekete geçilmesi gerektiği görüşünde birleşti. Müteahhitler Federasyonu (MÜFED) Başkanı Necip Nasır, en büyük dertlerinin ulaşım sorunu olduğuna dikkat çekerek, “Bizim müteahhitler olarak en büyük derdimiz aslında ulaşım sorunu. Şehrin planlanıp bu yönde atılımlar atılması gerekiyor; ancak bu yönde çalışmaları maalesef göremiyoruz. Günü kurtarmaya yönelik faaliyete geçirilen projeler, sorunu geçici çözse de uzun vadede daha da derinleştiriyor. Kentin şimdiden 50 yıllık planları yapılmalı. Toplu taşımaya yatırım yapılmalı. İstanbul gibi metrobüs hatları yapılabilir mesela. Eldeki tüm alternatifler değerlendirilmeli, mevcut raylı sistem geliştirilerek ek seferler getirilmeli. Bu Bölge için deniz taşımacılığı aktif bir şekilde gündeme alınmalı” diye konuştu.


İZMİR'DEKİ YENİ KENT MERKEZİNDE ULAŞIMA ORTAK FİKİR BİRLİĞİ

‘Yetersiz kalacak’

Kavuklar Grup Gayrimenkul Geliştirme Grup Başkanı Metehan Kavuk ise, bölgedeki  Ankara  Caddesinin sıkışmaya başladığını dile getirerek, “Şu an elde olan master planları aslında mevcut durum açısından işe yarar durumdalar; ancak planların hayata geçmesi için mevcut inşaatların bitmesi gerekiyor. Ankara Caddesi şimdiden sıkışmaya başladı bile. Fakat şöyle bir sorun var ki; artık burada inşaat bitmeyecektir. Plandaki öngörülen ara yollar yetersiz kalacaktır. Bildiğiniz gibi ara bağlantılardan biri geçtiğimiz günlerde faaliyete açıldı. Kamu kurumları hiçbir şey yapmıyor dememiz doğru olmaz. Bölgenin daha fazla ara bağlantıları var. Ayrıca toplu taşımanın kesinlikle geliştirilmesi gerekiyor. Bu bölgede şu an öngörülenden çok daha fazla insan ve bina yoğunluğu oluşacak. Dünyadaki bütün büyük kentlerin ana merkezinde bir trafik yoğunluğu bulunur. New York’da bunu çok yoğun görürsünüz. Chicago daha düzenli bir kent olmasına rağmen bu yoğunluk vardır. Bizim İzmir olarak bu kentleri masaya yatırıp nerede eksik yapmışlar diye incelememiz gerekiyor” dedi.


İZMİR'DEKİ YENİ KENT MERKEZİNDE ULAŞIMA ORTAK FİKİR BİRLİĞİ

‘Yoğunluk düşünülmeli’

Gözde Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Kalı da, yeni kent merkezindeki yaşam koşullarının ve kalitesinin İzmirliler açısında önemli olduğunu vurguladı. Kalı, “Yaşanabilir bir kent inşa etmek için hepimize büyük görevler düşüyor. Bu bölgede hala yapımı devam eden ve başlayacak çok sayıda proje var. Bu da doğal olarak bölgedeki yoğunluğu daha da artıracak ve zaten var olan trafik sorununu büyütecek. Biz ne kadar modern, kaliteli binalar da üretsek de, insanlar bunlara ulaşımda ciddi sıkıntılar yaşadığı sürece pek de bir anlamı kalmıyor. İnsanların bu bölgeye kolay ulaşabilmelerini sağlayabilmek öncelikli hedef olmalı. Toplu taşıma yatırımlarına burada büyük rol düşüyor. Dünya kentlerini incelemeli ve uzun vadeli planlarımızı şimdiden oluşturmalıyız. Bölge deniz taşımacılığı için oldukça uygun. Bayraklı İskelesi ve yeni kent merkezi arasında raylı bağlantı kurmalıyız. Biz İzmir olarak ne kadar çabuk önlemlerimizi alırsak, sağlıklı bir kent merkezi kurmamız da o denli hızlı olacaktır. Burada kamu kurumlarına büyük sorumluluk düşüyor. Onların da bu yönde çabaları olduğunu görüyoruz. Ancak planlar yapılırken önümüzdeki yıllarda burada oluşacak çok ciddi yoğunluk şimdiden göz önünde bulundurulmalı” diye aktardı.


