İzmir Çiğli tramvay projesinde sözleşme imzalandı!
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Karşıyaka-Çiğli arasında hizmet sunacak 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı'nın yapımı için ihaleyi kazanan firmayla sözleşme imzaladı. Soyer, 14 istasyondan oluşan hattın iki yılda yapılacağını planladıklarını belirtti.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Karşıyaka-Çiğli arasında hizmet sunacak 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı'nın yapımı için ihaleyi kazanan firmayla sözleşme imzaladı. Soyer, 14 istasyondan oluşan hattın iki yılda yapılacağını planladıklarını belirtti ve “Yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban bağlantısı da bu hattın yapımı çerçevesinde gerçekleştirilecek” dedi.
İzmir'de tramvay hattı Çiğli'ye uzanıyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Çiğli Tramvayı Yapım İhalesi'ni alan firma ile sözleşme imzaladı.
“14 İSTASYONDAN OLUŞUYOR”
Sözcü'de yer alan habere göre; İzmir Sanat Tiyatro Salonu’nda düzenlenen törende açıklamalarda bulunan Soyer, 11 kilometre uzunluğunda, 14 istasyondan oluşan hattın iki yıl içinde tamamlanmasının planlandığını dile getirerek, “Ayrıca Karşıyaka Tramvayı yapımı esnasında, mülkiyet problemleri nedeni ile yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban bağlantısı da bu hattın yapımı çerçevesinde gerçekleştirilecek” diye konuştu.
“İZMİR ULAŞIMINI RAHATLATACAK”
Soyer, şunları kaydetti:
“İzmir tarihinin en büyük yatırımı olan Buca metrosu, yapımı devam eden Narlıdere metrosu, proje çalışması devam eden Karabağlar-Gaziemir metrosu ve bugün bizleri bir araya getiren Çiğli Tramvayı gibi projelerimiz ile İzmir'i demir ağlarla örmeyi sürdürüyoruz. Güvenli ve konforlu toplu taşımayı amaçlayan bu projelerimiz, İzmir ulaşımını önemli ölçüde rahatlatacak.”
“PANDEMİ DÖNEMİNDE BİLE YATIRIMLARIMIZDAN VAZGEÇMEDİK”
Ulaşımda en az maliyet, en fazla fayda vizyonuyla hareket ettiklerine dikkat çeken Soyer, “Belediyemizin gelirlerinin önemli oranda azaldığı pandemi döneminde bile ne kadar zorlanırsak zorlanalım, ne kadar sıkıntı yaşarsak yaşayalım, bu yatırımlarımızın hiçbirinden vazgeçmedik, taviz vermeden çalışmalarımıza devam edeceğiz. Kendi kaynaklarımızla ve yarattığımız uluslararası yeni kaynaklar ile İzmirlilerin ihtiyacı ve gündeminde olan projelerimizi, hayata geçirmeye kararlılıkla devam ediyoruz” açıklamasında bulundu.
ATAŞEHİR-MAVİŞEHİR İZBAN BAĞLANTISI DA YAPILACAK
Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu'ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi'ne bağlanacak. Yaklaşık 500 metrelik bağlantı köprüsü, çevre yolunun üzerinden geçecek ve köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da yer alacak. Güzergahın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat şeklinde planlandı. Hat güzergahı Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu, Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi, Çiğli İzban Durağı, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ne hizmet verecek şekilde düzenlendi. Ayrıca Karşıyaka Tramvayı yapımı sırasında, mülkiyet problemleri sebebi ile yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban bağlantısı da bu hattın yapımı kapsamında gerçekleştirilecek.
TRAMVAY HATTI 33.6 KİLOMETREYE ÇIKACAK
2017'de 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018'de de 12,8 kilometrelik Konak hattının hizmete alınmasıyla tramvay İzmir'de toplu ulaşımın en önemlilerinden oldu. Çiğli Tramvayı'nın da hizmete sunulması ile İzmir'deki tramvay hatlarının uzunluğu 33,6 kilometreye çıkacak.
İzmir Narlıdere Metrosu 2022’de açılacak!