İZMİR'DEKİ YENİ KENT MERKEZİNDE ULAŞIMA ORTAK FİKİR BİRLİĞİ


‘Çözümler üretilmeli’


Folkart Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak ise, ulaşım sorunuyla ilgili şöyle konuştu:

“Ulaşım konusunu yaya ve araç olarak ayrı ayrı değerlendirmeliyiz. Görüntüde İZBAN hattının doğusunda kalan yaşam alanlarının, İZBAN hattının batısında kalan kıyı alanlarına ve denize fiziksel erişiminin demiryolu hattı ile kesildiğini görüyoruz. Kentlinin bu alanlara yaya veya araçla çok daha rahat erişimini sağlayacak çözümlerin üretilmesi gerekmekte. Bu noktada İZBAN hattının yeraltına alınması gelecek için kaçınılmaz. Elbette bunun ciddi bir maliyeti de olacak. Bu ölçekteki merkez alanlar için metro hatları Yeni Kent Merkezi çalışanlarını en kısa sürede evlerine ulaştıracak şekilde yeniden kurgulanmalı, bu hatlar yeraltına alınarak hat ve sefer sayılarının ihtiyaca uygun hale getirilmesi gerekmektedir. Araç trafiği bakımından; yeni kent merkezini hem kıyı şeridine hem de çevre yoluna kesintisiz ulaşımını sağlayacak ilave arterlerin oluşturulması gerekiyor. Günde 82 bin aracın geçtiği Ankara Caddesi, yaklaşık yüzde 7’si kullanılmış Yeni Kent Merkezi için bugün bile yetersiz kalmakta. Soruna üst ölçekten bakıp bu alanın tamamının yapılaşması halinde oluşacak gelecek senaryosu doğrultusunda tüm İzmir ölçeğinde bugünden çalışmalara başlanmalıdır. Günümüzde İzmir çevreyolunun çevreyolu özelliğini yitirdiği, bu bakımdan İzmir için yeni bir çevreyolu ihtiyacının oluştuğu açıktır. Aslında konuşacak çok konu ve detay var ancak tek bir çözüm görüyorum. Bunları el birliği ile yapmak zorundayız. Bu el birliği kavramının içinde; ilgili kamu kuruluşları, ilgili bakanlıklar, yatırımcılar, hepimiz olmalıyız. Mevcut tüm problemler hepimizin problemi. Ortak akıl ve ortak hareket ile yapılacak çalışmalar, Yeni Kent Merkezi ve İzmir’in sorunlarının çözümü olacaktır.” 


Ege Telgraf




Haber Posta Ege Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


İnşaat sektörünün söz sahipleri, İzmir'in yeni kent merkezi Bayraklı-Salhane bölgesinde gelecekte artan nüfusa bağlı oluşabilecek trafik sorunlarına karşı önlem alınmasını istedi.


İzmir'in yeni kent merkezi Bayraklı-Salhane bölgesi, her geçen gün yeni rezidanslar ve iş merkezleriyle gelişmeye devam ederken, artan nüfus ile bina yoğunluğu trafik sorununu gündeme taşıdı. 500 bin kişinin yaşaması ve günde 1.5 milyon kişinin etkileşim halinde olması beklenen bölgede, mevcut bina ve nüfus yoğunluğunun üstüne gelecek yeni binalar ile artan popülasyonun trafiği daha da artırması öngörülüyor, inşaat sektörünün önde gelen isimleri, yeni kent merkezi için trafik konusunda önlemler alınması istedi. Şehir Planlamacıları Odası İzmir Şube Başkanı Özlem Şenyol Kocaet mevcut toplu taşıma sisteminin gelecek yoğunluğu kaldıramayacağını söyledi. "Mevcut toplu taşıma sistemlerini geliştirmek zorundayız" diyen Kocaer, şöyle devam etti: "Metro ve diğer raylı sistemde bölgeye ek yatırımlar gerekiyor. Bayraklı iskelesi aktif hale getirilerek kentililerin daha fazla kullanması sağlanmalı. Körfez Tüpgeçit Projesine aktarılacak para, yeni kent merkezindeki mevcut ve oluşacak trafik sorununun çözümü için harcanmalı. Katlı metro sistemleri gibi yurtdışında mevcut sistemler incelenmeli ve bölgede uygulanmalı" şeklinde konuştu. Kentin 50 yıllık planının yapılması gerektiğini belirten Müteahhitler Federasyonu (MÜFED) Başkanı Necip Nasır, şöyle konuştu: "Toplu taşımaya yatırım yapılmalı. Mesala, İstanbul gibi metrobüs hatları yapılabilir. Eldeki tüm alternatifler değerlendirilmeli, mevcut raylı sistem geliştirilerek ek seferler getirilmeli. Bu bölge için deniz taşımacılığı aktif bir şekilde gündeme alınmalı." Folkaıt Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, yaya ulaşımını sekteye uğradan IZBAN ve metro hatlarının yeraltına alınmasının gerekeceğini kaydetti. Ankara Caddesinin yeni kent merkezi için bugün bile yetersiz kaldığını vurgulayan Sancak. 

"Çalışmalara zaman kaybetmeden başlanmalı. İzmir için yeni bir çevre yolu oluşturulmalı. Ortak akılla yapılacak çalışmalar, yeni kent merkezi ve İzmir'in sorunları çözer" diye konuştu. 

Bölgede yatırımı olan Kavuklar Grup Gayrimenkul Geliştirme Grup Başkanı Metehan Kavuk, Ankara Caddesinin şimdiden sıkışmaya başladığını ifade etti. Kavuk, şunları söyledi: "Planda öngörülen ara yollar yetersiz kalacak. Deniz ulaşımını en kısa zamanda faaliyete geçirmemiz ve insanları alıştırmamız gerekiyor. Bölge için 10 ya da 50 yıllık değil. 100 yıllık planlar gerekli. Aksi halde şimdiki Çankaya-Basmaııe bölgesinden kat be kat sıkışık trafiği olan bir merkezimiz olur." Gözde Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Kalı ise "Bu bölgede hala yapımı devam eden ve başlayacak çok sayıda proje var. Bu durum, bölgedeki yoğunluğu daha da artıracak ve zaten var olan trafik sorununu büyütecek. Toplu taşıma yatırımlarına burada büyük rol düşüyor. Bayraklı iskelesi ve yeni kent merkezi arasında raylı bağlantı kurmalıyız" dedi. 



Posta Ege





Haber Yenigün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı....



500 bin kişinin yaşaması ve günde 1.5 milyon kişinin etkileşim halinde olması beklenen İzmir'in yeni kent merkezi Bayraklı-Salhane bölgesi ile ilgili ulaşıma dair yeni çözümler getirmenin şart olduğu belirtildi.


İzmir'in yeni kent merkezi Bayraklı - Salhane bölgesi, her geçen gün yeni rezidanslar ve iş merkezleriyle gelişmeye devam ederken, artan nüfus ve bina yoğunluğu trafik sorununu gündeme taşıdı. 500 bin kişinin yaşaması ve günde 1.5 milyon kişinin etkileşim halinde olması beklenen bölgede mevcut bina ve nüfus yoğunluğunun üstüne gelecek yeni binalar ile artan popülasyonun trafiği daha da artırması öngörülüyor. Bölgenin geleceği ile ilgili aradiginkonut.com'a konuşan Şehir Planlamaları Odası İzmir Şube Başkanı Özlem Şenyol Kocaer, ulaşım master planlarının olası risklerin büyüklüğünü gösterdiğine dikkat çekti. 


Mevcudu geliştirmeliyiz 

Bölgeyle ilgili ulaşıma dair yeni çözümler getirmenin şart olduğunu vurgulayan Kocaer, mevcut toplu taşıma sisteminin gelecek yoğunluğu kaldıracak kapasitede olmadığını kaydetti. Bölgede birçok projenin devam ettiğini ve biten projelerin hala tam olarak dolmadığını aktaran Kocaer, "Süren projelerin bitmesi ve var olan binaların tam nüfus yoğunluğuna ulaşmasıyla birlikte bölgede yaşayan ve çalışan insan sayısında büyük bir artış olacak, insan sayısının artmasıyla, trafik yoğunluğu doğru orantılı artacak. Zaten Altınyol gibi bağlantılı ana arterlerdeki yoğunluk katlanarak büyüyecek. İlk olarak yapmamız gereken yeni kent merkezine gelen insanları mümkün olduğunca özel araç kullanmamaya teşvik etmek. Bunun için de mevcut toplu taşıma sistemlerini geliştirmek zorundayız. Metro ve diğer raylı sistemde bölgeye ek yatırımlar gerekiyor. Bayraklı İskelesi aktif hale getirilerek kentililerin daha fazla kullanılması sağlanmalı. Bisiklet yollan geliştirilerek çevreden insanların bisikletleriyle bölgeye gelmeleri teşvik edilmeli. Para karşılığı otopark muafiyeti yeni binalarda kesinlikle uygulanmamalı. Her binanın otoparkı mutlaka olmalı" diye konuştu. Körfez Tüpgeçit Projesinin İzmir için herhangi bir önceliği ve gerekliliği bulunmadığının da altını çizen Kocaer, "Bu projeye aktarılacak para, yeni kent merkezindeki mevcut ve oluşacak trafik sorununun çözümü için harcanmalı. Katlı metro sistemleri gibi yurtdışında mevcut sistemler incelenmeli ve bölgede uygulanmalı. Ayrıca kamu kurumlan bu yolda ne gibi çözümler üretiyor açıklamak zorunda. Ortada henüz uzun vadeli bir plan yok" ifadesini kullandı. Bölgede yatırımları bulunan inşaat sektörünün temsilcileri de bir an önce uzun vadeli planlamaların yapılarak harekete geçilmesi gerektiği görüşünde. Kentin 50 yıllık planları yapılmalı Müteahhitler Federasyonu (MÜFED)Başkanı Necip Nasır: Bizim müteahhitler olarak en büyük derdimiz aslında ulaşım sorunu. Şehrin planlanıp bu yönde atılımlar atılması gerekiyor; ancak bu yönde çalışmaları maalesef göremiyoruz. Günü kurtarmaya yönelik faaliyete geçirilen projeler, sorunu geçici çözse de uzun vadede daha da derinleştiriyor. Kentin şimdiden 50 yıllık planlan yapılmalı. Toplu taşımaya yatının yapılmalı. İstanbul gibi metrobüs hatları yapılabilir mesela. Eldeki tüm alternatifler değerlendirilmeli, mevcut raylı sistem geliştirilerek ek seferler getirilmeli. Bu Bölge için deniz taşımacılığı aktif bir şekilde gündeme alınmalı. 


Toplu taşıma geliştirilmeli 

Kavuklar Grup Gayrimenkul Geliştirme Grup Başkanı Metehan Kavuk: Şu an anda olan master planlan aslında mevcut dunun açısından işe yarar durumdalar; ancak planların hayata geçmesi için mevcut inşaatların bitmesi gerekiyor. Ankara Caddesi şimdiden sıkışmaya başladı bile. Fakat şöyle bir amin var ki; artık burada inşaat bitmeyecektir. Plandaki öngörülen ara yollar yetersiz kalacaktır. Bildiğiniz gibi ara bağlantılardan biri geçtiğimiz günlerde faaliyete açıldı. Kamu kurumlan hiçbir şey yapmıyor dememiz doğru olmaz. Bölgenin daha fazla ara bağlamları var. Ayrıca toplu taşımanın kesinlikle geliştirilmesi gerekiyor. Bu bölgede şu an öngörülenden çok daha fazla insan ve bina yoğunluğu oluşacak.

Dünyadaki bütün büyük kentlerin ana merkezinde bir trafik yoğunluğu bulunur. NewYork'ta bunu çok yoğun görürsünüz. Chicago daha düzenli bir kent olmasına rağmen bu yoğunluk vardır. Bizim İzmir olarak bu kentleri masaya yatırım nerede eksik yapmışlar diye incelememiz gerekiyor. Aynca deniz gibi çok önemli bir avantajımız var. Bu bölge Konak-Alsancak-Karşıyaka aksının tam ortasında bulunuyor. Eteniz ulaşımını en kısa zamanda faaliyete geçirmemiz ve insanları alıştırmamız gerekiyor. Eğer önlemlerimizi bugünden almazsak projeler çoğaldıktan sonra çözüm bulmamız mümkün olmayacak. Bölge için 10 ya da 50 yıllık değil, 100 yıllık planlar gerekli. Aksi halde şimdiki Çankaya-Basmane bölgesinden kat be kıt sıkışık ve trafik yoğunluğu olan bir merkezimiz olur. 


Önlemleri hızla alırsak sağlıklı kent merkezi Gözde Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Kalı: Yeni kent merkezindeki yaşam koşullarının ve kalitesinin ne olacağı hem İzmir, hem de İzmirliler açısından çok önemli Yaşanabilir bir kent inşa etmek için hepimize büyük görevler düşüyor. 

Bu bölgede hala yapımı devam eden ve başlayacak çok sayıda proje var. Bu da doğal olarak bölgedeki yoğunluğu daha da artıracak ve zaten var olan trafik sorununu büyütecek. 

Biz ne kadar modem, kaliteli binalar üretsek de, insanlar bunlara ulaşımda ciddi sıkıntılar yaşadığı sürece pek de bir anlamı kalmıyor. İnsanların bu bölgeye kolay ulaşabilmelerini sağlayabilmek öncelikli hedef olmalı. Toplu taşıma yatırımlarına burada büyük rol düşüyor. Dünya kentlerini incelemeli ve uzun vadeli planlarımızı şimdiden oluşturmalıyız. Bölge deniz taşımacılığı için oldukça uygun. Bayraklı iskelesi ve yeni kent merkezi arasında raylı bağlantı kurmalıyız. Biz İzmir olarak ne kadar çabuk önlemlerimizi alırsak, sağlıklı bir kent merkezi kurmamız da o denli hızlı olacaktır. 

Burada kamu kurumlarına büyük sorumluluk düşüyor. Onların da bu yönde çabalan olduğunu görüyoruz. Ancak planlar yapılırken önümüzdeki yıllarda burada oluşacak çok ciddi yoğunluk şimdiden göz önünde bulundurulmalı. 



Özgür COŞKUN/Yenigün  


Geri Dön